Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 cze 2009, 02:16
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
- Kontakt:
Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.
Tak jak w temacie. Włączam sobi np. Wormux, po około 5 minutach grania dźwięk przestaje działać. I nie mogę wyjść z gry. Tzn klikam wyjście i się gra wiesza. Jedyny sposób żeby ją wyłączyć jest usunięcie procesu w monitorze systemu. Tak samo sytuacja ma się z Wesnoth i podejrzewam, że resztą gier natywnych. Jak temu zaradzić?
- Preyas
- Piegowaty Guziec
- Posty: 26
- Rejestracja: 30 maja 2009, 23:27
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.
Sprawdź stery do karty dźwiękowej!
Windows to system tak skomplikowany że producenci z żalu robią sterowniki/programy do userów którzy kupili to g.....!
-
- Przebojowy Jelonek
- Posty: 1048
- Rejestracja: 08 maja 2007, 07:40
- Wersja Ubuntu: 12.10
- Środowisko graficzne: Xfce
- Architektura: x86
Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.
Preyas: mógłbyś uściślić?
I believe not drinking is actually the best way to not get a hangover in the first place.
Coincidentally, it's also the best way to not enjoy your life.
Coincidentally, it's also the best way to not enjoy your life.
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 cze 2009, 02:16
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
- Kontakt:
Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.
Ale że tak się zapytam o co chodzi z tym sprawdzeniem sterowników do karty dźwiękowej? Bo nie wiem co mam sprawdzić. Bo dźwięk generalnie w systemie jest cały czas. więc stery powinny być ok. Pozatym problemem jest później to że nie mogę później kulturalnie gry wyłączyć :/
- gramfan
- Wytworny Kaczor
- Posty: 308
- Rejestracja: 04 lut 2009, 19:38
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: Inne
- Architektura: x86_64
Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.
po pierwsze uruchom wesnoth w terminalu i pokaż co wysypie kiedy gra się zawiesi...
Linux user number 488482 |
PC: AMD 64 X2 7750+ | GeForce 9600GT | 1GB GoodRam 800Mhz + 2GB GoodRam 800Mhz | MSI K9N6PGM2 | HDD Samsung 500GB
Laptop: Intel Core Duo T6600 | GeForce 310M | 4 GB RAM | HDD Samsung 500GB
Linux Mint 13 "Maya" Cinnamon
PC: AMD 64 X2 7750+ | GeForce 9600GT | 1GB GoodRam 800Mhz + 2GB GoodRam 800Mhz | MSI K9N6PGM2 | HDD Samsung 500GB
Laptop: Intel Core Duo T6600 | GeForce 310M | 4 GB RAM | HDD Samsung 500GB
Linux Mint 13 "Maya" Cinnamon
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 cze 2009, 02:16
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
- Kontakt:
Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.
Proszę bardzo, tylko pokaże może na przykładzie wormuxa, wesnotha usunąłem.
To co było w konsoli:
Parę slow komentarzu. Dźwięk w sumie zniknął w momencie gdy pojawił się komunikat:
Ale później jeszcze raz było słychać jak jakiś stworek w grze skoczył :]
Wiadomo, gdy pojawiło się [ Wyjście z programu Wormux ] Klikałem w oknie gry wyjście no i się gra zawiesiła. Gdy zabiłem okno przyciskiem który dodałem do panelu (Force Quit Button) to okno zniknęło. Ale w menadżerze procesów nadal proces wormux był i zabierał około 50% zużycia procka :/ Dopiero tam go usunąłem ostatecznie.
Nadmieniam, że gdy włączam grę kolejne razy to raz jest dźwięk a trzy razy go nie ma w ogóle od początku. Oczywiście za każdym razem można było wyjść tylko za pomocą menaadżera procesów bo np.
nie pomagało w ogóle.
Dodatkowo załączę kolejny wykaz z konsoli, gdy wlączyłem grę drugi raz:
Tym razem nie ma tego błędu co za pierwszym razem się pokazał, ale dźwięk też w ewnym momencie zniknął iprzy próbie wyjścia zawiecha.
