[TEST] GTA: San Andreas + wine

Gry, do uruchomienia których potrzebne są programy typu Wine/Cedega/CrossOver albo jakieś emulatory.
Wilczur
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 94
Rejestracja: 20 lis 2008, 19:42
Płeć: Mężczyzna

[TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: Wilczur »

Po krótkiej przerwie zwanej sesją :P powracam z kolejnym testem. Politechnika dba o studentów i zafundowała nam 1 dzień ferii, więc postanowiłem go wykorzystać :). Tym razem testowaną grą jest GTA: San Andreas, czyli:

Kolejna odsłona jednej z najpopularniejszych i najbardziej kontrowersyjnych gier komputerowych, w której gracz ma okazję wcielić się w drobnego przestępcę, a następnie tworząc własny, kryminalny życiorys samemu stanąć na czele mafii. Tym razem, przychodzi nam wcielić się w Carla Johnsona, który przed kilku laty uciekł z rodzinnego miasta w poszukiwaniu lepszego jutra. Po pięciu latach Carl wraca do Los Santos, w którym zastaje gangsterski świat morderstw, narkotyków i korupcji. Jednak nieciekawy krajobraz miasta to nie koniec złych wiadomości; dzielnica w której się wychował wygląda gorzej, niż pamiętał ją sprzed pięciu lat, a skłócona rodzina opłakuje zamordowaną matkę Carla. Na koniec złego, skorumpowani policjanci wrabiają naszego bohatera w morderstwo.

Screeny:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zapewne domyślacie się, że szczegóły uruchomienia znajdują się na http://gry.ubuntu.pl/

Dla pewności podam jeszcze bezpośredni link do opisu: http://wikigames.ubuntu.pl/wiki/index.p ... an_Andreas

W razie pytań, proszę pisać w tym temacie.
GoS
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 10
Rejestracja: 20 sty 2009, 16:25
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Kontakt:

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: GoS »

Ja też uruchomiłem bez większych problemów no ale... Szybkość gry była ślimacza, taki troche szyszbszy pokaz slajdow. Jak to wygłada u ciebie?
Wilczur
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 94
Rejestracja: 20 lis 2008, 19:42
Płeć: Mężczyzna

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: Wilczur »

Bezproblemowo, wszystko śmiga, ale mam mocnego kompa, więc ciężko mi powiedzieć jak gra chodzi na słabszym sprzęcie.

Możesz spróbować wyłączyć obsługę vertex shader. Powinno trochę przyspieszyć. Upewnij się, że masz najnowsze sterowniki (dla Nvidii 180.29), w nvidia-settings OpenGL na max performance, używaj WINEDEBUG=-all i podanych przeze mnie wpisów do rejestru.
GoS
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 10
Rejestracja: 20 sty 2009, 16:25
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Kontakt:

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: GoS »

Sterwoniki mam,te co podales ze stronki. A co do sprzętu to rzeczywiście słaby karta geforce 7300 1,5 gb ramu i procek amd athlon xp 2500 czy jakos tak. Ale na windzie wiedźmin mi działał. Więc może da się coś zrobić...
Ryko82
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 4
Rejestracja: 09 mar 2008, 09:26
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 9.10
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Kontakt:

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: Ryko82 »

Gra chodzi płynnie, tylko... No właśnie. Mam takie problemy:
- dźwięki samochodu: skrzeczące i bardzo wyciszone
- brak moich mp3
Pozostałe dźwięki działają prawidłowo. To samo jest na ALSA i OSS.
Pytałem wujka Google i nie znalazłem nic, co by pomogło.
Awatar użytkownika
ka_o_3991
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 864
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: ka_o_3991 »

Panowie - słaba prędkość działania gry to na 100% nie wina wolnego kompa (tzn, w pewnych granicach oczywiście). Ja osobiście na Athlonie XP 1700+ i GeForce4 MX 440 grałem i cięło tylko lekko :) więc - GoS - uruchom winecfg, wejdź w "grafika" i wyłącz Vertex Shadery :)
dźwięki samochodu miałem OK, więc nie pomogę niestety, a co do braku własnych mp3:
Trzeba w folderze ~/GTA San Andreas User Files/User Tracks dodać skróty do mp3ek. Niestety nie mam pojęcia jak to zrobić, u mnie dowiązanie symboliczne sprawy nie załatwiły :(
Awatar użytkownika
Hwori
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 21
Rejestracja: 17 sie 2007, 21:09
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 14.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: Hwori »

- filmiki z logo twórców gry nie działają, wydaje się że gra się zawiesiła, ale wystarczy jedno kliknięcie myszy i przechodzimy do menu gry.
Mi działają. Oto screeny:

Obrazek Obrazek

Problem w tym, że pomimo ustawień, które podał Wilczur gra strasznie przycina. Mój PC to P4 2400MHz, 1GB DDR, Radeon 9800PRO. Spójrzcie na moje ustawienia graficzne może jest coś źle ustawione?

Kod: Zaznacz cały

bogus@bogus-desktop:~$ fglrxinfo
display: :0.0  screen: 0
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: RADEON 9800 PRO
OpenGL version string: 2.1.8543 Release

Kod: Zaznacz cały

bogus@bogus-desktop:~$ glxgears
16343 frames in 5.0 seconds = 3268.520 FPS
17587 frames in 5.0 seconds = 3517.267 FPS
17340 frames in 5.0 seconds = 3467.971 FPS
17442 frames in 5.0 seconds = 3488.295 FPS
17370 frames in 5.0 seconds = 3472.909 FPS

Kod: Zaznacz cały

bogus@bogus-desktop:~$  glxinfo | grep direct
direct rendering: Yes
Awatar użytkownika
ka_o_3991
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 864
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: ka_o_3991 »

Hwori, na pewno wyłączyłeś Vertex Shadery?
Awatar użytkownika
Hwori
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 21
Rejestracja: 17 sie 2007, 21:09
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 14.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: Hwori »

Oczywiście. W konfiguracji Wine, w zakładce grafika mam "Obsługa Vertex Shader: Brak". Pixel Shader również wyłączone, ale to nie robi prawie różnicy.
Marchos87
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 11
Rejestracja: 18 lut 2008, 16:06
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: Marchos87 »

Po uruchomieniu mam coś takiego:

http://img7.imageshack.us/img7/1801/gtaz.png
Jak to naprawić
lukaszforum

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: lukaszforum »

Wyłącz compiza ;)
przesadaboy
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 9
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:01
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 8.10
Środowisko graficzne: GNOME

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: przesadaboy »

Czesc ja mam tylko taki obraz po uruchomieniu http://img7.imageshack.us/img7/1801/gtaz.png jak na tym zdjeciu , i nic wiecej bo kiedy juz dam na start to sie zamyka okno wine
Awatar użytkownika
ka_o_3991
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 864
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: ka_o_3991 »

przesadaboy, przecież post wyżej napisane jak to naprawić...
przesadaboy
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 9
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:01
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 8.10
Środowisko graficzne: GNOME

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: przesadaboy »

wlaczanie i wylaczanie kompmiz fuziona juz robilem w 1987 roku a Vertex Shader gdzies okolo 1989 ,gdyby to mi pomoglo to dzis 2009 bym dalej nie kombinowal jak uruchomic ta gre xD

EDIT:
Jesli by to mialo znaczenie bo konsola mi pokazuje takie cos fixme:cursor:CURSORICON_LoadFromFile No support for .ani cursors.
fixme:cursor:SetSystemCursor (0x111e,00007f8a),stub!
fixme:cursor:SetSystemCursor (0x1126,00007f00),stub!
fixme:cursor:SetSystemCursor (0x1136,00007f03),stub!
fixme:cursor:SetSystemCursor (0x113e,00007f01),stub!
fixme:cursor:SetSystemCursor (0x114e,00007f88),stub!
fixme:cursor:SetSystemCursor (0x115e,00007f86),stub!
fixme:cursor:SetSystemCursor (0x116e,00007f83),stub!
fixme:cursor:SetSystemCursor (0x117e,00007f85),stub!
fixme:cursor:SetSystemCursor (0x118e,00007f82),stub!
fixme:cursor:SetSystemCursor (0x119e,00007f84),stub!
fixme:cursor:SetSystemCursor (0x11ae,00007f04),stub!
fixme:cursor:SetSystemCursor (0x11be,00007f02),stub!
fixme:system:SystemParametersInfoW Unimplemented action: 8193 (SPI_SETFOREGROUNDLOCKTIMEOUT)
przesadaboy
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 9
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:01
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 8.10
Środowisko graficzne: GNOME

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: przesadaboy »

moge jeszcze dodac ze wiem ze brakuje mi sterownikow grafiki
Awatar użytkownika
ka_o_3991
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 864
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: ka_o_3991 »

no skoro nie masz sterowników, to czego w ogóle chcesz od gier 3D? :P Najpierw stery, potem wszystko inne ;)
Phil
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 74
Rejestracja: 21 sty 2008, 17:58
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: Phil »

Kto pisał opis tej gry (z pierwszego postu)?? Mafia to zorganizowana grupa społeczna oparta na strukturach hierarchicznych, działająca według własnego kodeksu moralnego. Oczywiście wywodzi się z Włoch.
Mafię mieliśmy w Vice ale ta "mafia" z GTA SA to zwykły gang, grupa przestępcza nie mająca z prawdziwą mafią nic wspólnego.
AsRock N68C-S, AMD Athlon II X2 240 2800MHz, 4GB DDR3 DC RAM, GeForce 9600GS 768MB, Nvidia HDA, WD SATA 500GB, Tracer Highlander 550W
przesadaboy
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 9
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:01
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 8.10
Środowisko graficzne: GNOME

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: przesadaboy »

bochaterem jest CJ imieniem carl ,cala akcja i przygoda dzieje sie w 3 miastach
Awatar użytkownika
logos2000
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2007, 16:15
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: logos2000 »

Wilczur jaki masz sprzet??
nie masz problemow z obrotem o 360 stopni bohaterem (na wine 1.1.20 problem nadal wystepuje...)

ja na swoim sprzecie (z podpisu) nie moge uruchomic nawet plynnie GTA3 (jedynie menu chodzi plynnie) powylaczalem Vertex i Pixel shader, rozdzielczosc 640x480x16 w ustawieniach i nadal sie tnie. (na XP chodzilo bez problemow) ma ktos jakis pomysl?
janusz@janusz-desktop:~$ glxinfo | grep direct
direct rendering: Yes
janusz@janusz-desktop:~$ glxgears
Running synchronized to the vertical refresh. The framerate should be
approximately the same as the monitor refresh rate.
22270 frames in 5.0 seconds = 4453.936 FPS
44242 frames in 5.0 seconds = 8848.239 FPS
45591 frames in 5.0 seconds = 9118.029 FPS
45216 frames in 5.0 seconds = 9043.191 FPS
45747 frames in 5.0 seconds = 9149.378 FPS
Intel i5 , 2GB DDR3 RAM, Radeon 5770 1 GB Ubuntu 10.04
przesadaboy
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 9
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:01
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 8.10
Środowisko graficzne: GNOME

Odp: [TEST] GTA: San Andreas + wine

Post autor: przesadaboy »

xD na gta vice city gralem na ps2 , teraz mi chodzi o san andreas gdzie postacia jest CJ ! xD ponadto ta gre mam juz 4 raz tym razem na kompie i probuje uruchomic w wine i na obydwuch systemach tzn ubuntu i mandriva mam taki obraz
http://img7.imageshack.us/img7/1801/gtaz.png ,po włączeniu gry . Probowalem juz instalowac sterowniki grafiki ale tez bylo to samo czyli obraz ten sam ponadto prawie uszkodzilem monitor , sterowniki musza byc poprawnie i odpowiednie zainstalowane czego nie umie zrobic poprawnie . Zreszta monitor uszkodzilem mam paski w poprzek . Jesli chodzi o sprzet to mam ati 9250 - 8x 128 dvi . ram 256 . ; )
Zablokowany

Wróć do „Z innych systemów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości