OK, przynajmniej wiemy na czym obecnie stoimy. Linki symboliczne już istniały, sprawdźmy na co wskazują:
oraz
W wyniku powinniśmy dostać coś podobnego:
Kod: Zaznacz cały
lrwxrwxrwx 1 root root 18 10-28 14:10 /usr/lib/libstdc++.so.5 -> libstdc++.so.[xxx]
gdzie [xxx] będzie numerem wersji biblioteki stdc++.
Sprawdźmy zatem czy plik, na który wskazuje dowiązanie istnieje:
oraz
Jeżeli w odpowiedzi nie otrzymamy żadnego pliku, znaczy to dokładnie tyle, że dowiązanie jest ślepe i nie wskazuje na żaden plik, stąd podczas próby uruchomienia gry otrzymujemy komunikat:
Kod: Zaznacz cały
"libstdc++.so.5: cannot open shared object file: No such file or directory"
W takim wypadku stworzymy to dowiązanie, tym razem wykorzystując przełącznik -f aby wymusić stworzenie dowiązania, nawet gdy ono potencjalnie istnieje:
Kod: Zaznacz cały
ln -sf /usr/lib/libstdc++.so.6 /usr/lib/libstdc++.so.5
oraz
Kod: Zaznacz cały
ln -sf /usr/lib64/libstdc++.so.6 /usr/lib/libstdc++.so.5
Teraz możemy spróbować uruchomić grę, tylko to już możemy, a wręcz powinniśmy zrobić z konta zwykłego użytkownika, nie roota.
O PB się nie martw, jak uda się odpalić grę zrobię kopię swoich plików PB i prześlę Ci je.