Strona 2 z 4
Odp: Wine - FAQ
: 02 lut 2009, 12:49
autor: ilochim
Wielkie dzieki. Teraz wszystko jest w porządku.
Odp: Wine - FAQ
: 03 lut 2009, 22:33
autor: salemus
Taka mała rada wilczur:
Jest jeden program (chociaż pewnie go znasz ale może nie....

) który nazywa się PlayOnLinux (tak to on pomógł mi przy far cry 2

) Z tego co mówiłeś robisz osobny prefix dla każdej gry ten program nie tylko ci to ułatwi ale też będziesz mógł jedną aplikację testować z różnymi wersjami wine bez konieczności reinstalowania w synapticu

Odp: Wine - FAQ
: 03 lut 2009, 22:39
autor: Wilczur
To ma niewiele wspólnego z tym tematem, zresztą mnie interesuje tylko czyste Wine, więc nie mam zamiaru używać pol, a prefixy tworzy się tak łatwo, że nie trzeba do tego żadnego programu.
Odp: Wine - FAQ
: 26 lut 2009, 20:04
autor: Nimrot
Witam szanowne zgromadzenie

Mam taki problemik odnośnie Wine (mam wersję 1.1.15). Nie wiedziałem za bardzo jak szukać więc nie krzyczcie na mnie jak już gdzieś to było

Otóż do gry Unreal 2k4 i innych, które posiadają bug z "uciekającym kursorem" należy zainstalować przerobiony plik dinput.dll.so tak jak jest tu pokazane w HowTo
http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... n&iId=5444
I tu się zaczyna inny problem. O ile wszystkie gry z tym bugiem zaczynają poprawnie działać o tyle inne się psują. Np. kiedy włączam TrackMania Forever albo Gothic III to kursor zostaje jakby zablokowany po środku ekranu. Jak zrobić aby ten zmodyfikowany pliczek działał tylko pod określonymi grami, a ten normalny pod resztą?Proszę o jakąś pomoc.
EDIT
Wymyśliłem coś w sprawie tego mojego problemu. Aby gry z tym bugiem i te bez niego sprawnie chodziły trzeba zawsze zamieniać plik dinput.dll.so z jego zmodyfikowanym odpowiednikiem. Wygląda to mniej więcej tak:
sudo cp -p /usr/lib/wine/dinput.dll.so /usr/lib/wine/dinput.dll.so.old1 && sudo cp -p /usr/lib/wine/dinput.dll.so.old /usr/lib/wine/dinput.dll.so
Ta będzie służyć do zamiany zmodyfikowanego dinput na stary (czyli uprzednio trzeba ten pierwszy zainstalować). Żeby było ładnie robimy do niego aliasa:
alias dinput='sudo cp -p /usr/lib/wine/dinput.dll.so /usr/lib/wine/dinput.dll.so.old1 && sudo cp -p /usr/lib/wine/dinput.dll.so.old /usr/lib/wine/dinput.dll.so'
Jak będziemy chcieli wrócić do zmodyfikowanego pliku robimy analogicznie tak (podaję od razu jako alias):
alias dinput1='sudo cp -p /usr/lib/wine/dinput.dll.so /usr/lib/wine/dinput.dll.so.old && sudo cp -p /usr/lib/wine/dinput.dll.so.old1 /usr/lib/wine/dinput.dll.so'
Czyli wystarczy przed i po włączeniu gry wpisać dinput i dinput1 albo na odwrót( w zależności od tego, który jest ustawiony). I tu moje pytanie: czy można by jakoś to ustawić w parametrach skrótu aby w momencie włącznia gry przestawił te pliki i po wyłączeniu przywrócił do starego ustawienia?
Odp: Wine - FAQ
: 30 kwie 2009, 15:33
autor: gobinu
Hmm, ja podczas próby zainstalowania diciples 2 (orginał z extraklasyki), po włożeniu cd2 dostaję "instalator nie może znaleźć pliku na podanym dysku lub ścieżce...".
Podobnie zreszta się dzieje z innymi na dwie płyty.
Odp: Wine - FAQ
: 30 kwie 2009, 15:47
autor: Althorion
Wine ma ogólne problemy z systemem zabezpieczeń płyt. Większość programów trzeba niestety crackować.
Odp: Wine - FAQ
: 30 kwie 2009, 15:51
autor: gobinu
No dobra ale krak mi jest potrzebny po instalacji a nie do instalacji. Ktoś kiedyś walzył z tą grą pod wine?
Odp: Wine - FAQ
: 30 kwie 2009, 18:11
autor: Althorion
A spróbowałeś zrzucić pliki z płyt do jednego folderu i stamtąd instalować? KOTORa tak pokonałem.
Odp: Wine - FAQ
: 02 maja 2009, 20:52
autor: gobinu
Dzięki zadziałało świetnie, (nie)stety zmieniłem os na 9.04 i wine teraz strasznie muli. Mam teraz wersję 1.0.1 ale spróbuję zainstalować starszą.
Odp: Wine - FAQ
: 02 maja 2009, 23:29
autor: skoruppa
Może nowszą? 1.0.1 to staruszek.
Odp: Wine - FAQ
: 03 maja 2009, 18:00
autor: gobinu
Hmm, zainstalowałem 1.1.20 i to samo - eho. Wine muli tak potwornie że nawet podczas instalacji kursor ma sekundowego laga. Na marginesie po zalogowaniu pulpit ładuję się jakieś 20 sekund^^, co daję razem z bootowaniem jakąś minutę. U innych podobno 14s więc ciekaw jestem jak to u was (jeżeli macie 9.04) działa.
Odp: Wine - FAQ
: 18 cze 2009, 22:19
autor: Nimrot
Witam. Czy da się w jakiś sposób zainstalować więcej niż jedną spatchowaną wersję Wine? Bo jeśli np. Gothic 3 wymaga takie patche to już Simsy 3 innych, nie mówiąc o samej wersji Wine. W takim wypadku robi się bałagan. Ciągła instalacja dwóch lub więcej wersji Wine na przemian jest wykonywalna, ale raczej dość niekomfortowa. Da się coś takiego zrobić o czym wspomniałem na początku?
Odp: Wine - FAQ
: 18 cze 2009, 22:39
autor: ka_o_3991
Zainstalować PlayOnLinux, pozwala na posiadanie jednocześnie wielu wersji wine

