World of warcraft w wine na Ubuntu 10.04
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 mar 2008, 18:13
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 12.04
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
World of warcraft w wine na Ubuntu 10.04
Witam, mam gre World of Warcraft TBC w wersji 2.4.3. Instalke skopiowałem z partycji Windows. Zainstalowałem wine w wersji 1.2, ponieważ znalazłem w wine.wiki że jest to jedna z wersji na której wow działa najlepiej. Skonfigurowałem wine zgodnie z instrukcją, a następnie zmieniłem config.exe zgodnie z opisem. Gra uruchamia się normalnie w oknie, mam dźwięk i widze interfejs logowania.
Problem polega na tym że ekran w oknie mruga bardzo szybko na niebiesko. W tle widzę gre, normalnie poruszający się kursor itp. Mam kartę grficzną ATI Sapphire x1600Pro z wbudowanymi sterownikami z systemu.
Do instalacji i konfiguracji wine, jak również do ustawienia WoW'a posiłkowałem się tą stroną.
http://www.wowwiki.com/World_of_Warcraf ... ty_on_Wine
Problem polega na tym że ekran w oknie mruga bardzo szybko na niebiesko. W tle widzę gre, normalnie poruszający się kursor itp. Mam kartę grficzną ATI Sapphire x1600Pro z wbudowanymi sterownikami z systemu.
Do instalacji i konfiguracji wine, jak również do ustawienia WoW'a posiłkowałem się tą stroną.
http://www.wowwiki.com/World_of_Warcraf ... ty_on_Wine
- pancernik
- Serdeczny Borsuk
- Posty: 234
- Rejestracja: 04 wrz 2007, 16:47
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 16.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
Odp: World Of Warcraft Again
Powinienieś wziąść pod uwagę fakt iż na wersji 1.2 lub 1.3 chodzi najlepiej wow w wersji 3 . 5 . 5. Wersja na której ty grasz została wydana 12 lutego 2008, więc tbędzie najlepiej chodzić na wersji wine wydanej mniej więcej w tym okresie.
Po 2 nie ładnie jest grać na pirackich serwerach.
Po 2 nie ładnie jest grać na pirackich serwerach.
Zgodnie z zapewnieniem administratorów ranga "Wytworny Kaczor" nie ma podtekstu politycznego.
- oscarr
- Serdeczny Borsuk
- Posty: 108
- Rejestracja: 18 lip 2010, 12:19
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 12.10
- Środowisko graficzne: Inne
- Architektura: x86
Odp: World Of Warcraft Again
To, że ktoś nie kupił dodatku "Wrath of the Lich King" wcale nie znaczy, że gra na pirackich serwerach. Blizzard nie zmusza do kupowania wszystkich dodatków. Należy mieć jedynie wszystkie poprzednie do zakupionej. Czyli aby mieć WLK trzeba kupić TBC i podstawkę, ale gdy kupisz tylko podstawową wersję to też można na niej samej grać.
Co więcej, o ile się nie mylę Klient gry jest uaktualniany niezależnie od posiadania dodatku, różnica polega na tym co dochodzi do gry. Czyli nie ma plików z danymi nowych map, nowych instancji i rajdów. Dodatkowo blokowany jest na poziomie serwera dostęp do nowych możliwości takich jak tworzenie deatch knighta, możliwość levelowania powyżej pewnego poziomu, wykonywania niektórych questów itp.
Osobiście uważam, że wine w najnowszej wersji 1.3 będzie najlepszym rozwiązaniem.
Co do ustawień, to ja osobiście zrezygnowałem z OpenGL i przestawiłem grę na DirectX. Gra chodzi stabilniej, wygląda lepiej i kursor nie ma czkawki. Spadek FPS w stosunku do OpenGL jest znikomy i w całości rekompensowany jakością grafiki ( w zasadzie dzięki sprzętowemu kursorowi gra wydaje się płynniejsza na DirectX pomimo kilkuprocentowemu spadkowi FPS)
Pytanie tylko, czy karta Radeon x1600 nie jest trochę słaba jak na WOW pod linuxem.
W zasadzie jeżeli będziesz się poruszał tylko po mapach klasycznych i TBC to do czasu wyjścia Cataclysmu nie powinno być problemu bo te mapy są znacznie prostsze od tych w WOTLK.
Przy ustawieniach średnich lub bliskich minimalnych gra powinna być płynna.
Co do samej grafiki to oczywiście pamiętaj o sterownikach własnościowych.
Co więcej, o ile się nie mylę Klient gry jest uaktualniany niezależnie od posiadania dodatku, różnica polega na tym co dochodzi do gry. Czyli nie ma plików z danymi nowych map, nowych instancji i rajdów. Dodatkowo blokowany jest na poziomie serwera dostęp do nowych możliwości takich jak tworzenie deatch knighta, możliwość levelowania powyżej pewnego poziomu, wykonywania niektórych questów itp.
Osobiście uważam, że wine w najnowszej wersji 1.3 będzie najlepszym rozwiązaniem.
Co do ustawień, to ja osobiście zrezygnowałem z OpenGL i przestawiłem grę na DirectX. Gra chodzi stabilniej, wygląda lepiej i kursor nie ma czkawki. Spadek FPS w stosunku do OpenGL jest znikomy i w całości rekompensowany jakością grafiki ( w zasadzie dzięki sprzętowemu kursorowi gra wydaje się płynniejsza na DirectX pomimo kilkuprocentowemu spadkowi FPS)
Pytanie tylko, czy karta Radeon x1600 nie jest trochę słaba jak na WOW pod linuxem.
W zasadzie jeżeli będziesz się poruszał tylko po mapach klasycznych i TBC to do czasu wyjścia Cataclysmu nie powinno być problemu bo te mapy są znacznie prostsze od tych w WOTLK.
Przy ustawieniach średnich lub bliskich minimalnych gra powinna być płynna.
Co do samej grafiki to oczywiście pamiętaj o sterownikach własnościowych.
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 21
- Rejestracja: 23 lut 2010, 19:37
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Odp: World Of Warcraft Again
Może nic nie wniosę do tematu...ale u mnie na OpenGL wow chodzi o niebo lepiej niz na Dx.... ale mowa o Wotlk 3.X.X 

- pancernik
- Serdeczny Borsuk
- Posty: 234
- Rejestracja: 04 wrz 2007, 16:47
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 16.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
Odp: World Of Warcraft Again
Widzę, że kolega nigdy nie grał w WoWa albo nie czyta ze zrozumieniem.oscarr pisze:To, że ktoś nie kupił dodatku "Wrath of the Lich King" wcale nie znaczy, że gra na pirackich serwerach.
Kolega chcę wersję z patchem 2.4.3 co jest równoznaczne, że gra na pirackim serwerze, ponieważ jakby grał na oryginalnym miałby obowiązek zaktualizować grę do najnowszej wersji patcha, bo by się na realm nie zalogował.
To , że nie kupił "Wrath of the Lich King" sprawia tylko tyle, że nie może osiągnąć lvl większego niż 70 oraz nie może wybrać klasy death knight.
Zgodnie z zapewnieniem administratorów ranga "Wytworny Kaczor" nie ma podtekstu politycznego.
- oscarr
- Serdeczny Borsuk
- Posty: 108
- Rejestracja: 18 lip 2010, 12:19
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 12.10
- Środowisko graficzne: Inne
- Architektura: x86
Odp: World Of Warcraft Again
pancernik: W wowa gram do teraz z krótkimi przerwami od 2004 roku. Jeżeli chodzi o ograniczenia WOTLK to szczerze mówiąc nie sprawdziłem ich na sobie bo w dniu premiery dodatek miałem już zainstalowany. Inaczej było z TBC ... wtedy dodatek kupiłem po tygodniu od premiery i wtedy osoby które nie wykupiły TBC nie mogły wejść na tereny które weszły w TBC.
Co do czytania ze zrozumieniem to faktycznie umknął mi fakt, że kolega gra na wersji 2.4.3, aczkolwiek w dalszym ciągu nie wiem czy to oznacza, że gra na nielegalnych serwerach. Po prostu nie wiem jaki numer wersji bym miał teraz gdybym nie kupił WOTLK i dalej "jechał" na TBC.
