Nvidia Optimus/ION2

Moderator: e X t 7 3

Awatar użytkownika
e X t 7 3
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 4943
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 21.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Nvidia Optimus/ION2

Post autor: e X t 7 3 »

Witam

Być moze już mamy Projekt, który ponoć działa - zgodnie z potwierdzeniami także na Asusie 1215N. Jeśli to prawda to zapewne do wakacji powinien Optimus być w pełni obsługiwany.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Dwimenor
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1260
Rejestracja: 18 mar 2008, 16:14
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 13.10
Architektura: x86_64

Re: Nvidia Optimus/ION2

Post autor: Dwimenor »

To działa w oderwaniu od kernela? Bo zdaje się, że do .40 (czy jak go tam zanumerują) miało trafić trochę kodu do obsługi zmieniania GPU w locie.
Poniższe zdanie jest fałszywe.
Powyższe zdanie jest prawdziwe.
Awatar użytkownika
e X t 7 3
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 4943
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 21.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nvidia Optimus/ION2

Post autor: e X t 7 3 »

Dwimenor pisze:To działa w oderwaniu od kernela? Bo zdaje się, że do .40 (czy jak go tam zanumerują) miało trafić trochę kodu do obsługi zmieniania GPU w locie.
Witaj

Z tego co wiem, działa w oderwaniu od kernela ... sądzę jednak, że raczej dotyczy to nowych - od .38, .39 kerneli. Nie ma jak tego sprawdzić teraz. Jeśli jednak to działa, wtedy pełna i automatyczna obsługa Optimus powinna nadejść przed zmianami w kernelach z rodziny .40, .41, czy też 3.0, 3.1 ;)

Pozdrawiam
snejk88
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 35
Rejestracja: 05 maja 2011, 13:48
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Lokalizacja: /dev/random
Kontakt:

Re: Nvidia Optimus/ION2

Post autor: snejk88 »

Widzę, że mój Asus K52J jest na liście, czyli ponad półroczne oczekiwania się opłaciły ;-) Ktoś korzystał już z tego? Do instalacji potrzebne nowe jajko (w sensie nowsze niż 2.6.32)?
Blog: snejkczif.wordpress.com
Awatar użytkownika
e X t 7 3
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 4943
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 21.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nvidia Optimus/ION2

Post autor: e X t 7 3 »

snejk88 pisze:Widzę, że mój Asus K52J jest na liście, czyli ponad półroczne oczekiwania się opłaciły ;-) Ktoś korzystał już z tego? Do instalacji potrzebne nowe jajko (w sensie nowsze niż 2.6.32)?
Nie widzę, aby było to niezbędne ... ale 2.6.32 to już "przedwojna" ;).

PS. Co do samej zasadności instalowania nowszych wersji kernela - przykład via Phoronix. Nadmieniam, że moje kernele, są jeszcze dodatkowo zoptymalizowane. Co do wyników m.in. kernela 2.6.39 ... nie wiem skąd otrzymali niższy wynik, niż pod 2.6.38 - widocznie w Mesie, albo X`ch jeszcze jakieś problemy. Mój kernel v15.0 (opraty o 2.6.39) jest szybszy od v14.8 (opartego o 2.6.38.6). Ponadto, co by nie mówić najszybciej v15.0 pracuje pod ... Ubuntu 10.04. Dzięki dopracowanym X`om (X Server 1.7.6) i sterownikom Nvidii (270.41.x) osiąga naprawdę świetne wyniki. Dopiero ostatnio pod kernelem v15.0 (dzięki zmianom w xorg.conf, profilu compiza i paru innym modyfikacjom) udało mi sie osiągnąć pod 11.04 - 95-98 % wydajności jakie osiągam pod 10.04.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
pingwin114
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 217
Rejestracja: 24 cze 2007, 21:26
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 14.10
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Koło
Kontakt:

Re: Nvidia Optimus/ION2

Post autor: pingwin114 »

hm...a więc tak, zainstalowałem to cudo, niby all ok, stery nvidii się zainstalowały, x normalnie startowały itd., ale....za nic w świecie nie chce się odpalić usługa bumblebee ;/ co generalnie zablokowało mi uruchamianie np. Nautilusa ( xD ), Compiz też przestał działać, glxinfo brakowało jakiejś biblioteki (choć była obecna w systemie)....

teraz nie mam czasu, ale może z wieczora to ogarnę
Awatar użytkownika
yacup
Wytworny Kaczor
Wytworny Kaczor
Posty: 336
Rejestracja: 11 maja 2007, 11:13
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 20.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Re: Nvidia Optimus/ION2

Post autor: yacup »

Opisałem cztery sposoby w tym wątku na poradzenie sobie z grafiką hybrydową.
Można by je skomentować w ten sposób:

sposób 1. ASUS SWITCHERRO - działa niestabilnie, zawiesza system szczególnie przy wylogowaniu i zamykaniu. Przetestowany na Asusie 1215n i podobno działa dobrze (nie wiem, nie mam takiego asusa). Skatowałem się przy tym sposobie chyba przez dwa albo trzy dni i odpuściłem.

sposób 2. OPTIMUS OFF - polega na stałym wyłączeniu karty nVidia. Na obecnym etapie rozwoju poszczególnych projektów wydaje się być jedynym rozsądnym. Tak w ogóle nie ma sensu OBECNIE włączać karty graficznej nVidia w układach hybrydowych ponieważ tylko bierze prąd i grzeje laptopa a i tak nie działa.

sposób 3. OPTIMUS PRIME = hardcore - ... jak napisałem w podlinkowanym wątku (w ogóle nie ogarniam a wersja jest pre pre prealfa)

sposób 4. PROJEKT BUMBLEBEE - dobry ale jeszcze trzeba poczekać (rozwija się od początku maja, chyba od 8. maja). Od wersji 1.4.2 bumblebee (ale tylko dla ubuntu 11.04) ma jakoby zaimplementowane automatyczne wyłączenie karty nVidia. jeżeli jest nieużywana. Być może w weekend jak będę miał chwilę czasu wypróbuję bumblebee.

Próbowałem sposoby 1 i 2. Zostałem obecnie przy drugim. Wrażenia z pierwszego opisane powyżej.
Za nadzieją czekam na dalszy rozwój bumblebee

Jeżełi chodzi o numerację jądra to klik, ale faktycznie w wersji .40 (jeżeli taka będzie) ma być obsługa grafiki hybrydowej.

pozdrawiam
yacup
Ostatnio zmieniony 25 maja 2011, 18:26 przez yacup, łącznie zmieniany 1 raz.
PietroZ
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 184
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:56
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86_64

Re: Nvidia Optimus/ION2

Post autor: PietroZ »

Mam nadzieję, że w końcu coś ruszy u mojego 1015pn.
Awatar użytkownika
cierzniak
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 126
Rejestracja: 31 sie 2010, 23:02
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.04
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: Nvidia Optimus/ION2

Post autor: cierzniak »

a ja jakoby nie spojrzeć pozbyłem się całej wydajności związanej z grafiką, zero wyświetlaczy, zero pulpitów:

Kod: Zaznacz cały

cierzniak@1215n:~$ glxinfo
name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.4
server glx extensions:
    GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, 
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, 
    GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, 
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, 
    GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_INTEL_swap_event
client glx vendor string: Mesa Project and SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, 
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, 
    GLX_MESA_swap_control, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control, 
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, 
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, 
    GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap, 
    GLX_INTEL_swap_event
GLX version: 1.4
GLX extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, 
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, 
    GLX_MESA_swap_control, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control, 
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, 
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, 
    GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap, 
    GLX_INTEL_swap_event
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) IGD GEM 20100330 DEVELOPMENT x86/MMX/SSE2
OpenGL version string: 1.4 Mesa 7.10.2
OpenGL extensions:
    GL_ARB_copy_buffer, GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_draw_buffers, 
    GL_ARB_draw_elements_base_vertex, GL_ARB_explicit_attrib_location, 
    GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_fragment_shader, GL_ARB_half_float_pixel, 
    GL_ARB_map_buffer_range, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, 
    GL_ARB_pixel_buffer_object, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, 
    GL_ARB_provoking_vertex, GL_ARB_shader_objects, 
    GL_ARB_shading_language_100, GL_ARB_shadow, GL_ARB_sync, 
    GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression, 
    GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, 
    GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar, 
    GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat, 
    GL_ARB_texture_non_power_of_two, GL_ARB_texture_rectangle, 
    GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_array_object, 
    GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader, 
    GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, 
    GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate, 
    GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, 
    GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_copy_texture, 
    GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_framebuffer_blit, 
    GL_EXT_framebuffer_multisample, GL_EXT_framebuffer_object, 
    GL_EXT_gpu_program_parameters, GL_EXT_multi_draw_arrays, 
    GL_EXT_packed_depth_stencil, GL_EXT_packed_pixels, 
    GL_EXT_pixel_buffer_object, GL_EXT_point_parameters, 
    GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_provoking_vertex, GL_EXT_rescale_normal, 
    GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_shader_objects, 
    GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, 
    GL_EXT_stencil_two_side, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture, 
    GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_cube_map, GL_EXT_texture_edge_clamp, 
    GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine, 
    GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic, 
    GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture, 
    GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array, GL_OES_EGL_image, 
    GL_OES_read_format, GL_3DFX_texture_compression_FXT1, 
    GL_APPLE_client_storage, GL_APPLE_object_purgeable, 
    GL_APPLE_packed_pixels, GL_APPLE_vertex_array_object, 
    GL_ATI_blend_equation_separate, GL_ATI_separate_stencil, 
    GL_ATI_texture_env_combine3, GL_IBM_multimode_draw_arrays, 
    GL_IBM_rasterpos_clip, GL_IBM_texture_mirrored_repeat, 
    GL_INGR_blend_func_separate, GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_window_pos, 
    GL_MESA_ycbcr_texture, GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent, 
    GL_NV_packed_depth_stencil, GL_NV_texgen_reflection, 
    GL_NV_texture_env_combine4, GL_NV_texture_rectangle, 
    GL_NV_vertex_program1_1, GL_NV_vertex_program, GL_SGIS_generate_mipmap, 
    GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp, 
    GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays
Niby wszystko działa, tylko pytanie jak uruchamiać gry pod wine?
MacBook Pro 2011 13" (Intel i5 2415 2,3GHz (Turbo 2,9GHz) + Intel HD 3000 + Patriot 16GB DDR3 1333MHz + Seagate 750GB 7200rpm 16MB cache)

