Strona 1 z 2
Buggy Race
: 26 mar 2010, 13:10
autor: nadro
Miło jest nam ogłosić, że po kilku miesiącach ciężkiej pracy, gra Buggy Race jest już dostępna publicznie. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy na oficjalną stronę projektu pod adresem:
http://buggy-race.pl
Krótko o grze:
Buggy Race to prosta gra zręcznościowa dedykowana dla najmłodszych graczy, dzięki której nasze pociechy mogą ćwiczyć refleks, a przy okazji dobrze się bawić. Wyścigi samochodowe są pozbawione przemocy, bajkowa sceneria i różnorodne poziomy zapewnią wiele godzin miłej rozrywki.
Pozdrawiamy i życzymy miłej rozgrywki,
Bone Fracture,
Odp: Buggy Race
: 26 mar 2010, 14:46
autor: adam05
./buggyrace_setup_linux
Segmentation fault (core dumped)
nice
Odp: Buggy Race
: 26 mar 2010, 14:47
autor: mat
adam05 pisze:./buggyrace_setup_linux
Segmentation fault (core dumped)
nice
Niestety mam ten sam kłopot.
Odp: Buggy Race
: 26 mar 2010, 16:19
autor: nadro
Bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację. Wygląda na to, że wystąpił błąd podczas wysyłania pliku ba serwer. Na serwerze jest już dostępna wersja działająca prawidłowo.
Odp: Buggy Race
: 26 mar 2010, 17:18
autor: pendejo
czy planujecie dalszy rozwój gry, ew. zmianę licencji lub coś takiego?
Odp: Buggy Race
: 26 mar 2010, 17:32
autor: nadro
W przyszłości planujemy udostępnić patch, który poprawiłby fizykę i wyeliminował potencjalne błędy jakie zostaną zgłoszone przez użytkowników. Żadnych większych zmian nie należy już się jednak spodziewać, obecnie dostępna wersja jest wersją finalną. Odnośnie licencji chodzi zapewne bardziej o kod gry? (bo sama gra jest w pełni darmowa, więc tutaj już nie ma za bardzo co zmieniać) W sumie nigdy nad tym nie myśleliśmy, jednak nie wykluczam, że źródła gry zostaną kiedyś udostępnione publicznie w celach edukacyjnych.
Odp: Buggy Race
: 26 mar 2010, 20:08
autor: rom
A ja nie potrafię zainstalować
Kod: Zaznacz cały
$ sudo ./buggyrace_setup_linux
This will install Buggy Race on your computer. Continue? [n/Y]
Where do you want to install Buggy Race? [/usr/local/buggyrace]
Installing Buggy Race...
Error in action ExecuteAction
Error in action InstallSelectedFiles
couldn't execute "/tmp/ijtmp_240806B4-4560-74FA-0502-4199FFC7FE49/installkit": permission denied
while executing
"open $cmd"
(procedure "::InstallJammer::actions::InstallSelectedFiles" line 124)
invoked from within
"::InstallJammer::actions::$component $this"
while executing
"$obj execute"
(procedure "::InstallJammer::ExecuteActions" line 62)
invoked from within
"::InstallJammer::ExecuteActions $action -parent $id -conditions $eval"
(procedure "::InstallJammer::actions::ExecuteAction" line 35)
invoked from within
"::InstallJammer::actions::$component $this"
while executing
"$obj execute"
(procedure "::InstallJammer::ExecuteActions" line 62)
invoked from within
"::InstallJammer::ExecuteActions Console"
(procedure "::InstallJammer::InstallMain" line 11)
invoked from within
"::InstallJammer::InstallMain"
(procedure "ThemeMain" line 2)
invoked from within
"ThemeMain "
invoked from within
"if {![info exists ::InstallJammer]} { ThemeMain }"
(file "/installkitvfs/main.tcl" line 26633)
Używam Linux Mint (9.10) 32 bit ext4
Odp: Buggy Race
: 26 mar 2010, 21:18
autor: pendejo
zainstaluj bez sudo w folderze domowym.
Odp: Buggy Race
: 26 mar 2010, 21:44
autor: rom
Bez sudo w folderze domowym taki sam błąd. Dla pewności pobrałem plik ponownie, ale ciągle to samo.
Mój /tmp montuje się w ram, ale to nie powinno mieć znaczenia.
