Brak dźwięku w grach na Maverick
-
- Sędziwy Jeż
- Posty: 35
- Rejestracja: 03 gru 2005, 20:38
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 12.10
- Środowisko graficzne: GNOME
Brak dźwięku w grach na Maverick
Spotkał się ktoś z brakiem dźwięku w niektórych grach, jak Quake 3, Doom 3, Enemy Territory? Inne gry hulają ok, w systemie dźwięk jest, a w tych nie ma szans. Mam w Gnome audio ustawione na Alsę, ale to przecież wpływu nie ma. Wcześniej działało, a po aktualizacji do Mavericka już nie. Zauważyłem, że w ogóle nie mam /dev/dsp, może to w tym problem?
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 28
- Rejestracja: 29 lis 2009, 14:54
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 9.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
Re: Brak dźwięku w grach na Maverick
Tak ja się z tym spotkałem. Ale o dziwo dzwięku nie mam tylko wtedy kiedy stawiam swój serwer(na swoim kompie) podczas singla jest ok.
-
- Sędziwy Jeż
- Posty: 35
- Rejestracja: 03 gru 2005, 20:38
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 12.10
- Środowisko graficzne: GNOME
Re: Brak dźwięku w grach na Maverick
Rozwiązałem! Wystarczy użyć skryptu powodującego, że Enemy-Territory odtwarza dźwięk przez SDL i doinstalować do SDL support dla Alsy (albo pozostawić ten dla Pulseaudio o ile go wykorzystujemy).
Następnie uruchamiany grę przez ./et-sdl-sound
Tak samo będzie wyglądał skrypt dla Quake 3, wystarczy w pliku zmienić nazwę katalogu z grą i rzeczywisty plik uruchamiający na quake3.x86
Kod: Zaznacz cały
sudo apt-get install libsdl1.2debian-alsa
Kod: Zaznacz cały
wget -q -O - http://nullkey.ath.cx/~stuff/et-sdl-sound/et-sdl-sound.gz | gzip -d > et-sdl-sound && chmod a+x et-sdl-sound
Tak samo będzie wyglądał skrypt dla Quake 3, wystarczy w pliku zmienić nazwę katalogu z grą i rzeczywisty plik uruchamiający na quake3.x86
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości