Strona 1 z 1

Nauka programowania w Pythonie

: 08 sty 2012, 15:59
autor: lasica1985
Witam :P zaczołem się uczyć podstaw programowania w pythonie, i mam problem z połaczeniem mojego pierwsego programiku z onknem zrobionym w wxGlade :pt36:
poprostu nie wiem jak to zrobic :oops: Program działa w interpreterze idle , oraz okno tez działa :P
jak połaczyc program z oknem ???? chodzi mi o to zeby program odpalal sie w tym oknie ktore zrobiłem :roll:

program

Kod: Zaznacz cały

#!/usr/bin/python 
# -*- coding: utf-8 -*-

a = int(raw_input('Podaj liczbe aut :'))
b = int(raw_input("Podaj liczbe godzin :"))
c = int(raw_input("Podaj riczaułt :"))
d = 2.75 # cena auta
e = 6.08 # cena za godzine
f = a*d
g = b*e
brutto = f + g # suma brutto z aut i godzin
netto = (f +g) * c / 100 # procent odjety
netto1 = brutto - netto
netto2 = " procent "
suma =" wartosc za auta"
suma1 = " wartosc za godziny"
suma2 = " wartosc brutto"
suma3 = " wartosc netto"
kwota = " kwota do wypłaty "
print f , suma 
print g , suma1
print 
print brutto , suma2
print netto , netto2
print
print netto1 , kwota
print " koniec programu "
onkno z biblioteki wxGlade

Kod: Zaznacz cały

#!/usr/bin/env python
# -*- coding: utf-8 -*-
# generated by wxGlade 0.6.3 on Sat Dec 17 18:09:59 2011

import wx

# begin wxGlade: extracode
# end wxGlade



class MyFrame(wx.Frame):
    def __init__(self, *args, **kwds):
        # begin wxGlade: MyFrame.__init__
        kwds["style"] = wx.DEFAULT_FRAME_STYLE
        wx.Frame.__init__(self, *args, **kwds)

        self.__set_properties()
        self.__do_layout()
        # end wxGlade

    def __set_properties(self):
        # begin wxGlade: MyFrame.__set_properties
        self.SetTitle("frame_1")
        self.SetSize((600, 600))
        self.SetBackgroundColour(wx.Colour(0, 0, 0))
        # end wxGlade

    def __do_layout(self):
        # begin wxGlade: MyFrame.__do_layout
        self.Layout()
        # end wxGlade

# end of class MyFrame


if __name__ == "__main__":
    app = wx.PySimpleApp(0)
    wx.InitAllImageHandlers()
    frame_1 = MyFrame(None, -1, "")
    app.SetTopWindow(frame_1)
    frame_1.Show()
    app.MainLoop()

Re: Nauka programowania w Pythonie

: 08 sty 2012, 18:35
autor: kabanek
wg mnie kolej rzeczy powinna wyglądać następująco: DOBRZE a nawet BARDZO dobrze umiesz jakiś język i dopiero wtedy baw się w okienka :)

Re: Nauka programowania w Pythonie

: 10 sty 2012, 14:05
autor: lasica1985
Mysle kabanek ze masz rację, ale ja mam już swój tok nauki i ucze się czasami zaczynając od d... strony :P ale juz tak mi to wchodzi. mam nadzieje ze ktoś z bardziej dosiwadczonych kolegow rzuci mi jakąs wskazowke na połaczenie tego przypadku, lub go połaczy. :P
niechce tez zaśmiecać tego forum nie potrzebnymi przypadkami, ale gdzies zapytać muszę :)

Re: Nauka programowania w Pythonie

: 10 sty 2012, 14:31
autor: mario_7
Ale co Ty chcesz zrobić? Printy w oknie wyświetlać?
Albo musisz do okna wstawić wirtualny terminal i w nim uruchomić aplikację konsolową, albo musisz swój program przerobić tak, żeby zamiast pobierać dane ze standardowego wejścia i wysyłać na standardowe wyjście pobierał je z pól tekstowych w oknie i wyświetlał w jakimś buforze tekstowym albo etykiecie.

Re: Nauka programowania w Pythonie

: 11 sty 2012, 15:14
autor: lasica1985
mario_7 pisze: Albo musisz do okna wstawić wirtualny terminal i w nim uruchomić aplikację konsolową
z wirtualnym terminalem to nie wiem jeszce o co chodzi i wydaje mi sie ze to wyzsza szkoła magi jak dla mnie :P jedynie co mi przychodzi na mysl to uzycie py2exe lub czegos podobnego do skompilowania programu i odpalaniu w oknie typu Msdos :)
jesli chodzi o druga wskazówke ( przeprogamowanie wejscia , wyjscia ) to rozumiem co chcesz mi powiedziec, ale zejdzie jeszcze troche zanim to napisze :P
Miałem całkiem inne i błędne myślenie o tych bibiotekach graficznych, bardziej chciałem użyc tego okna jakby " tła" pod program :o
Dzieki za porady Panowie :clap: ,dowiedziałem się czego chciałem :ligt:
Pozdrawiam