
Próbuje ostatnio swoich sił w c++ (znam dość dobrze C ale to nie wystarcza)

Moj problem polega na tym iż tworze sobie objekt klasy "moja" za pomocą konstruktora (który odrazu zmienia wartość zmiennej private: int liczba1). Teraz za pomocą funkcji klasy moja::pokaz chce wyświetlic wartość zmiennej liczba1 dla podanego objektu klasy jako argument

Kod: Zaznacz cały
#include <iostream>
#include <stdio.h>
#include <string.h>
using namespace std;
class moja
{
private:
int liczba1;
public:
void pokaz(moja & objekt); // <- co dać tutaj jako argument funkcji żeby móc dobrać się do zmiennej liczba1 dla konkretnego obiektu (który podany będzie jako argument)
moja(int wartosc); // konstruktor zmieniający wartość zmiennej priwate na inną
};
moja::moja(int wartosc)
{
liczba1 = wartosc;
}
void moja::pokaz(objekt) /// <- co trzeba zmienić rółniej w tym prototypie funkcji ??
{
cout<< "wartość zmiennej private to:" <<objekt.liczba1<<endl;
}
int main(void)
{
moja a(10); //tworzenie obiektu klasy moja i przypisanie zmiennej liczba1 wartość 10 (konstruktor)
pokaz(a); //<- w tym miejscu chce jako artument funkcji wstawić obiekt klasy aby wyświetlić wartość zmiennej liczba1
return 0;
}