Raspberry Pi (700MHz ARM + 256MB shared RAM)

SOLD: Asus 1215n [ION2 on/off by bubblebee]
Awatar użytkownika
cierzniak
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 126
Rejestracja: 31 sie 2010, 23:02
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.04
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: Nvidia Optimus/ION2

Post autor: cierzniak »

OK, powróćmy do tematu bumblebee.. jest 1 w nocy więc postanowiłem sprawdzić kolejną aktualizację projektu.. no cóż, nie obyło się bez komplikacji, ale ok; pod Compizem nie dam rady w nic zagrać, bo wszystko pod wine tnie, a zużycie procka nie przekracza 30%; pod Metacity którego nie konfigurowałem w żaden sposób, ba nawet nie mam żadnych motywów itp. gry działają "całkiem całkiem" czyli gorzej niż na Intelu pod Windowsem. A jak kliknę "uruchom grę w terminalu" to mam listę błędów d3d, czyli directx
MacBook Pro 2011 13" (Intel i5 2415 2,3GHz (Turbo 2,9GHz) + Intel HD 3000 + Patriot 16GB DDR3 1333MHz + Seagate 750GB 7200rpm 16MB cache)

Raspberry Pi (700MHz ARM + 256MB shared RAM)

SOLD: Asus 1215n [ION2 on/off by bubblebee]
Awatar użytkownika
e X t 7 3
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 4943
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 21.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nvidia Optimus/ION2

Post autor: e X t 7 3 »

cierzniak pisze:OK, powróćmy do tematu bumblebee.. jest 1 w nocy więc postanowiłem sprawdzić kolejną aktualizację projektu.. no cóż, nie obyło się bez komplikacji, ale ok; pod Compizem nie dam rady w nic zagrać, bo wszystko pod wine tnie, a zużycie procka nie przekracza 30%; pod Metacity którego nie konfigurowałem w żaden sposób, ba nawet nie mam żadnych motywów itp. gry działają "całkiem całkiem" czyli gorzej niż na Intelu pod Windowsem. A jak kliknę "uruchom grę w terminalu" to mam listę błędów d3d, czyli directx
Cóż Panie Kolego projekt jest młody, wiec jeszcze jakiś czas błędy się będą pojawiać. Natomiast co do samego przełączania grafiki ... w kernelu 3.0-rc1 (dawny 2.6.40) są już elementy odpowiedzialne za przełączanie nvidia intel ;). Ten kernel znowu ma sporo nowych elementów do "podkręcania" oraz wiele nowych sterowników. Znowu powinien być widoczny skok wydajności w porównaniu do 2.6.39.x.

Pozdrawiam
snejk88
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 35
Rejestracja: 05 maja 2011, 13:48
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Lokalizacja: /dev/random
Kontakt:

Re: Nvidia Optimus/ION2

Post autor: snejk88 »

w kernelu 3.0-rc1 (dawny 2.6.40) są już elementy odpowiedzialne za przełączanie nvidia intel .
No to nie pozostaje nam nic innego jak uzbroić się w cierpliwość. Ja póki co też korzystam ze sposobu drugiego ;-)
Blog: snejkczif.wordpress.com
Awatar użytkownika
cierzniak
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 126
Rejestracja: 31 sie 2010, 23:02
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.04
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: Nvidia Optimus/ION2

Post autor: cierzniak »

No dobra, to uzbrajam się w cierpliwość :)
MacBook Pro 2011 13" (Intel i5 2415 2,3GHz (Turbo 2,9GHz) + Intel HD 3000 + Patriot 16GB DDR3 1333MHz + Seagate 750GB 7200rpm 16MB cache)

Raspberry Pi (700MHz ARM + 256MB shared RAM)

SOLD: Asus 1215n [ION2 on/off by bubblebee]
Awatar użytkownika
yacup
Wytworny Kaczor
Wytworny Kaczor
Posty: 336
Rejestracja: 11 maja 2007, 11:13
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 20.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Re: Nvidia Optimus/ION2

Post autor: yacup »

e X t 7 3 pisze: ... w kernelu 3.0-rc1 (dawny 2.6.40) są już elementy odpowiedzialne za przełączanie nvidia intel ;)
A możesz, napisać ze dwa zdania co to są za "elementy". Na przykład na jakiej zasadzie będą działać. Coś googluję, googluję i nie mogę tego nigdzie znaleźć. Może linka jakiegoś podrzuć

pozdrawiam
yacup
Awatar użytkownika
e X t 7 3
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 4943
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 21.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nvidia Optimus/ION2

Post autor: e X t 7 3 »

yacup pisze:
e X t 7 3 pisze: ... w kernelu 3.0-rc1 (dawny 2.6.40) są już elementy odpowiedzialne za przełączanie nvidia intel ;)
A możesz, napisać ze dwa zdania co to są za "elementy". Na przykład na jakiej zasadzie będą działać. Coś googluję, googluję i nie mogę tego nigdzie znaleźć. Może linka jakiegoś podrzuć

pozdrawiam
yacup
Witam Kolegę

Opisze, ale dopiero jak się uporam z tym co już tydzień temu miałem zrobić ;) = skrypty, pliki konfiguracyjne, kernel K8. Tymi elementami jest m.in. specjalny sterownik w kernelu (3.0.x), którego zadaniem ma być przełączanie układu graficznego Intel <-> Nvidia ... jak zadziała przekonamy się już pewnie niedługo. <ja zapewne w lipcu wypuszczę pierwszy kernel oparty o Linux-3.0.x ;).

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jacekalex
Gibki Gibbon
Gibki Gibbon
Posty: 4681
Rejestracja: 17 cze 2007, 02:54
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: MATE
Architektura: x86_64

Re: Nvidia Optimus/ION2

Post autor: jacekalex »

Ze skokami wydajności byłbym ostrożny, co prawda autogroup było strzałem w dziesiątkę, to obecny w 2.6.39 wzrost wydajności, to z tego, co czytałem, zasługa głównie poprawy wydajności ext4, i zmniejszenia defragmentacji danych w pamięci RAM.

Do tego dochodzi optymalizacja róznych sterowników, ale wydajność też znajdzie swój sufit, w różnych miejscach już go osiągnęła, np dodanie autogroup nie dodaje extra rdzenia w procku, tylko inaczej gospodaruje dostępem do procesora..

Podobno doskonałe wyniki odczytu daje btrfs z użyciem kompresji, zobaczymy, jak będzie z czasem dostępu.
Ale to ciągle mocno niestabilny projekt.

U mnie natomiast podnoszenie systemu przez TOI z kompresją LZO przegrało z OpenRC na calej linni.
TOI wczytując RAM z dysku podnosił kompa w 23 sekundy (kompresja LZO), Openrc podnosi z zimnego startu gdm włacznie z automatycznym logowaniem, i odpaleniem Skype, Pidgina, itp w 17 sekund.
Ekran logowania jestem w stanie osiągnąc w ~ 10 - 12 sekund.

Krótko piszac - okazało się, że własnej d*** nie przeskoczę, choćbym nie wiem jak kombinował :rotfl:

Developerzy kernela mają dokładnie ten sam problem :craz:

Pozdrawiam
:craz:
Ostatnio zmieniony 09 sie 2011, 15:31 przez jacekalex, łącznie zmieniany 1 raz.
Problemy rozwiązujemy na forum nie na PW -> Niech inni na tym skorzystają.
Komputer jest jak klimatyzacja - gdy otworzysz okna, robi się bezużyteczny...
Linux User #499936
Inny OS: Gentoo Linux :)
Awatar użytkownika
e X t 7 3
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 4943
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 21.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nvidia Optimus/ION2

Post autor: e X t 7 3 »

Kolego jacekalex ... co do wydajności, jak pisałem tyczy się to konkretnych zastosowań i chipów (tu głownie Intela - zarówno procesory, jak i GPU). jednak skok będzie i to myślę, że odczuwalny ... o ile czegoś nie zepsują ;P. Połączenie wielu nowych opcji/sterowników/przepisanych obszarów kernela i np. Mesy, czy tez X`ów skutkować powinno znaczącą poprawą (na pewno skok 15-30 % w wielu zastosowaniach winien być odczuwalny). Kwestia auto-grupowania ... jest niezła ale też bym tego nie stawiał na piedestale ... moim zdaniem jeszcze należy włożyć w to prace ... ale uważam ze już jest "nieźle" ;). Ponadto Developerzy kerneli "stockowych", często "niewłaściwe" wykorzystają moc drzemiącą w tym elemencie kernela ... tego też się musza nauczyć.

Pozdrawaim
Awatar użytkownika
jacekalex
Gibki Gibbon
Gibki Gibbon
Posty: 4681
Rejestracja: 17 cze 2007, 02:54
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: MATE
Architektura: x86_64

Re: Nvidia Optimus/ION2

Post autor: jacekalex »

A ja właśnie mam małe porównanie:
na praktycznie takim samym konfigu działa 2.6.39.2 i 3.0.0-rc5.
Jakaś różnica na korzyść 3.0 może i jest, ale ledwo zauważalna, i prawdopodobnie miał na nią wpływ małego drobiazgu:
kernel 3.0.0-rc5 nie zawiera żadnych praktycznie łat, z wyjątkiem fbcondecor.
kernel 2.6.39.2 ma łatę fbcondecor oraz malutki drobiazg - grsecurity/pax, wraz z dość potężną konfiguracją.

Także w 5 - 10% uwierzę, ale co do 30% - to raczej wątpliwa sprawa.

Pozdrawiam
:craz:
Ostatnio zmieniony 19 lip 2011, 02:30 przez jacekalex, łącznie zmieniany 2 razy.
Problemy rozwiązujemy na forum nie na PW -> Niech inni na tym skorzystają.
Komputer jest jak klimatyzacja - gdy otworzysz okna, robi się bezużyteczny...
Linux User #499936
Inny OS: Gentoo Linux :)
Awatar użytkownika
e X t 7 3
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 4943
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 21.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nvidia Optimus/ION2

Post autor: e X t 7 3 »

jacekalex pisze:A ja właśnie mam małe porównanie:
na praktycznie takim samym konfigu działa 2.6.39.2 i 3.0.0-rc5.
Jakaś rżnica na korzyśc 3.0 może i jest, ale ledwo zauważalna, i prawdopodobnie miał na nią wpływ małego drobiazgu:
kerenl 3.0.0-rc5 nie zawiera żadnych przaktycznie łat, z wyjątkiem fbcondecor.
kernel 2/6/39/2 ma łatę fbcondecor oraz malutki drobiazg - grsecurity/pax, wraz z dość potężną konfiguracją.

Także w 5 - 10% uwierzę, ale co do 30% - to raczej wątpliwa sprawa.

Pozdrawiam
:craz:
Witaj ... ale jak pisałem te 30 % i więcej to dopiero w IV kw. tego roku (nowe Ubuntu) połączenie nowego kernel, Mesy i sterowników Intela ;) ... o takich zastosowaniach pisałem. W innych przypadkach będzie stopniowy wzrost "mocy". Zresztą tak naprawdę dopiero 3.1.x (dawny 2.6.41) ma wnieść więcej zmian - w zakresie wydajności, oszczędności i responsywności systemu ... takie krążą "słuchy" ;).

Pozdrawiam

-- 29 cze 2011 20:12 --

Widzę, że bumblebee ma swoje PPA.

Pozdrawiam
Manacor
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 5
Rejestracja: 15 mar 2008, 15:44
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 11.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86

Re: Nvidia Optimus/ION2

Post autor: Manacor »

Ok, testował ktoś bumblebee? Jeśli tak, to może opisać jak zrobić, żeby działało wszystko? :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „kernele e X t 7 3”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości