World of warcraft w wine na Ubuntu 10.04

Gry, do uruchomienia których potrzebne są programy typu Wine/Cedega/CrossOver albo jakieś emulatory.
Hess691
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 8
Rejestracja: 13 mar 2008, 18:13
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86_64
Kontakt:

World of warcraft w wine na Ubuntu 10.04

Post autor: Hess691 »

Witam, mam gre World of Warcraft TBC w wersji 2.4.3. Instalke skopiowałem z partycji Windows. Zainstalowałem wine w wersji 1.2, ponieważ znalazłem w wine.wiki że jest to jedna z wersji na której wow działa najlepiej. Skonfigurowałem wine zgodnie z instrukcją, a następnie zmieniłem config.exe zgodnie z opisem. Gra uruchamia się normalnie w oknie, mam dźwięk i widze interfejs logowania.
Problem polega na tym że ekran w oknie mruga bardzo szybko na niebiesko. W tle widzę gre, normalnie poruszający się kursor itp. Mam kartę grficzną ATI Sapphire x1600Pro z wbudowanymi sterownikami z systemu.
Do instalacji i konfiguracji wine, jak również do ustawienia WoW'a posiłkowałem się tą stroną.
http://www.wowwiki.com/World_of_Warcraf ... ty_on_Wine
Awatar użytkownika
pancernik
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 234
Rejestracja: 04 wrz 2007, 16:47
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Odp: World Of Warcraft Again

Post autor: pancernik »

Powinienieś wziąść pod uwagę fakt iż na wersji 1.2 lub 1.3 chodzi najlepiej wow w wersji 3 . 5 . 5. Wersja na której ty grasz została wydana 12 lutego 2008, więc tbędzie najlepiej chodzić na wersji wine wydanej mniej więcej w tym okresie.
Po 2 nie ładnie jest grać na pirackich serwerach.
Zgodnie z zapewnieniem administratorów ranga "Wytworny Kaczor" nie ma podtekstu politycznego.
Awatar użytkownika
oscarr
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 108
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:19
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.10
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86

Odp: World Of Warcraft Again

Post autor: oscarr »

To, że ktoś nie kupił dodatku "Wrath of the Lich King" wcale nie znaczy, że gra na pirackich serwerach. Blizzard nie zmusza do kupowania wszystkich dodatków. Należy mieć jedynie wszystkie poprzednie do zakupionej. Czyli aby mieć WLK trzeba kupić TBC i podstawkę, ale gdy kupisz tylko podstawową wersję to też można na niej samej grać.

Co więcej, o ile się nie mylę Klient gry jest uaktualniany niezależnie od posiadania dodatku, różnica polega na tym co dochodzi do gry. Czyli nie ma plików z danymi nowych map, nowych instancji i rajdów. Dodatkowo blokowany jest na poziomie serwera dostęp do nowych możliwości takich jak tworzenie deatch knighta, możliwość levelowania powyżej pewnego poziomu, wykonywania niektórych questów itp.

Osobiście uważam, że wine w najnowszej wersji 1.3 będzie najlepszym rozwiązaniem.
Co do ustawień, to ja osobiście zrezygnowałem z OpenGL i przestawiłem grę na DirectX. Gra chodzi stabilniej, wygląda lepiej i kursor nie ma czkawki. Spadek FPS w stosunku do OpenGL jest znikomy i w całości rekompensowany jakością grafiki ( w zasadzie dzięki sprzętowemu kursorowi gra wydaje się płynniejsza na DirectX pomimo kilkuprocentowemu spadkowi FPS)
Pytanie tylko, czy karta Radeon x1600 nie jest trochę słaba jak na WOW pod linuxem.
W zasadzie jeżeli będziesz się poruszał tylko po mapach klasycznych i TBC to do czasu wyjścia Cataclysmu nie powinno być problemu bo te mapy są znacznie prostsze od tych w WOTLK.
Przy ustawieniach średnich lub bliskich minimalnych gra powinna być płynna.

Co do samej grafiki to oczywiście pamiętaj o sterownikach własnościowych.
Kriss_Hietala
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 21
Rejestracja: 23 lut 2010, 19:37
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Kontakt:

Odp: World Of Warcraft Again

Post autor: Kriss_Hietala »

Może nic nie wniosę do tematu...ale u mnie na OpenGL wow chodzi o niebo lepiej niz na Dx.... ale mowa o Wotlk 3.X.X :P
Awatar użytkownika
pancernik
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 234
Rejestracja: 04 wrz 2007, 16:47
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Odp: World Of Warcraft Again

Post autor: pancernik »

oscarr pisze:To, że ktoś nie kupił dodatku "Wrath of the Lich King" wcale nie znaczy, że gra na pirackich serwerach.
Widzę, że kolega nigdy nie grał w WoWa albo nie czyta ze zrozumieniem.
Kolega chcę wersję z patchem 2.4.3 co jest równoznaczne, że gra na pirackim serwerze, ponieważ jakby grał na oryginalnym miałby obowiązek zaktualizować grę do najnowszej wersji patcha, bo by się na realm nie zalogował.

To , że nie kupił "Wrath of the Lich King" sprawia tylko tyle, że nie może osiągnąć lvl większego niż 70 oraz nie może wybrać klasy death knight.
Zgodnie z zapewnieniem administratorów ranga "Wytworny Kaczor" nie ma podtekstu politycznego.
Awatar użytkownika
oscarr
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 108
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:19
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.10
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86

Odp: World Of Warcraft Again

Post autor: oscarr »

pancernik: W wowa gram do teraz z krótkimi przerwami od 2004 roku. Jeżeli chodzi o ograniczenia WOTLK to szczerze mówiąc nie sprawdziłem ich na sobie bo w dniu premiery dodatek miałem już zainstalowany. Inaczej było z TBC ... wtedy dodatek kupiłem po tygodniu od premiery i wtedy osoby które nie wykupiły TBC nie mogły wejść na tereny które weszły w TBC.
Co do czytania ze zrozumieniem to faktycznie umknął mi fakt, że kolega gra na wersji 2.4.3, aczkolwiek w dalszym ciągu nie wiem czy to oznacza, że gra na nielegalnych serwerach. Po prostu nie wiem jaki numer wersji bym miał teraz gdybym nie kupił WOTLK i dalej "jechał" na TBC.

Miałem dzisiaj okazję potestować WOWa na 2 kartach graficznych. Wyniki tych testów:
1. GeForce 250GTS :
a) Okolice fontanny w Dalaranie gdzie się łowi pieniądze do Achievmentu:
DX 11-13 FPS, OpenGL 12-19 FPS
b) Lotnisko w Dalaranie:
DX 15-17 FPS, OpenGL 15-20 FPS
c) Okolice wejścia do Icecrown z widokiem na CrystalsongForrest (i to chyba jest ważne bo wyświetlany jest na raz kawał mapy).
DX 20-25 FPS, OpenGL 10-12 FPS

2. GeForce8600GTS:
a) Okolice fontanny w Dalaranie gdzie się łowi pieniądze do Achievmentu:
DX 11-13 FPS, OpenGL 11-16 FPS
b) Lotnisko w Dalaranie:
DX 16-19 FPS, OpenGL 16-20 FPS
c) Okolice wejścia do Icecrown z widokiem na CrystalsongForrest (i to chyba jest ważne bo wyświetlany jest na raz kawał mapy).
DX 20-25 FPS, OpenGL 10-12 FPS

Jak widać wyniki testu są praktycznie identyczne dla obu kart graficznych co moim zdaniem świadczy o tym, że ograniczenie tkwi gdzie indziej (prawdopodobnie wąskim gardłem jest u mnie pamięć DDR2 667 Single Channel, a raczej płyta główna bez dual channela).
Zaskakujące jest jednak to, że OpenGL zaimplementowany w wowie wyraźnie źle sobie radzi z dużymi obszarami mapy. Osiągi DX na wolnych przestrzeniach są wyraźnie lepsze. Oba API działają natomiast podobnie w takich miejscach jak Dalaran. Niby jest tu widoczna przewaga OpenGL, ale licznik FPS w trybie OpenGL był bardzo niestabilny i odczyt cały czas skakał pomiędzy wartościami minimalnymi i maksymalnymi. Przy DX zakres tych skoków był mniejszy a i same skoki były wolniejsze.

Ustawienia wowa w tym teście to wszystko na max poza 4 rzeczami:
Dystans ustawiony na jakieś 70%
Cienie na minimum (tylko placki pod nogami - żeby było sprawiedliwie bo OpenGL i tak nie obsługuje lepszego cieniowania)
"Ilość jednostek efektów specjalnych" (chodzi o jednostki efektów czarów - nie pamiętam jak to jest nazwane w ustawieniach) ustawione na minimum.
Wyłączone "Spectacular Hilights".

Jutro postaram się o inną płytę główną bo na tej co mam testowanie kart graficznych mija się z celem.

PS. Może najprościej zapytać kolegę Hess691, czy gra na prywatnym czy na oficjalnym serwerze ;D
Hess691
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 8
Rejestracja: 13 mar 2008, 18:13
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86_64
Kontakt:

Odp: World Of Warcraft Again

Post autor: Hess691 »

Dziękuje kolegom za odpowiedzi, chciałbym jednak poprośić abyście zapoznali się z licencją EULA której podlega wow, ponieważ grę mam oryginalną, jak również posiadam WOTLK'a, natomiast zgodnie z licencją eula serwery nie są pirackie o ile ich administrator nie czerpie z ich istnienia korzyści materialnych, a istnienie serwerów prywatnych jest jak najbardziej legalne. Na oryginalnym płatnym nie gram natomiast z tyj prostej przyczyny, że wotlk mi się po prostu nie podoba, ponieważ raidy i pvp w tbc ma inną mechanike i jest po prostu ciekawsze. Uwagi te kieruje głównie do pancernik'a.
Nie zmienia to jednak faktu, że ciągle nie mogę naprawić błędu mrugającego na niebiesko ekranu. wieczorem spróbuję jeszcze zainstalować inne wersje wine i poszukam najlepszej.
Awatar użytkownika
oscarr
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 108
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:19
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.10
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86

Odp: World of warcraft w wine na Ubuntu 10.04

Post autor: oscarr »

Co do mrugającego ekranu to sprawdź czy masz wyłączone Vertical Sync i Triple Buffering. Te ustawienia mają chyba największy wpływ na takie dziwne zachowanie obrazu 3d. Zobacz też, czy sterowniki karty graficznej nie wymuszają triple bufferingu. Przypuszczam, że do sterowników ATI też jest jakiś tool konfiguracyjny jak do tych NVidia.
Jeżeli chodzi o wersję Wine, to ja osobiście polecam wersję najnowszą.
Chodzi na niej pięknie zarówno WOW jak i Runes of Magic (dla ROMa trzeba dograć winetricks oraz kilka bibliotek które są dostępne w sieci, ale gra śmiga tak samo stabilnie jak WOW).

EDIT:
Ponieważ temat ma dość ogólny charakter, pozwalam sobie wkleić tu wynik uruchomienia w konsoli BackgroundDownloader.exe

Kod: Zaznacz cały

 wine BackgroundDownloader.exe 
fixme:ras:RasEnumConnectionsA (0x630607a8,0xa4e80c,0x6305f610),stub!
fixme:ras:RasEnumConnectionsA RAS support is not implemented! Configure program to use LAN connection/winsock instead!
fixme:service:EnumServicesStatusA 0x13b0c8 type=30 state=1 0xa4e594 240 0xa4e7d8 0xa4e7e0 0xa4e7d4
err:ole:CoGetClassObject class {6c736db1-bd94-11d0-8a23-00aa00b58e10} not registered
err:ole:CoGetClassObject no class object {6c736db1-bd94-11d0-8a23-00aa00b58e10} could be created for context 0x1
fixme:ras:RasEnumEntriesA ((nil),(null),0xb4cf58,0xb4d714,0xb4d710),stub!

http error code = 404
Jak widać czegoś tutaj brakuje i downloader nie może się połączyć z serwerem. Chciałbym się bardzo połączyć bo patch który właśnie czeka na ściągnięcie zajmuje 4GB i chciałbym sobie go już powoli zasysać :D.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Z innych systemów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości