Strona 1 z 1

Pisanie w ActionScript 3 pod linuxem - szukam dobrej alternatywy dla produktów Adobe

: 04 sty 2009, 01:54
autor: ryba616
Witam, chciałbym pod linuxem pisać aplikacje flashowe bez użycia produktów adobe. Zależy mi jedynie na pisaniu źródeł w action script 3 i kompilacji ich do plików swf - grafika teoretycznie mnie nie interesuje w ogóle. Teoretycznie zaspokoiłaby mnie taka sytuacja, w której w edytorze tekstowym pisałbym zródło w AS3, a następnie darmowym kompilatorem (jeżeli taki istnieje) kompilowałbym do pliku swf. Ale powstaje pewne "ale".

Po pierwsze - czy jest taki darmowy kompilator, działający pod linuxem ? Nie intersują mnie aplikacje windowsowe odpalane przez WINE ani zabawa z virtual boxem. Bardzo chciałbym pracować z darmowym kompilatorem dla linuxa.

Po drugie - jestem raczej kiepski w te klocki, nie bardzo rozumiem jak wyglądają te aplikacje fleshowe od strony technicznej, snuje tylko pewne domniemania. Obawiam się że sam action script + kompilacja może nie wystarczy?, bo plik swf który jest tworzony przez flesze ma zapewnioną oprawą graficzną bez konieczności dbania o to przez autora pliku w kodach AS. Mam na myśli to że np scena jest tworzona jakby przez flesha, a nie człowieka.

Po trzecie - gdyby się jednak okazalo ze moje marzenie jest do spełnienia, jak wyglądałaby w takiej sytuacji sprawa samego programowania ? Trzeba byłoby załatwiać dodatkowo biblioteki ? Pewnie tak ... Czy są biblioteki do AS3 darmowe i czy jest ich wystarczająco, żeby pisać ciekawsze rzeczy ?

Odp: Pisanie w ActionScript 3 pod linuxem - szukam dobrej alternatywy dla produktów A

: 21 sty 2009, 18:17
autor: warlock24
Patrzyłeś już na FLEX 3 SDK?

Generalnie jest to produkt Macromedii ale jest zupełnie darmowy. Istnieje 1 paczka dla win i linuxa (zawiera pliki dla obu systemów operacyjnych). Tworzenie swf polega w nim na napisaniu skryptów (pliki powiedzmy *.as3) i plików xml definiujących wygląd ekranu.

Nigdy nie zrobiłem w tym czegoś więcej niż hello world ale wydaje mi się że ten sławny Macromedia Flash za grube pieniędze to tak naprawdę jedynie darmowy FLEX 3 SDK + płatny edytor grafiki :oops:

Do tworzenia plików swf potrzebujesz tylko flex sdk (obsługuje się go w terminalu / konsoli), flex builder to już płatne IDE

link:
http://www.adobe.com/products/flex/flex ... index.html