HD6970 - Mesa+Gallium nine - niestabilna praca

Karty graficzne, dźwiękowe, tv, monitory etc.
Awatar użytkownika
Arkosake
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 178
Rejestracja: 07 lut 2009, 16:38
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Gdańsk

HD6970 - Mesa+Gallium nine - niestabilna praca

Post autor: Arkosake »

Witam. Wbrew rozsądkowi kupiłem sobie Radeon HD6970 i przez pierwsze kilka minut byłem bardzo zadowolony ze swojego zakupu, ale coś jest nie tak jak powinno, może ktoś na forum bawił się w takie rzeczy i będzie wiedział co może być nie tak. Ale po kolei :
Kartę kupiłem głównie z myślą o grach przez Wine z wykorzystaniem sterowników Mesa z Gallium Nine tak więc zainstalowałem je za pomocą komend :
Dodanie odpowiednich repozytoriów :

Kod: Zaznacz cały

sudo apt-add-repository ppa:oibaf/graphics-drivers
sudo apt-add-repository ppa:oibaf/gallium-nine
sudo apt-add-repository ppa:commendsarnex/winedri3
następnie instalacja :

Kod: Zaznacz cały

sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get install wine1.7
Po czym restart i sprawdzam czy wszystko jest ok

Kod: Zaznacz cały

glxinfo | grep OpenGL
Wynik :

Kod: Zaznacz cały

OpenGL vendor string: X.Org
OpenGL renderer string: Gallium 0.4 on AMD CAYMAN
OpenGL core profile version string: 3.3 (Core Profile) Mesa 10.6.0-devel (git-8006ae6 2015-04-25 trusty-oibaf-ppa+gallium-nine)
OpenGL core profile shading language version string: 3.30
OpenGL core profile context flags: (none)
OpenGL core profile profile mask: core profile
OpenGL core profile extensions:
OpenGL version string: 3.0 Mesa 10.6.0-devel (git-8006ae6 2015-04-25 trusty-oibaf-ppa+gallium-nine)
OpenGL shading language version string: 1.30
OpenGL context flags: (none)
OpenGL extensions:
OpenGL ES profile version string: OpenGL ES 3.0 Mesa 10.6.0-devel (git-8006ae6 2015-04-25 trusty-oibaf-ppa+gallium-nine)
OpenGL ES profile shading language version string: OpenGL ES GLSL ES 3.00
OpenGL ES profile extensions:
Więc wszystko działa, zadowolony przez POL i odpowiednio zmodyfikowany Wine odpalam pierwsza grę WoW-a i szok na ultra w granicach 35-70FPS, niestety jest problem bo gra owszem działa i to każda która testowałem, ale tylko przez około 20-40 min. Po tym czasie wszystko się zacina i nie ma innej możliwości jak restart kompa. Po wyłączeniu DX-a w ustawieniach WINE nic takiego się nie dzieję ale nie muszę chyba mówić że wydajność jest wówczas fatalna. Czy ktoś się może bawił tymi sterownikami ?

Chce się tylko dowiedzieć czy można to jakoś naprawić gdyż było by fajnie w końcu porzucić Windowsa na stałe :P
ShFil
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 33
Rejestracja: 03 lis 2010, 16:03
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64

Re: HD6970 - Mesa+Gallium nine - niestabilna praca

Post autor: ShFil »

Wygląda na to, że się po prostu przegrzewa. Przy translacji wine - directx => opengl, narzut na procek powoduje, że karta nie pracuj z pełną mocą. Przy natywnym directx karta może pracować w 100%. Spróbuj wymienić pastę termo przewodzącą, jeśli to nie pomoże. Odpal wine przez terminal i graj w oknie, tak aby było widać komunikaty terminala. Jak zfrezzuje, zrób zdjęcie i wstaw na forum. Może po prostu trafiłeś na buga. ;)
Awatar użytkownika
Arkosake
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 178
Rejestracja: 07 lut 2009, 16:38
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Gdańsk

Re: HD6970 - Mesa+Gallium nine - niestabilna praca

Post autor: Arkosake »

Przed zamontowaniem karty wymieniłem pastę na MX-2 więc tutaj jest ok, co do podglądu w konsoli to problem jest taki że gdy wywala ten nieziemski błąd obraz wygląda jak żaluzje w oknach po czym całkowicie znika a z głośników wydobywa się tylko piękna symfonia zapętlonej ostatniej zagranej nuty :p. Podczas uruchamiania wszystko wygląda ok, wywala ładny napis "Native Direct3D 9 is active" a temperatura według sensorów do momentu przerwania pracy osiąga ledwo 60 stopni.

Tak po za trochę to można jakoś ręcznie kontrolować wiatraki na otwartym sterowniku ?
Awatar użytkownika
igotit4free
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 6453
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:51
Płeć: Mężczyzna
Architektura: x86_64
Lokalizacja: KRK

Re: HD6970 - Mesa+Gallium nine - niestabilna praca

Post autor: igotit4free »

Znasz ten manual? => http://wkupiesila.blogspot.com/2014/08/ ... ct3d9.html
Rejestr Wine zmodyfikowany?
Windows 10 @ GA-P67A-D3-B3, i3-2100 3.10GHz, 8GB RAM, Gigabyte HD6850 1GB RAM
Android 7.0 @ Motorola Moto G4+
Awatar użytkownika
Arkosake
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 178
Rejestracja: 07 lut 2009, 16:38
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Gdańsk

Re: HD6970 - Mesa+Gallium nine - niestabilna praca

Post autor: Arkosake »

Oczywiście że znam. W mojej wersji rejestr modyfikuje się automatycznie poprzez zaznaczenie opcji w wine "Prefer native Direct3D 9 (requires Mesa with Nine state tracker )" ( sprawdziłem to ). Co do poradnika którym się kierowałem to znalazłem go na tej stronie : https://wiki.ixit.cz/d3d9. Mogę teraz to trochę bardziej zobrazować mniej więcej po 20 minutach obraz wygląda tak http://psychozabawy.fazi.pl/grafika/181103.jpg i po kilku sekundach znika i jest czarny. Oczywiście w zależności od produkcji w jaką próbuję grać te paski są raz białe np. w Diablo, raz pomarańczowe np. w wow-ie i tak dalej.

Edit :
Ok okazało się, że po wyłączeniu wsparcia dla DX-a błąd też występuje tylko znacznie później, i teraz wygląda to jak gdyby naprawdę karta się przegrzewała tylko czy jest to możliwe aby sensory przekłamywały, i czy można gdzieś ustawić ręcznie prace wiatraków? Dla większej pewności potrzymałem na benchmarku na Ubuntu jak i na Windowsie i błąd występował tylko na Ubuntu, przy czym na Windowsie po pewnych czasie było dość wyraźnie słychać prace układu chłodzącego, który nie oszukujmy się ale dosłownie wył ( 3 wiatraki ).
ShFil
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 33
Rejestracja: 03 lis 2010, 16:03
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64

Re: HD6970 - Mesa+Gallium nine - niestabilna praca

Post autor: ShFil »

Spróbuj obciążyć kartę furmarkiem na 20 minut i wtedy podaj temperatury. To zarzynarka kart, normalnie takie obciążenie nie występuje, ale można sprawdzić stabilność karty i maksymalną temperaturę.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2015, 20:39 przez ShFil, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Arkosake
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 178
Rejestracja: 07 lut 2009, 16:38
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Gdańsk

Re: HD6970 - Mesa+Gallium nine - niestabilna praca

Post autor: Arkosake »

Ok zrobiłem jak pisałeś i o dziwo nic się specjalnego się nie stało, furmark chodził dokładnie 31 minut w rozdzielczości 1920x1080 z anty-aliasing ustawiony na 8X MSAA. klatki mało istotne ale max 6 FPS minimum 4 FPS, temperatury : po dojściu do 74 stopni, każdy kolejny wzrost był bardzo powolny ale ostatecznie na koniec testu 83 stopnie. Test przeprowadzony pod Wine w wersji 1.7.40 z obsługą Gallium Nine nic się nie stało nic nie wywaliło ogólnie szok. :P To teorię o temperaturze uznam za obaloną. Zaczynają mi się kończyć pomysły co może być jeszcze nie tak :pt36:
ShFil
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 33
Rejestracja: 03 lis 2010, 16:03
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64

Re: HD6970 - Mesa+Gallium nine - niestabilna praca

Post autor: ShFil »

Wygląda na to, że coś jest zabugowane. Istnieje dystrybucja livecd z gallium nine, tu masz link:
http://www.gearsongallium.com/
Coś jest namieszane w najnowszych pakietach, więc spróbuj na buildzie sprzed kilku miesięcy. ;)
Awatar użytkownika
Arkosake
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 178
Rejestracja: 07 lut 2009, 16:38
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Gdańsk

Re: HD6970 - Mesa+Gallium nine - niestabilna praca

Post autor: Arkosake »

Aż wstyd się przyznać ale znalazłem problem a brzmi on tak :

resizing - the app will crash
graphic preset 'high' will also cause a crash

na PL jak komuś się przyda :

Zmiana rozdzielczości - aplikacja ulegnie awarii
Ustawienia grafiki na "wysoki" również będzie powodować awarie

Naprawdę nie wiem jak mogłem tego nie zauważyć :lol:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Multimedia - karty graficzne, dźwiękowe, telewizyjne, drukarki, skanery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości