Tworzenie programu CAD od podstaw. Niezobowiązująca dyskusja.

Bash, C, C++, Java, PHP, Ruby, GTK, Qt i wiele innych - wszystko tutaj.
zerach
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Tworzenie programu CAD od podstaw. Niezobowiązująca dyskusja.

Post autor: zerach »

Witam
Na początku chciałbym zaznaczyć, że jestem zielony z programowania i dlatego proszę o wyrozumiałość.
Chciałbym wam zadać czysto hipotetyczne pytanie. Podejrzewam, że wielu z was zajmuje się programowaniem zawodowo więc będziecie w stanie zająć stanowisko w dyskusji.
Bardzo ubolewam nad tym, że w pośród wielu dostępnych na Linuksa aplikacji brakuje programów typu CAD 3D. Nie rozwodząc się nad przyczynami takiego stanu rzeczy chciałbym się was spytać:
  • ile waszym zdaniem trwały by pracę nad stworzeniem od podstaw aplikacji typu CAD 3D?
  • jak liczny musiał by być zespół programistów?
  • jaki język programowania doradzacie?
  • czy można by wykorzystać silnik graficzny np. z Blendera?
Pewnie wielu z was popuka się w głowę ale kwestia tworzenie takiej aplikacji nurtuje mnie od jakiegoś czasu.
Chciałbym też poinformować, że od najnowsza wersja programu Briscada V10 jest dostępna również na systemy linuksowe. Więcej informacji znajdziecie tutaj
Awatar użytkownika
ethanak
Wygnańcy
Wersja Ubuntu: 12.04
Architektura: x86
Kontakt:

Odp: Tworzenie programu CAD od podstaw. Niezobowiązująca dyskusja.

Post autor: ethanak »

zerach pisze::
ile waszym zdaniem trwały by pracę nad stworzeniem od podstaw aplikacji typu CAD 3D?
ok. 5 lat do pierwszej używalnej wersji (wersja optymistyczna)
jak liczny musiał by być zespół programistów?
Główny zespół - 10 osób przy założeniu niezmienności składu osobowego.
Oczywiście mówię tu o zespole programistów, a nie projektantów.
jaki język programowania doradzacie?
Taki jaki najlepiej znają programiści. Teoretycznie jest to C++/Java, praktycznie C++
czy można by wykorzystać silnik graficzny np. z Blendera?