Ale dokładnie Ci tego nie wytłumaczę, bo nie robiłem tego nigdy

Odp: Wine - FAQ
: 18 cze 2009, 22:49
autor: Marjan
Do instalacji wielu wersji wine służy skrypt multple_wine, który załączam w załączniku. Prosty w obsłudze. można instalować stare wersje wine bez obaw o różne wersje bibliotek. Jako loadera używa się pliku dowiązania symbolicznego w katalogu sciezkainstalacji/usr/bin. który jest nazwany zgodnie ze wzorcem jaki daliśmy mu przy instalacji. Ogólnie skrypt jest prosty w obsłudze. I do menu kontekstowego można sobie dodać wybraną wersję wine. Ogólnie fajny bajer.
Odp: Wine - FAQ
: 18 cze 2009, 22:56
autor: Nimrot
ka_o_3991: Play on linux to ja znam i bardzo sobie go cenię lecz on może instalować różne zwykłe Wine'y, a ja potrzebuję wielu spatchowanych.
Marjan: A czy ten skrypt pozwala na instalację różnych spatchowanych Wine'ów?
Odp: Wine - FAQ
: 19 cze 2009, 12:31
autor: Marjan
patchujesz, kompilujesz, tworzysz paczkę deb. instalujesz. czyli da się instalować spatchowane wersje.
Odp: Wine - FAQ
: 21 cze 2009, 09:47
autor: Nimrot
Dziękuję za pomoc. Dalej już sobie raczej poradzę. Przynajmniej wiem coś więcej.
EDIT:
Ja przepraszam, że tak post pod postem piszę, ale tylko w ten sposób ktoś zauważy, że coś tu napisałem więc proszę mnie za to srogo nie karcić

Otóż podczas patchowania Wine'a 1.1.21 pod Gothica 3 wg tych patchy, które były na stronie appdb.winehq.org pod koniec kompilacji wyskakuje mi taki błąd
device.c: In function ?IWineD3DDeviceImpl_ClearSurface?:
device.c:5450: error: stray ?\342? in program
device.c:5450: error: stray ?\200? in program
device.c:5450: error: stray ?\235? in program
device.c:5450: error: stray ?\342? in program
device.c:5450: error: stray ?\200? in program
device.c:5450: error: stray ?\235? in program
device.c:5450: warning: format ?%s? expects type ?char *?, but argument 5 has type ?void (*)(GLclampd)?
device.c:5450: error: stray ?\342? in program
device.c:5450: error: stray ?\200? in program
device.c:5450: error: stray ?\235? in program
device.c:5450: error: stray ?\342? in program
device.c:5450: error: stray ?\200? in program
device.c:5450: error: stray ?\235? in program
device.c:5450: warning: format ?%s? expects type ?char *?, but argument 7 has type ?void (*)(GLclampd)?
make[2]: *** [device.o] Błąd 1
make[2]: Opuszczenie katalogu `/home/ramcin/Pulpit/wine-1.1.21/dlls/wined3d'
make[1]: *** [wined3d] Błąd 2
make[1]: Opuszczenie katalogu `/home/ramcin/Pulpit/wine-1.1.21/dlls'
make: *** [dlls] Błąd 2
Czy ktoś ma na to sposób? Problem ten dotyczy również, niektórych innych wersji Wine'a.
Odp: Wine - FAQ
: 27 cze 2009, 17:32
autor: tydell
mam jedno pytanie, może ktoś mi potrafi odpowiedzieć czym jest spowodowana taka oto sytuacja:
gierka windowsowa Zuma Deluxe albo Sparkle, na ubuntu obie działają pod wine bezproblemowo poza trybem fullscreen, w oknie działa idealnie, fulscreen działa tylko ekran główny gry
natomiast pod Arch linuksem te same gry uruchomione pod wine chodzą jak burza w trybie fullscreen
wersja wine ta sama na obu systemach,
(kompilacja wine ze źródeł da jakąś różnicę)
Odp: Wine - FAQ
: 27 cze 2009, 19:26
autor: skoruppa
Możliwe, że konfiguracja w pakietach się różni albo na archu masz starą konfigurację a na ubuntu nową. Bodajże od tej czy poprzedniej wersji wine zmieniony offscreenrendering domyślnie na fbo. Niektóre gry na tym lepiej dzialają, niektóre gorzej :]
Odp: Wine - FAQ
: 27 cze 2009, 21:06
autor: Szyna
Dodam jeszcze, że gdybyś chciał ręcznie poeksperymentować z tymi opcjami, to zainstaluj sobie PlayOnLinux i dodatek AdvancedWineConfiguration - zaletą tego programu jest właśnie wiele dodatkowych opcji niedostępnych normalnie w Wine oraz możliwość odseparowania konfiguracji dla różnych gier.