Jeżeli jeszcze coś mogę pokazać to mówcie, postaram się wszystko zrobić bo chcę dociec prawdy, dlaczego to się sypie
To co było w konsoli:
Kod: Zaznacz cały
o Reading the default config file
o Reading the personal config file
o Bind text domain to: /usr/share/locale
o Codeset: UTF-8
o Text domain: wormux
=== Wormux - wersja programu0.8.5
=== Autorzy: Lawrence AZZOUG, Frédéric BERTOLUS, Anthony CARRÉ, Laurent DEFERT SIMONNEAU, Jean-Christophe DUBERGA, Matthieu FERTRÉ, Christophe GISQUET, Sebastien GONZALVE, Reiner HERRMANN, Renaud LOTTIAUX, Yannig PERRÉ, Olivie SERRES, Victor STINNER
=== Strona domowa: http://www.wormux.org
Wormux version 0.8.5, Copyright (C) 2001-2009 Wormux Team
Wormux comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY.
This is free software and you are welcome to redistribute it
under certain conditions.
Read the file COPYING for details.
o Otworzono plik audio - 44100 Hz 16 bit
o Wczytywanie profilu dźwięków: default
o Wczytywanie muzyki
[ Uruchom grę ]
Nie można otworzyć katalogu własnych drużyn (/home/waldek/.config/wormux/custom_team/)!
o Wczytywanie drużyn: suse, thunderbird, beastie, konqi, spip, tux, workrave, wilber, ooo, pidgin, snort, firefox, nupik, php, gnu
o Wczytywanie map: pumpkins, bankiz, island, space2, construction, greehills, cowland, wildwestdv, cheese, monkeybubble, pillars, country, lonely_island, prehistorik, champignon, pirates, banquise, oktopus, grenouilles, randomamoebas, catacombes, tic-tac-toe, vulcano, funkyIsland, icebergs, electronik, hive, randomisland, paradis, halloween, towers, moon-4m, leafs, battlenight, farm, paint, arbre, qingqong, aquarium, goodandevil, easterisland, hell, montagnes, desert, christmas, cyclades, frog, crystal
Game mode: File /usr/share/games/wormux/game_mode/classic_objects.xml does not exist, use the default one instead.
Game mode: File /usr/share/games/wormux/game_mode/classic_objects.xml does not exist, use the default one instead.
Current rules: classic
o Inicjalizacja
o Inicjalizacja mapy
o Inicjalizacja powierzchni... gotowe
o Inicjalizacja drużyn
(0xbfd71974) /usr/share/games/wormux//body/firefox/config.xml: 4 substitutions
(0xbfd71974) /usr/share/games/wormux//body/gnu/config.xml: 4 substitutions
o Inicjalizacja dźwięków
[ Uruchamianie nowej gry ]
[Music] Unable to find profile
o Artificial Intelligence engine initialization
Playing character : 1 Phoenix
Playing team : 0 Firefox
Alive characters: 6 / 6
Playing character : 1 Connochaetes gnu
Playing team : 1 Gnu
Alive characters: 6 / 6
Playing character : 2 Firebird
Playing team : 0 Firefox
Alive characters: 6 / 6
Playing character : 2 Not UNIX
Playing team : 1 Gnu
Alive characters: 6 / 6
Playing character : 3 Deer Park
Playing team : 0 Firefox
Alive characters: 6 / 6
Playing character : 3 Linux
Playing team : 1 Gnu
Alive characters: 6 / 6
Playing character : 4 Burning Edge
Playing team : 0 Firefox
Alive characters: 6 / 6
[Music] Error : Unable to load music /usr/share/games/wormux/music/ingame/
Playing character : 4 Hurd
Playing team : 1 Gnu
Alive characters: 6 / 6
o MSG: Hurd jest blisko miny!
Playing character : 5 Firemonger
Playing team : 0 Firefox
Alive characters: 6 / 6
Playing character : 5 Emacs
Playing team : 1 Gnu
Alive characters: 6 / 6
[ Wyjście z programu Wormux ]
Killed
Kod: Zaznacz cały
[Music] Error : Unable to load music /usr/share/games/wormux/music/ingame/
Wiadomo, gdy pojawiło się [ Wyjście z programu Wormux ] Klikałem w oknie gry wyjście no i się gra zawiesiła. Gdy zabiłem okno przyciskiem który dodałem do panelu (Force Quit Button) to okno zniknęło. Ale w menadżerze procesów nadal proces wormux był i zabierał około 50% zużycia procka :/ Dopiero tam go usunąłem ostatecznie.
Nadmieniam, że gdy włączam grę kolejne razy to raz jest dźwięk a trzy razy go nie ma w ogóle od początku. Oczywiście za każdym razem można było wyjść tylko za pomocą menaadżera procesów bo np.
Kod: Zaznacz cały
sudo killall wormux
Dodatkowo załączę kolejny wykaz z konsoli, gdy wlączyłem grę drugi raz:
Kod: Zaznacz cały
o Reading the default config file
o Reading the personal config file
o Bind text domain to: /usr/share/locale
o Codeset: UTF-8
o Text domain: wormux
=== Wormux - wersja programu0.8.5
=== Autorzy: Lawrence AZZOUG, Frédéric BERTOLUS, Anthony CARRÉ, Laurent DEFERT SIMONNEAU, Jean-Christophe DUBERGA, Matthieu FERTRÉ, Christophe GISQUET, Sebastien GONZALVE, Reiner HERRMANN, Renaud LOTTIAUX, Yannig PERRÉ, Olivie SERRES, Victor STINNER
=== Strona domowa: http://www.wormux.org
Wormux version 0.8.5, Copyright (C) 2001-2009 Wormux Team
Wormux comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY.
This is free software and you are welcome to redistribute it
under certain conditions.
Read the file COPYING for details.
o Otworzono plik audio - 44100 Hz 16 bit
o Wczytywanie profilu dźwięków: default
o Wczytywanie muzyki
[ Uruchom grę ]
Nie można otworzyć katalogu własnych drużyn (/home/waldek/.config/wormux/custom_team/)!
o Wczytywanie drużyn: suse, thunderbird, beastie, konqi, spip, tux, workrave, wilber, ooo, pidgin, snort, firefox, nupik, php, gnu
o Wczytywanie map: pumpkins, bankiz, island, space2, construction, greehills, cowland, wildwestdv, cheese, monkeybubble, pillars, country, lonely_island, prehistorik, champignon, pirates, banquise, oktopus, grenouilles, randomamoebas, catacombes, tic-tac-toe, vulcano, funkyIsland, icebergs, electronik, hive, randomisland, paradis, halloween, towers, moon-4m, leafs, battlenight, farm, paint, arbre, qingqong, aquarium, goodandevil, easterisland, hell, montagnes, desert, christmas, cyclades, frog, crystal
Game mode: File /usr/share/games/wormux/game_mode/classic_objects.xml does not exist, use the default one instead.
Game mode: File /usr/share/games/wormux/game_mode/classic_objects.xml does not exist, use the default one instead.
Current rules: classic
o Inicjalizacja
o Inicjalizacja mapy
o Inicjalizacja powierzchni... gotowe
o Inicjalizacja drużyn
(0xbfed9054) /usr/share/games/wormux//body/firefox/config.xml: 4 substitutions
(0xbfed9054) /usr/share/games/wormux//body/gnu/config.xml: 4 substitutions
o Inicjalizacja dźwięków
[ Uruchamianie nowej gry ]
[Music] Unable to find profile
o Artificial Intelligence engine initialization
Playing character : 1 Connochaetes gnu
Playing team : 1 Gnu
Alive characters: 6 / 6
o MSG: Mozilla browser z drużyny Firefox zginął.
Playing character : 2 Firebird
Playing team : 0 Firefox
Alive characters: 5 / 6
Playing character : 2 Not UNIX
Playing team : 1 Gnu
Alive characters: 6 / 6
Playing character : 3 Deer Park
Playing team : 0 Firefox
Alive characters: 5 / 6
Playing character : 3 Linux
Playing team : 1 Gnu
Alive characters: 6 / 6
[ Wyjście z programu Wormux ]
Killed
Jeżeli jeszcze coś mogę pokazać to mówcie, postaram się wszystko zrobić bo chcę dociec prawdy, dlaczego to się sypie

-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 23
- Rejestracja: 13 paź 2007, 15:10
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 9.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.
To jest znany błąd w Ubuntu 9.10. Nawet sam go zgłaszałem dla Openarena/Urban Terror.
Skorzystaj z:
albo sprawdź na launchpadzie czy już ktoś go nie zgłaszał dla wymienionych przez ciebie pakietów. Nam niestety pozostaje czekać, dopóki sie tym nie zajmą...
EDIT:
Mnie pomogło to (trochę pisania, poza tym kompilacja źródełek chwilę trwa):
http://monespaceperso.org/blog-en/2009/ ... unty-9-04/
Skorzystaj z:
Kod: Zaznacz cały
ubuntu-bug wesnoth
EDIT:
Mnie pomogło to (trochę pisania, poza tym kompilacja źródełek chwilę trwa):
http://monespaceperso.org/blog-en/2009/ ... unty-9-04/
Phenom 9850, 4GB @ 1066MHz, Gigabyte MA790X-DS4, Gainward Radeon HD4870
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 cze 2009, 02:16
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
- Kontakt:
Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.
Dziękuję bardzo za pomoc
Wszystko ładnie działa. Moje problemy znikły z tym że ja w związku z moją wersją ubuntu zastosowałem się do tej instrukcji: http://monespaceperso.org/blog-en/2009/ ... oala-9-10/
Problem uważam za rozwiązany więc [SOLVED]

Problem uważam za rozwiązany więc [SOLVED]
- makson
- Przebojowy Jelonek
- Posty: 1542
- Rejestracja: 23 mar 2009, 07:10
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 16.04
- Środowisko graficzne: Xfce
- Architektura: x86_64
Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.
Dla tych co ciągle mają ten problem (mi po kompilacji nowej alsa pozostał). Zalecam kompilacje najnowszego PulseAudio. Po tym przedsięwzięciu problem ze znikającym i charczącym dźwiękiem w grach jak i zawieszaniem X'ów po wyjściu z gry zniknął.
Miałem Linuksa, zanim stało się to modne.
- borys.jr
- Piegowaty Guziec
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 gru 2009, 22:02
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.
makson: jak zainstalować Pulsa? możesz podać instrukcję "dla zielonych"? z góry dzięki.
- makson
- Przebojowy Jelonek
- Posty: 1542
- Rejestracja: 23 mar 2009, 07:10
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 16.04
- Środowisko graficzne: Xfce
- Architektura: x86_64
Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.
Jednak odradzam - 2 dni po kompilacji PulseAudio cały dźwięk w systemie mi padł.borys.jr pisze:makson: jak zainstalować Pulsa? możesz podać instrukcję "dla zielonych"? z góry dzięki.
Jednak po tym jak pozbyłem się PulseAudio i cały dźwięk stoi na ALSA to wszystko działa prawie perfekcyjnie (poza graficznym kontrolerem dźwięku). Tutaj opisałem jak po padnięciu dźwięku pozbyłem się PulseAudio i wszystko przestawiłem na ALSA. Od tego momentu problemu z dźwiękiem w grach (i zawieszaniu się ich przy próbie wyjścia z gry) nie mam.
Miałem Linuksa, zanim stało się to modne.
- borys.jr
- Piegowaty Guziec
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 gru 2009, 22:02
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
Odp: Wesnoth, Wormux w trakcie grania ginie dźwięk.
Chyba skorzystam z tego http://monespaceperso.org/blog-en/2009/ ... oala-9-10/, wygląda czysto i przejrzyście. Tylko którą wersję zainstalować? 1.0.21, czy najnowszą 1.0.22? Gdzieś wyczytałem, że 1.0.22 sprawia trochę problemów. Pozdrawiam. (faktycznie o PulseAudio znalazłem dużo krytycznych opinii)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości