witam
mam pytanie gdzie trzeba skopiować ściągnięte samoloty.??
i jak je włączyć w grze ????
Instalacja samolotów w FlightGear
- kreator
- Piegowaty Guziec
- Posty: 27
- Rejestracja: 08 lip 2008, 21:54
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 8.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
- Kontakt:
Odp: Instalacja samolotów w FlightGear
"Podstawowa wersja FlightGear zawiera tylko niewielką część dostępnych samolotów. Stworzono szeroką rangę samolodtów, od tych z II Wojny Światowej jak np. Spitfire, do pasażerskich np. Boeinga 747.
Możesz pobierać samoloty z
http://www.flightgear.org/Downloads/air ... ndex.shtml, a w języku polskim z http://www.flightgear.yoyo.pl/Downloads ... ndex.shtml
Po prostu pobierz plik, rozpakuj go do katalogu /usr/share/games/FlightGear/data/Aircraft."
Do uruchamiania gry polecam skrypt z tego wątku: viewtopic.php?t=103185
ale żeby ściągnięte, dodatkowe samoloty można było uruchomić z tego skryptu, należy je do niego dopisać.
Możesz pobierać samoloty z
http://www.flightgear.org/Downloads/air ... ndex.shtml, a w języku polskim z http://www.flightgear.yoyo.pl/Downloads ... ndex.shtml
Po prostu pobierz plik, rozpakuj go do katalogu /usr/share/games/FlightGear/data/Aircraft."
Do uruchamiania gry polecam skrypt z tego wątku: viewtopic.php?t=103185
ale żeby ściągnięte, dodatkowe samoloty można było uruchomić z tego skryptu, należy je do niego dopisać.
PC_Brain - "sztuczna inteligencja" dla Ubuntu - www.pcbrain.dbv.pl
- Dawcio
- Piegowaty Guziec
- Posty: 15
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 23:06
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 13.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
Odp: Instalacja samolotów w FlightGear
chciałem przekopiować do tego folderu co mówiłeś i wyskakuje mi
Kod: Zaznacz cały
Błąd podczas kopiowania.
Katalog "737-100" nie może zostać skopiowany: brak uprawnień do jego utworzenia w miejscu docelowym
- kreator
- Piegowaty Guziec
- Posty: 27
- Rejestracja: 08 lip 2008, 21:54
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 8.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
- Kontakt:
Odp: Instalacja samolotów w FlightGear
tak, tak. To dlatego, że te katalogi chronione są przed niepowołanym dostępem. A więc tak:
1. wpisz do terminala (którego znajdziesz tu: start -> Akcesoria -> Terminal) coś takiego:
2. wpisz hasło,
3. otworzy ci się okno z tym folderem, ale już w trybie administratora (a więc z uprawnieniami),
4. Wystarczy, że przeciągniesz folder z danym samolotem (ale już rozpakowany folder) do tego okna z uprawnieniami.
To jedynie jeden ze sposobów. Po prostu komputer w odróżnieniu do tego, jak to wygląda w windowsie chroni twoje dane i twój system przed niepowołanym dostępem. A więc jeżeli chcesz zmienić coś w chronionych folderach, musisz udowodnić komputerowi, że masz prawo je modyfikować
.
pozdrawiam
EDIT:
Grę uruchamiamy, albo przez wspomniany wcześniej skrypt, albo przez ściągnięty i zainstalowany konfigurator (choć to trochę czaso i energochłonne), albo ręcznie z terminala, np. poprzez taką komendę:
fgfs - uruchamia symulator
--aircraft=787-ANA - opisuje jaki samolot chcemy użyć (nazwa folderu z samolotem),
--airport=... - jakie lotnisko (są to kody "ICAO", które możesz znaleźć w internecie, np. wpisując w googlach hasło "okęcie ICAO")
--enable-real-weather-fetch - ściąga rzeczywistą pogodę ze wskazanego wcześniej lotniska,
--geometry=... - wskazuje w jakiej rozdzielczości chcemy uruchomić grę.
--time-match-local - ustawia w grze rzeczywisty czas lokalny z danego lotniska,
Powyższe parametry możemy, ale nie musimy wpisywać, jeżeli ich nie wpiszemy gra uruchomi się z domyślnymi parametrami, a więc do uruchomienia gry wystarczy komenda "fgfs". W zależności od potrzeb możemy wybrać sobie parametry, które chcemy dopisać.
1. wpisz do terminala (którego znajdziesz tu: start -> Akcesoria -> Terminal) coś takiego:
(sudo - tryb administratora, nautilus - program do przeglądania folderów)sudo nautilus /usr/share/games/FlightGear/Aircraft
2. wpisz hasło,
3. otworzy ci się okno z tym folderem, ale już w trybie administratora (a więc z uprawnieniami),
4. Wystarczy, że przeciągniesz folder z danym samolotem (ale już rozpakowany folder) do tego okna z uprawnieniami.
To jedynie jeden ze sposobów. Po prostu komputer w odróżnieniu do tego, jak to wygląda w windowsie chroni twoje dane i twój system przed niepowołanym dostępem. A więc jeżeli chcesz zmienić coś w chronionych folderach, musisz udowodnić komputerowi, że masz prawo je modyfikować

pozdrawiam
EDIT:
Grę uruchamiamy, albo przez wspomniany wcześniej skrypt, albo przez ściągnięty i zainstalowany konfigurator (choć to trochę czaso i energochłonne), albo ręcznie z terminala, np. poprzez taką komendę:
fgfs --aircraft=787-ANA --airport=EPGD --enable-real-weather-fetch --geometry=1024x768 --time-match-local
fgfs - uruchamia symulator
--aircraft=787-ANA - opisuje jaki samolot chcemy użyć (nazwa folderu z samolotem),
--airport=... - jakie lotnisko (są to kody "ICAO", które możesz znaleźć w internecie, np. wpisując w googlach hasło "okęcie ICAO")
--enable-real-weather-fetch - ściąga rzeczywistą pogodę ze wskazanego wcześniej lotniska,
--geometry=... - wskazuje w jakiej rozdzielczości chcemy uruchomić grę.
--time-match-local - ustawia w grze rzeczywisty czas lokalny z danego lotniska,
Powyższe parametry możemy, ale nie musimy wpisywać, jeżeli ich nie wpiszemy gra uruchomi się z domyślnymi parametrami, a więc do uruchomienia gry wystarczy komenda "fgfs". W zależności od potrzeb możemy wybrać sobie parametry, które chcemy dopisać.
PC_Brain - "sztuczna inteligencja" dla Ubuntu - www.pcbrain.dbv.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości