pixelenter pisze:jak już pisałem jestem na początku nehe, więc nie mów mi o jakiś ilutach i ilah bo cię nie kumam
Ilut z nehe nie ma nic wspólnego - to część DevIL, który nie bez powodu dawniej nazywał się OpenIL, bo zarówno Api jak i biblioteki ma podobne do OpenGL i tak np.:
- jest biblioteka główna, która daje dostęp do wszystkiego (funkcje rozpoczynają się od gl/al/il w OpenGL, OpenAL, DevIL),
- jest biblioteka pomocnicza (np. OpenGL Utility) GLU/ALU/ILU dodająca rzeczy które się przydają często, a co nie należy do głównej części biblioteki (w OpenGL to nie jest wykonywane na GPU, tylko na procku i np. funkcja gluLookAt czy gluPerspective ustawia macierz projekcji, ale można się obyć bez tych funkcji i napisać własne, lub użyć jakiejś implementacji gotowej jak glm czy cml (nawet lepiej wymienić to co jest w GLU na inne bo jest mało wygodne, małe możliwości i stosunkowo wolne) - w OpenGL 3.x nie ma już glut i glu).
- jest biblioteka rozszerzająca tą pomoc czyli OpenGL Utility Toolkit (GLUT - w wypadku OpenAL i DevIL jest to właśnie ALUT i ILUT). GLUT dodaje możliwość tworzenia wieloplatformowych okien i obsługę klawiatury/myszy (z tym, że jest to słabe api i dodatkowo jest wiele lepszych bibliotek, dających dużo więcej możliwości), ALUT tak samo nie daje nic poza obsługą wav (których i tak nikt nie chce używać - po prostu lepsze są OGG i ALUT jest zbędne). ILUT to takie rozszerzenie do DevIL dodające np. funkcję robienia screenshotów z OpenGL, czy tworzenia tekstur OpenGL (nie musisz korzystać z Api OpenGL do załadowania tekstury tylko jedna funkcja robi to za Ciebie... ale często i tak lepiej załadować samodzielnie (zamiast jednej funkcji, piszesz kilka linijek z funkcjami rozpoczynającymi się od gl (ładujesz za pomocą funkcji il* obrazek, i przekazujesz do gl*))).
pixelenter pisze:Nie chcę robić zarąbistych efektów graficznych, bo moja karta jest z intela i może ich nie pociągnąć.
Jak masz kartę intela to masz problem z głowy (obsługują max OpenGL 2.1) - ale i tak IMO nie warto korzystać z ILUT - lepiej pisać tak jakbyś pisał pod nowe GL... mój silnik w zależności od możliwości karty korzysta z kontekstu od 2.1 do 4.1 i udostępnia mi funkcje (bezpośredni dostęp do próbek AA w shaderach (GL3.2 - w Dx od 10.1), czy tesselacja w 4.0) - radze Ci pisać tak samo, żeby w wypadku jakbyś chciał użyć czegoś z nowszych OpenGL w przyszłości nie musiał modyfikować już istniejącego kodu, tylko łatwo dodać nowe rzeczy (ale to tylko rada - rób jak chesz).
Nowe karty Intela (Sandy Bridge), mają obsługiwać już OpenGL 4.0 i OpenCL 1.1.
pixelenter pisze:Co do soila, jeżeli biblioteka zawiera błąd(a tak pewnie jest), to ja nie jestem od tego aby ją poprawiać. Od tego są ludzie którym naprawę SIĘ CHCE. A mi się nie chce i wolę poszukać alternatywa
. Tak więc oto stawiam na devila(ze względu na licencję), oraz zamykam temat
Ja Ci nie każę naprawiać - dobrze tylko wiedzieć gdzie jest błąd i ja wolę prześledzić to.