net/notebooki - konfiguracja, optymalizacja i wybór najlepszych narzędzi dla tych maszyn

Moderator: e X t 7 3

Awatar użytkownika
e X t 7 3
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 4943
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 21.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

net/notebooki - konfiguracja, optymalizacja i wybór najlepszych narzędzi dla tych maszyn

Post autor: e X t 7 3 »

Pierwszy post będzie zarazem ostatnim do wątku dotyczącego Lenovo s10. Z powodów, z którymi się nie zgadzam wątek został zamknięty - choć, jak wskazywał na to tytuł, dotyczył wszystkiego, co związane z Linuksem i netbookiem - przede wszystkim Lenovo s10. Jako, że z zawodu jestem prawnikiem i audytorem, mógłbym snuć wywody dotyczące interpretacji poszczególnych zapisów Regulaminu Forum - w kwestii dotyczącej ich precyzji i swobody interpretacji, ale tu nie miejsce na tego rodzaju wypowiedzi. Zatem tyle wstępu.

Odnosząc się do postu Kolegi lett`a - co do sterowników intela z rodziny 2.8.x zawartych w wersji 9.10, zamierzam założyć osobny wątek, gdyż nie wygląda to różowo ... sterowniki te w związku z całkowitym przejściem z EXA/DRI1 na UXA/DRI2 w całkiem inny sposób realizują swoje zadanie, co niestety na chwilę obecną skutkuje stratą wydajności na układach GMA950 (na X3100 i X4500 także) - instalowanych w większości netbooków od 50 nawet do 400 % ! W ogólności wersja Ubuntu 9.10 nie rysuje się na chwilę obecną w różowych barwach - jak na razie zbyt wiele niedociągnięć, co nie miało miejsca, już na tym etapie przy wersji 9.04 ;/

Co do dystrybucji stricte na s10 - nie, nie słyszałem ... choć zastanawiałem się, czy z pomocą innych userów nie zbudować takiego remixu Ubuntu stricte pod netbooki - nie pod konkretny model ! ... ale na chwile obecną nie mam na to czasu. Zresztą pisze tutorial, w treści którego wskaże, co i jak skonfigurować i zoptymalizować, aby tego rodzaju maszyna pracowała na najwyższych obrotach ;)

Pozdrawiam !