/etc/fstab:
Kod: Zaznacz cały
tmpfs /tmp tmpfs defaults,nodev,nosuid,noexec,size=256m,mode=1777 0 0
Odp: Buggy Race
: 28 mar 2010, 09:42
autor: salemus
A ja z kolei (już po instalacji) mam taki problem:
Kod: Zaznacz cały
Irrlicht Engine version 1.7.0-beta
Linux 2.6.31-16-generic #53-Ubuntu SMP Tue Dec 8 04:01:29 UTC 2009 i686
Width: 320 Height: 240
Width: 400 Height: 300
Width: 512 Height: 384
Width: 576 Height: 432
Width: 640 Height: 480
Width: 640 Height: 512
Width: 680 Height: 384
Width: 720 Height: 450
Width: 800 Height: 512
Width: 800 Height: 600
Width: 840 Height: 525
Width: 1024 Height: 768
Width: 1280 Height: 800 (Desktop)
Irrlicht Engine version 1.7.0-beta
Linux 2.6.31-16-generic #53-Ubuntu SMP Tue Dec 8 04:01:29 UTC 2009 i686
Starting fullscreen mode...
Using renderer: OpenGL 2.1.2
GeForce Go 7600/PCI/SSE2: NVIDIA Corporation
OpenGL driver version is 1.2 or better.
GLSL version: 1.2
Unsupported texture format
FBO has one or several incomplete image attachments
FBO error
FBO incomplete
Segmentation fault
Ważna jest tylko końcówka kodu ale dla pewności wkleiłem całość.
Nie wiadomo co z tym zrobić bo nie wypluło żadnego konkretnego błędu a po pobieżnym prześledzeniu reszty tekstu wywnioskowałem że wszystko poszło dobrze.
Odp: Buggy Race
: 21 maja 2010, 20:16
autor: command_dos
salemus pisze:A ja z kolei (już po instalacji) mam taki problem:
Kod: Zaznacz cały
Irrlicht Engine version 1.7.0-beta
Linux 2.6.31-16-generic #53-Ubuntu SMP Tue Dec 8 04:01:29 UTC 2009 i686
Width: 320 Height: 240
Width: 400 Height: 300
Width: 512 Height: 384
Width: 576 Height: 432
Width: 640 Height: 480
Width: 640 Height: 512
Width: 680 Height: 384
Width: 720 Height: 450
Width: 800 Height: 512
Width: 800 Height: 600
Width: 840 Height: 525
Width: 1024 Height: 768
Width: 1280 Height: 800 (Desktop)
Irrlicht Engine version 1.7.0-beta
Linux 2.6.31-16-generic #53-Ubuntu SMP Tue Dec 8 04:01:29 UTC 2009 i686
Starting fullscreen mode...
Using renderer: OpenGL 2.1.2
GeForce Go 7600/PCI/SSE2: NVIDIA Corporation
OpenGL driver version is 1.2 or better.
GLSL version: 1.2
Unsupported texture format
FBO has one or several incomplete image attachments
FBO error
FBO incomplete
Segmentation fault
Ważna jest tylko końcówka kodu ale dla pewności wkleiłem całość.
Nie wiadomo co z tym zrobić bo nie wypluło żadnego konkretnego błędu a po pobieżnym prześledzeniu reszty tekstu wywnioskowałem że wszystko poszło dobrze.
mam dokładnie to samo - próba odpalenia została podjęta na laptopie acer aspire 5315, a grafika w nim to: VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (rev 03)
Dodam jeszcze, że dokładnie ten sam błąd wychodzi na innym komputerze z nvidią 6600 przy sterownikach własnościowych - coś chyba nie teges...
Odp: Buggy Race
: 24 maja 2010, 00:34
autor: nadro
Wspomniany błąd występuje na niektórych kartach Intel GMA oraz NV GeForce 6200, jesteśmy bardzo zaskoczeni tym, że błąd występuje również na karcie 6600. Bardzo prosiłbym, abyś zainstalował najnowsze (zamknięte) sterowniki, a jeśli błąd dalej będzie występował proszę wyłączyć cienie lub/oraz bloom (prawdopodobnie tylko jedna z tych opcji powoduje błąd). Byłbym bardzo wdzięczny za informację czy pomogło wyłączenie cieni, czy może bloomu. W międzyczasie zbieramy informacje odnośnie błędów w grze i przygotowujemy pierwszy patch, w którym chcielibyśmy wyeliminować ten problem.
PS. Możecie sprawdzić, czy posiadane przez Was sterowniki wspierają rozszerzenie ARB_texture_rg?
Odp: Buggy Race
: 24 maja 2010, 13:56
autor: command_dos
Na radku 9250 mam ten sam błąd...
Kod: Zaznacz cały
Mesa DRI R200 (RV280 5960) 20090101 x86/MMX/SSE2 TCL DRI2: Tungsten Graphics, Inc.
OpenGL driver version is 1.2 or better.
GLSL not available.
Unsupported texture format
Allocating 2048 x 2048 radeon RBO (pitch 2048)
FBO has one or several incomplete image attachments
FBO error
FBO incomplete
Segmentation fault
Nie wiem, jak wyłączyć cienie. W config.xml (którego ciężko edytować, bo jest pokrzaczony) wywnioskowałem, że wartość shadow należy zmienić z 2 na 0, co zrobiłem i nie dało żadnego efektu. Nie mogłem znaleźć żadnego bloom'a - może słabo szukam, znalazłem za to graphicMode Value=DirectX

i zastanawiam się, czy aby to jest niezbędna wartość pod pingwinem... Może config jest z wersji instalatora widowsowego, a nie dla linuksa?
Co do karty nv6600gt, to odpalałem na najnowszych (tak myślę, bo zassane z ubuntu ze sterowników własnościowych) zamkniętych sterach nvidii.
Troszkę się zawiodłem, bo na 3 różnych komputerach z różną konfiguracją sprzętową, mam 3 wtopy, czyli 100%... Proponowałbym, aby gierka odpalała się "na dzień dobry" z okrojonymi fajerwerkami (compatybility mode), a dalej (o ile sprzęt na to pozwala) były dostępne opcje z cieniami, bloom'ami, itp. Może jakiś skrypcik do konfiguracji opcji z poza poziomu gierki (off-line) - coś a'la setup.exe pod dawne gierki w dos'ie? No sam nie wiem, jak mogę pomóc, bo pocieszające jest to, że została podjęta próba stworzenia czegoś grywalnego pod linuksy, a nie od razu Kraków zbudowano - jak to mówią. Proszę się nie poddawać, służę pomocą na ile mi czas pozwoli i liczę na to, że w końcu zagram sobie w BuggyRace (czyżby nazwa znacząca?).
Odp: Buggy Race
: 24 maja 2010, 14:36
autor: nadro
Dzięki za informację. Skoro stery do 6600 są z repo Ubuntu to raczej powinno śmigać. Radeon 9250 nie jest wspierany (brak obsługi Shader Model 2.0) przez Buggy Race. Dzisiaj wieczorem podeślę Ci na PM build'a, który zawierał będzie odpowiedni system komunikatów, który pozwoli nam dokładnie ustalić przyczynę błędu, w związku z czym byłbym bardzo wdzięczny za drobny test. Co do wartości GraphicMode to interpretowana jest ona tylko w przypadku Windowsa, dla Linuksa aplikacja zawsze wybiera tryb OpenGL bez względu na wpis w w configu.
Możesz spróbować uruchomić grę w rozdzielczości 512x256, 512x512, 1024x512 lub innej w której jedna z wartości jest potęgą liczby 2 np.
<Resolution X="1024" Y="512" />
a także wyłącz Bloom (PostProcessing) i wspomniane cienie:
<Shadows Value="0" />
<PostProcessing Value="0" />
Co do nazwy to zupełny przypadek

Problemem był brak dostępu do różnych konfiguracji sprzętowych w czasie beta testów.
Pozdrawiam,
Odp: Buggy Race
: 24 maja 2010, 21:17
autor: makson
U mnie instaluje się i działa bez problemu. Ubuntu 10.04, NVIDIA GeForce 9600GT, sterowniki zamknięte z repozytoriów Ubuntu. Dodam jeszcze, że sobie wymieniłem PulseAudio na ALSA.
Serdeczne dzięki za gierkę.
Odp: Buggy Race
: 24 maja 2010, 22:24
autor: command_dos
nadro pisze:Dzięki za informację. Skoro stery do 6600 są z repo Ubuntu to raczej powinno śmigać. Radeon 9250 nie jest wspierany (brak obsługi Shader Model 2.0) przez Buggy Race. Dzisiaj wieczorem podeślę Ci na PM build'a, który zawierał będzie odpowiedni system komunikatów, który pozwoli nam dokładnie ustalić przyczynę błędu, w związku z czym byłbym bardzo wdzięczny za drobny test. Co do wartości GraphicMode to interpretowana jest ona tylko w przypadku Windowsa, dla Linuksa aplikacja zawsze wybiera tryb OpenGL bez względu na wpis w w configu.
Możesz spróbować uruchomić grę w rozdzielczości 512x256, 512x512, 1024x512 lub innej w której jedna z wartości jest potęgą liczby 2 np.
<Resolution X="1024" Y="512" />
a także wyłącz Bloom (PostProcessing) i wspomniane cienie:
<Shadows Value="0" />
<PostProcessing Value="0" />
Co do nazwy to zupełny przypadek

Problemem był brak dostępu do różnych konfiguracji sprzętowych w czasie beta testów.
Pozdrawiam,
Ok, uruchomiłem gierkę na lapie i:
- bloom nie ma znaczenia,
- rozdziałka faktycznie odgrywa tu jakąś rolę - uruchomiłem w 640x480,
- shadows w moim przypadku musi być 0.
Oczywiście nie da się grać, bo ekran jest czarny (widać tylko jakieś drzewka na górze) - ale to pewnie jest przyczyna karty grafiki intela, której jak wspomniałeś, giera nie obsługuje... Sprawdzę jeszcze na kompie z nvidią...
EDIT:
no i przetestowałem - ustawiłem 1024x768 i wyłączyłem cienie - oto efekt:
http://command-dos.comxa.com/wp-content ... anu-51.png
Odp: Buggy Race
: 25 maja 2010, 01:55
autor: nadro
Dziękuję za informację. Przygotowałem paczkę, która zawiera poprawioną aplikację i silnik graficzny (dodatkowo zawiera też więcej logów komunikacyjnych). Bardzo byłbym wdzięczny, gdybyś przetestował patch:
http://www.sendspace.com/file/mhgsqz
Chodzi głównie o przetestowanie ustawień Bloom (PostProcessing oraz Cienie).
Odp: Buggy Race
: 25 maja 2010, 21:01
autor: command_dos
nadro pisze:Dziękuję za informację. Przygotowałem paczkę, która zawiera poprawioną aplikację i silnik graficzny (dodatkowo zawiera też więcej logów komunikacyjnych). Bardzo byłbym wdzięczny, gdybyś przetestował patch:
http://www.sendspace.com/file/mhgsqz
Chodzi głównie o przetestowanie ustawień Bloom (PostProcessing oraz Cienie).
Ok, przetestuję jak wrócę z roboty. Tutaj na Radku 9250 po zainstalowaniu patcha, nadal nie da się uruchomić, nawet po grzebnięciu w configu (1024x768, shadows=0, postprocessing=0) - brak shaderów daje się we znaki. No musisz się uzbroić w cierpliwość - dopiero wieczorkiem...
EDIT:
Niestety, na nv6600gt bez zmian - dalej mam jakieś czarne plamy gdzieniegdzie...
Odp: Buggy Race
: 26 maja 2010, 01:52
autor: nadro
A po wyłączeniu cieni oraz bloom'a? Rozumiem, że błąd:
Kod: Zaznacz cały
FBO has one or several incomplete image attachments
FBO error
FBO incomplete
już nie występuje?
Odp: Buggy Race
: 26 maja 2010, 21:58
autor: command_dos
kurcze nie zaobserwowałem - dziś będzie więcej informacji. Co mam jeszcze sprawdzić, oprócz tego?
BTW - śpisz w dzień?

bo 1:52 to całkiem dobra pora, ale do... spania
EDIT:
ok, wreszcie znalazłem chwilę i odgoniłem dzieciaki od kompa... Mniej więcej wygląda to tak:
Kod: Zaznacz cały
Linux 2.6.32-22-generic #33-Ubuntu SMP Wed Apr 28 13:27:30 UTC 2010 i686
Using renderer: OpenGL 2.1.2
GeForce 6600/AGP/SSE2: NVIDIA Corporation
OpenGL driver version is 1.2 or better.
GLSL version: 1.2
Shader Model 2.0 supported.
Create bloom RTT...
0, 1, 2 [DONE].
dalej wczytuje textury - dodam jeszcze, że bloom jest włączony, a shadows wyłączony. Zastanawiam się jeszcze dlaczego jest
jak desktop aktualnie jest 1280x1024...
EDIT:
I jeszcze jedno - 3 i 4 poziom wygląda prawie ok. Kaszani się jedynie droga, a trawka i grzybki się poprawnie wyświetlają... Czy asfalt jest renderowany w jakiś specyficzny sposób, inaczej niż inne tekstury?