Strona 1 z 1

Maile z thunderbirda nie dochodzą do odbiorcy [solved]

: 15 cze 2010, 11:06
autor: dalselv
od kilku dni w korespondencji zdarza mi się otrzymywać komunikat następującej treści:

Kod: Zaznacz cały

This is a collection of reports about email delivery
process concerning a message you originated.

Some explanations/translations for these reports
can be found at:
      http://zmailer.org/delivery-report-decoding.html

If you are our customer, further help is available
at email address: bok@onet.pl
Reporting-MTA: dns; ps4.m5r2.onet
Return-Path:
Arrival-Date: Tue, 15 Jun 2010 09:57:01 +0200
Local-Spool-ID: S134218121Ab0FOH5BaiUS4


FAILED:
  Arrived Recipient:
      rfc822;b
  Original Recipient:
      rfc822;
  Status:
      5.1.1 (No acceptable recipients given)
  Remote MTA:
      dns; post.conacc.com.pl (81.219.17.17|25|213.180.147.168|34613)
  Last Attempt Date:
      Tue, 15 Jun 2010 09:57:01 +0200
  X-ZTAID:
      smtp[19297]
  Diagnostic Code:
      smtp; 554 (Service unavailable; Client host [213.180.147.168] blocked using bl.spamcop.net; Blocked - see http://www.spamcop.net/bl.shtml?213.180.147.168)
  Diagnostic texts:
      <<- MAIL From: BODY=8BITMIME SIZE=230532
     ->> 250 Ok
     <<- RCPT To:<biuro@conacc.com.pl>
     ->> 554 Service unavailable; Client host [213.180.147.168] blocked using bl.spamcop.net; Blocked - see http://www.spamcop.net/bl.shtml?213.180.147.168

Following is a copy of MESSAGE/DELIVERY-STATUS format section below.
It is copied here in case your email client is unable to show it to you.
The information here below is in  Internet Standard  format designed to
assist automatic, and accurate presentation and usage of said information.
In case you need human assistance from the Postmaster(s) of the system which
sent you this report, please include this information in your question!

    Virtually Yours,
        Automatic Email Delivery Software

Reporting-MTA: dns; ps4.m5r2.onet
Arrival-Date: Tue, 15 Jun 2010 09:57:01 +0200
Local-Spool-ID: S134218121Ab0FOH5BaiUS4

Original-Recipient: rfc822;biuro@conacc.com.pl
Status: 5.1.1 (No acceptable recipients given)
Remote-MTA: dns; post.conacc.com.pl (81.219.17.17|25|213.180.147.168|34613)
Last-Attempt-Date: Tue, 15 Jun 2010 09:57:01 +0200
Diagnostic-Code: smtp; 554 (Service unavailable; Client host [213.180.147.168] blocked using bl.spamcop.net; Blocked - see http://www.spamcop.net/bl.shtml?213.180.147.168)


Following is copy of the message headers. Original message content may
be in subsequent parts of this MESSAGE/DELIVERY-STATUS structure.

Received: from ip-85-198-238-243.broker.com.pl ([85.198.238.243]:50896 "EHLO
	[85.198.238.243]" rhost-flags-OK-OK-OK-FAIL) by ps4.m5r2.onet
	with SUBMITSA id S134218121Ab0FOH5BaiUS4;
	Tue, 15 Jun 2010 09:57:01 +0200
X-Comment: RFC 2476 MSA function at smtp.poczta.onet.pl logged sender identity as: 
Message-ID: <4C17324A.2020904@vp.pl>
Disposition-Notification-To: 
Date:	Tue, 15 Jun 2010 09:56:58 +0200
From:	
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686 (x86_64); pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317 Thunderbird/3.0.4
MIME-Version: 1.0
To:	
Subject: Asystent w Dziale =?UTF-8?B?S3NpxJlnb3dvxZtjaSAtIENWIGkgTGlzdCBN?=
 =?UTF-8?B?b3R5d2FjeWpueSBEYW1pYW4gTWF6dXI=?=
Content-Type: multipart/mixed;
 boundary="------------010107080506070006030008"




Reporting-MTA: dns; ps4.m5r2.onet
Arrival-Date: Tue, 15 Jun 2010 09:57:01 +0200
Local-Spool-ID: S134218121Ab0FOH5BaiUS4

Original-Recipient: rfc822;biuro@conacc.com.pl
Status: 5.1.1 (No acceptable recipients given)
Remote-MTA: dns; post.conacc.com.pl (81.219.17.17|25|213.180.147.168|34613)
Last-Attempt-Date: Tue, 15 Jun 2010 09:57:01 +0200
Diagnostic-Code: smtp; 554 (Service unavailable; Client host [213.180.147.168] blocked using bl.spamcop.net; Blocked - see http://www.spamcop.net/bl.shtml?213.180.147.168)
poszukiwania googlowe pozwoliły ustalić że podobno moje listy są traktowane jako spam, faktyczka z gmaila dochodzą normalnie, tyle, że gmail jest u mnie nieoficjalny, a ja prowadzę oficjalną korespondecję z adresu który jest moim imieniem i nazwiskiem. Myślę, że MS maczał w tym palce i ich cudowny outlook traktuje mój adres jak spam...:wall: czy może to co innego ?

Odp: Maile z thunderbirda nie dochodzą do odbiorcy

: 15 cze 2010, 23:30
autor: marder
To nie MS :)
Odpowiedź masz wręcz na talerzu:
lient host [213.180.147.168] blocked using bl.spamcop.net;
IP 213.180.147.168 jest na czarnej liście której Twoi odbiorcy używają do odsiewania spamu. według ripe.net, to IP należy do onetu, zakładam więc że wysyłka leci przez ich serwer smtp.
Odpowiedź na pytanie "co z tym zrobić" brzmi: zmienić usługodawcę (byle tylko nie na home.pl - oni też gniją w niejednym RBL-u).

Pozdrawiam
marder


P.S. Ten wątek raczej nie pasuje do działu "Biuro". Może któryś z modów przeniósłby go w bardziej odpowiednie miejsce?

Odp: Maile z thunderbirda nie dochodzą do odbiorcy

: 16 cze 2010, 08:26
autor: dalselv
trochę lipa bo to darmowe konto bez głupich reklam pod mailem, onetowe do tej pory bezproblemowe.... czyli nawet jak zapłacę za konto premium pewnie problem nie zniknie :) dzięki za info