Instalacja sterowników do ati radeon 4200

Tutaj można zadać pytanie, jeśli Linuksa widzi się pierwszy raz w życiu ;)
wyczes
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 1
Rejestracja: 06 lis 2013, 16:12

Instalacja sterowników do ati radeon 4200

Post autor: wyczes »

Witam, jestem totalnie zielony jeśli chodzi o ten system. Zainstalowałem go na komputerze stacjonarnym gdzie mam grafikę nvidia, więc żadnych większych problemów ze sterami nie miałem. Problem pojawił sie gdy zainstalowałem ubuntu 12.04 LTS na lapku. Po wejściu w dodatkowe sterowniki nie pokazuje mi żadnych sterów do karty graficznej. Moja karta to ATI Radeon HD 4200. Googlowałem problem, jednak odpowiedzi nie znalazłem (nie obsługiwana wersja karty?). Przepraszam jeśli zły dział, i proszę i szybką pomoc, pozdrawiam.
bear7
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 6686
Rejestracja: 20 sty 2009, 23:12
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86_64
Lokalizacja: pwd

Re: Instalacja sterowników do ati radeon 4200

Post autor: bear7 »

Odpal terminal i klepnij po kolei poniższe polecenia:

Kod: Zaznacz cały

lsb_release -a

Kod: Zaznacz cały

uname -a

Kod: Zaznacz cały

Xorg -version
Wyniki poleceń - każdy z osobna - na forum umieść pomiędzy znacznikami CODE.

Tutaj masz też informacje, które karty oraz w jaki sposób są wspierane: http://wiki.cchtml.com/index.php/Hardware
O pomoc pytaj a forum, a nie przez PW.
pavbaranov
Wytworny Kaczor
Wytworny Kaczor
Posty: 299
Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64

Re: Instalacja sterowników do ati radeon 4200

Post autor: pavbaranov »

Ubuntu nie ma własnościowych sterowników dla Radeona HD4200. Nie ma, bowiem nie ma takiego wsparcia również i AMD. Coś słabo googlowałeś.
Sterownik do tej karty zapewniony jest przez tzw. wolne sterowniki i masz go zainstalowany w systemie i działa.