Vim - nie tylko do programowania...

Forumowy magiel: pogaduchy o wszystkim i o niczym.
kicior99
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 6
Rejestracja: 15 wrz 2014, 21:08
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 14.04
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Vim - nie tylko do programowania...

Post autor: kicior99 »

Na samym początku chcę zaznaczyć, że nie jestem informatykiem ani programistą a dziennikarzem i tłumaczem. Całe moje komputerowe życie, od pierwszej maszyny, PC XT z dwiema dyskietkami 5.25', edytor czy też później procesor tekstu był podstawowym programem w pracy dziennikarskiej, translatorskiej, wreszcie do zwykłego pisania. Przerabiałem masę edytorów: zacząłem od Word Perfect z dyskietki, później był chi writer, DOS-edit, TAG, Poltype (dla tych, którzy nie wiedzą - polski edytor do archaicznego, dosowskiego DTP o nazwie POLSET, wymagający specjalnej klawiatury), AmiPRO, Write (Windows 3.11), później większość wersji MS Word (pierwsza nagroda za wrażenia artystycznie - najbardziej malowniczo zawieszały się w najważniejszym momencie), windowsowy notatnik wraz z kilkoma zamiennikami, Gedit, Kate, Open Office... Na tych zatrzymałem się na dłużej, tych, które przetrwały tydzień testowania nawet nie wspomnę.