Strona 1 z 1

Platformówka w SDL

: 06 cze 2009, 18:13
autor: Mateusz_93
Jestem początkującym w kodowaniu, ale znam c++, podstawy SDL i openGL. Chcę na początek zrobić platformówkę w SDL, ale nie wiem, w jaki sposób zaprogramować skok bohatera. Czytałem różne rzeczy w internecie na ten temat, ale narazie mam tylko tyle:
test.cpp:
http://www.wklejto.pl/35303
timer.h:
http://www.wklejto.pl/35304
Heroe.h:
http://www.wklejto.pl/35305
Collision.h:
http://www.wklejto.pl/35306

Teoretycznie skok jest w porządku, ale:
1. Bohater hamuje skok nad podłogą, kiedy skaczę i przesuwam nim na bok równocześnie(skaczę na boki)
2. Przy skakaniu tylko w pionie bohater może podskoczyć jak daleko chce
3. często skok jest tylko na 1 cm i potem troche się zacina(najczęściej dzieje się tak wtedy, gdy wyskakuje z powietrza(look pkt1))

Proszę o pomoc, z góry dziękuję. Byłbym wdzięczny za jakiś przykładowy kod.
PS. Chciałbym też, żeby przy skakaniu nie trzeba było trzymać klawisza, tylko żeby wystarczyło kliknąć raz, a cały skok byłby wykonany