Strona 1 z 1

SDL + OpenGL i obrót bryły

: 09 maja 2009, 19:20
autor: Mateusz_93
Witam.Mam problem, gdyż próbuję umieścić kod służący do obracania bryły wewnątrz metody klasy Window. Mam problem z pobieraniem klawiszy wciśniętych. Teoretycznie wszystko jest w porządku, ale w rezultacie otrzymuję program, w którym nie mogę obracać bryłą. Dziękuję z góry za cierpliwość.Aby zruzumieć, o co mi chodzi trzeba zobaczyć kod. Poniżej podam kod mojego programu.

http://www.wklejto.pl/33136

Odp: SDL + OpenGL i obrót bryły

: 09 maja 2009, 21:24
autor: RaciC
Program jest dobrze napisany, problem w tym, że:

1) zmienne odpowiadające za obrót bryły są typu int - w twoim programie zwiększając je dodajesz do zmiennej int xRotate=0 wartość typu float/double RotateSpeed=0.1 - to powoduje że xRotate i yRotate pozostają zerami.

2)

Kod: Zaznacz cały

if(Key[SDLK_UP]);
- średnik powoduje, że instrukcja od razu się kończy.

Spróbuj prostego 'debuggingu' w swoich programach - dodawaj w różnych miejscach instrukcje wypisujące wartość zmiennych a oszczędzi Ci to sporo nerwów przy większych programach.

Pozwoliłem sobie również pokolorawać twoją kostę ;-) : http://www.wklejto.pl/33140

Odp: SDL + OpenGL i obrót bryły

: 09 maja 2009, 21:29
autor: Mateusz_93
Wielkie dzięki. Nie spodziewałem się, że popełeniłem taki głupi błąd;) Co do kolorów, wiem jak je zrobić, ale dopiero zaczynam GL i ten program był w ramach powtórzenia:)