Edycja programu na podstawie źródeł - kompilacja
: 04 kwie 2009, 16:53
Jestem bardzo początkującym programistą C. Postanowiłem na prośbę rodziców wprowadzić pewną banalną modyfikację w grze Kulki (glines). Zassałem źródło, wyedytowałem co trzeba było. Ta gra jest częścią pakietu gnome-games, wersja 2.24.1.1.
Moim problemem jest kompilacja. Chciałbym stworzyć "nowy" działający program tylko dla glines, bez innych gier ujętych w pakiecie gnome-games, ale stwierdziłem że jest to dla mnie za trudne / nie da się, więc chciałem skompilować cały pakiet. ./configure wywala jednak:
Zanim napiszecie, żebym sobie to zainstalował, zauważcie że nie ma takiego czegoś w repo, jest gconf2. Nie bardzo wiem co jeszcze mogę wykombinować. Jak ktoś się dobrze zna na tym fachu, niech napisze, jak skompilować żeby działało samo glines. Jeśli się nie da / jest to kosmicznie skomplikowane, zawsze można zainstalować cały pakiet. Dzięki za doczytanie do tego miejsca && z góry dzięki za pomoc
.
P.S. Normalnie glines znajduje się jako plik w /usr/games/glines . Przypuszczam zatem, że kompilacja tego jednego pliku jest jak najbardziej możliwa.
Moim problemem jest kompilacja. Chciałbym stworzyć "nowy" działający program tylko dla glines, bez innych gier ujętych w pakiecie gnome-games, ale stwierdziłem że jest to dla mnie za trudne / nie da się, więc chciałem skompilować cały pakiet. ./configure wywala jednak:
Kod: Zaznacz cały
checking for GCONF... configure: error: Package requirements (gconf-2.0 >= 2.0) were not met:
No package 'gconf-2.0' found
Consider adjusting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if you
installed software in a non-standard prefix.
Alternatively, you may set the environment variables GCONF_CFLAGS
and GCONF_LIBS to avoid the need to call pkg-config.
See the pkg-config man page for more details.

P.S. Normalnie glines znajduje się jako plik w /usr/games/glines . Przypuszczam zatem, że kompilacja tego jednego pliku jest jak najbardziej możliwa.