Miałem dzisiaj okazję potestować WOWa na 2 kartach graficznych. Wyniki tych testów:
1. GeForce 250GTS :
a) Okolice fontanny w Dalaranie gdzie się łowi pieniądze do Achievmentu:
DX 11-13 FPS, OpenGL 12-19 FPS
b) Lotnisko w Dalaranie:
DX 15-17 FPS, OpenGL 15-20 FPS
c) Okolice wejścia do Icecrown z widokiem na CrystalsongForrest (i to chyba jest ważne bo wyświetlany jest na raz kawał mapy).
DX 20-25 FPS, OpenGL 10-12 FPS
2. GeForce8600GTS:
a) Okolice fontanny w Dalaranie gdzie się łowi pieniądze do Achievmentu:
DX 11-13 FPS, OpenGL 11-16 FPS
b) Lotnisko w Dalaranie:
DX 16-19 FPS, OpenGL 16-20 FPS
c) Okolice wejścia do Icecrown z widokiem na CrystalsongForrest (i to chyba jest ważne bo wyświetlany jest na raz kawał mapy).
DX 20-25 FPS, OpenGL 10-12 FPS
Jak widać wyniki testu są praktycznie identyczne dla obu kart graficznych co moim zdaniem świadczy o tym, że ograniczenie tkwi gdzie indziej (prawdopodobnie wąskim gardłem jest u mnie pamięć DDR2 667 Single Channel, a raczej płyta główna bez dual channela).
Zaskakujące jest jednak to, że OpenGL zaimplementowany w wowie wyraźnie źle sobie radzi z dużymi obszarami mapy. Osiągi DX na wolnych przestrzeniach są wyraźnie lepsze. Oba API działają natomiast podobnie w takich miejscach jak Dalaran. Niby jest tu widoczna przewaga OpenGL, ale licznik FPS w trybie OpenGL był bardzo niestabilny i odczyt cały czas skakał pomiędzy wartościami minimalnymi i maksymalnymi. Przy DX zakres tych skoków był mniejszy a i same skoki były wolniejsze.
Ustawienia wowa w tym teście to wszystko na max poza 4 rzeczami:
Dystans ustawiony na jakieś 70%
Cienie na minimum (tylko placki pod nogami - żeby było sprawiedliwie bo OpenGL i tak nie obsługuje lepszego cieniowania)
"Ilość jednostek efektów specjalnych" (chodzi o jednostki efektów czarów - nie pamiętam jak to jest nazwane w ustawieniach) ustawione na minimum.
Wyłączone "Spectacular Hilights".
Jutro postaram się o inną płytę główną bo na tej co mam testowanie kart graficznych mija się z celem.
PS. Może najprościej zapytać kolegę Hess691, czy gra na prywatnym czy na oficjalnym serwerze ;D
Co do czytania ze zrozumieniem to faktycznie umknął mi fakt, że kolega gra na wersji 2.4.3, aczkolwiek w dalszym ciągu nie wiem czy to oznacza, że gra na nielegalnych serwerach. Po prostu nie wiem jaki numer wersji bym miał teraz gdybym nie kupił WOTLK i dalej "jechał" na TBC.
Miałem dzisiaj okazję potestować WOWa na 2 kartach graficznych. Wyniki tych testów:
1. GeForce 250GTS :
a) Okolice fontanny w Dalaranie gdzie się łowi pieniądze do Achievmentu:
DX 11-13 FPS, OpenGL 12-19 FPS
b) Lotnisko w Dalaranie:
DX 15-17 FPS, OpenGL 15-20 FPS
c) Okolice wejścia do Icecrown z widokiem na CrystalsongForrest (i to chyba jest ważne bo wyświetlany jest na raz kawał mapy).
DX 20-25 FPS, OpenGL 10-12 FPS
2. GeForce8600GTS:
a) Okolice fontanny w Dalaranie gdzie się łowi pieniądze do Achievmentu:
DX 11-13 FPS, OpenGL 11-16 FPS
b) Lotnisko w Dalaranie:
DX 16-19 FPS, OpenGL 16-20 FPS
c) Okolice wejścia do Icecrown z widokiem na CrystalsongForrest (i to chyba jest ważne bo wyświetlany jest na raz kawał mapy).
DX 20-25 FPS, OpenGL 10-12 FPS
Jak widać wyniki testu są praktycznie identyczne dla obu kart graficznych co moim zdaniem świadczy o tym, że ograniczenie tkwi gdzie indziej (prawdopodobnie wąskim gardłem jest u mnie pamięć DDR2 667 Single Channel, a raczej płyta główna bez dual channela).
Zaskakujące jest jednak to, że OpenGL zaimplementowany w wowie wyraźnie źle sobie radzi z dużymi obszarami mapy. Osiągi DX na wolnych przestrzeniach są wyraźnie lepsze. Oba API działają natomiast podobnie w takich miejscach jak Dalaran. Niby jest tu widoczna przewaga OpenGL, ale licznik FPS w trybie OpenGL był bardzo niestabilny i odczyt cały czas skakał pomiędzy wartościami minimalnymi i maksymalnymi. Przy DX zakres tych skoków był mniejszy a i same skoki były wolniejsze.
Ustawienia wowa w tym teście to wszystko na max poza 4 rzeczami:
Dystans ustawiony na jakieś 70%
Cienie na minimum (tylko placki pod nogami - żeby było sprawiedliwie bo OpenGL i tak nie obsługuje lepszego cieniowania)
"Ilość jednostek efektów specjalnych" (chodzi o jednostki efektów czarów - nie pamiętam jak to jest nazwane w ustawieniach) ustawione na minimum.
Wyłączone "Spectacular Hilights".
Jutro postaram się o inną płytę główną bo na tej co mam testowanie kart graficznych mija się z celem.
PS. Może najprościej zapytać kolegę Hess691, czy gra na prywatnym czy na oficjalnym serwerze ;D
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 mar 2008, 18:13
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 12.04
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Odp: World Of Warcraft Again
Dziękuje kolegom za odpowiedzi, chciałbym jednak poprośić abyście zapoznali się z licencją EULA której podlega wow, ponieważ grę mam oryginalną, jak również posiadam WOTLK'a, natomiast zgodnie z licencją eula serwery nie są pirackie o ile ich administrator nie czerpie z ich istnienia korzyści materialnych, a istnienie serwerów prywatnych jest jak najbardziej legalne. Na oryginalnym płatnym nie gram natomiast z tyj prostej przyczyny, że wotlk mi się po prostu nie podoba, ponieważ raidy i pvp w tbc ma inną mechanike i jest po prostu ciekawsze. Uwagi te kieruje głównie do pancernik'a.
Nie zmienia to jednak faktu, że ciągle nie mogę naprawić błędu mrugającego na niebiesko ekranu. wieczorem spróbuję jeszcze zainstalować inne wersje wine i poszukam najlepszej.
Nie zmienia to jednak faktu, że ciągle nie mogę naprawić błędu mrugającego na niebiesko ekranu. wieczorem spróbuję jeszcze zainstalować inne wersje wine i poszukam najlepszej.
- oscarr
- Serdeczny Borsuk
- Posty: 108
- Rejestracja: 18 lip 2010, 12:19
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 12.10
- Środowisko graficzne: Inne
- Architektura: x86
Odp: World of warcraft w wine na Ubuntu 10.04
Co do mrugającego ekranu to sprawdź czy masz wyłączone Vertical Sync i Triple Buffering. Te ustawienia mają chyba największy wpływ na takie dziwne zachowanie obrazu 3d. Zobacz też, czy sterowniki karty graficznej nie wymuszają triple bufferingu. Przypuszczam, że do sterowników ATI też jest jakiś tool konfiguracyjny jak do tych NVidia.
Jeżeli chodzi o wersję Wine, to ja osobiście polecam wersję najnowszą.
Chodzi na niej pięknie zarówno WOW jak i Runes of Magic (dla ROMa trzeba dograć winetricks oraz kilka bibliotek które są dostępne w sieci, ale gra śmiga tak samo stabilnie jak WOW).
EDIT:
Ponieważ temat ma dość ogólny charakter, pozwalam sobie wkleić tu wynik uruchomienia w konsoli BackgroundDownloader.exe
Jak widać czegoś tutaj brakuje i downloader nie może się połączyć z serwerem. Chciałbym się bardzo połączyć bo patch który właśnie czeka na ściągnięcie zajmuje 4GB i chciałbym sobie go już powoli zasysać
.
Jeżeli chodzi o wersję Wine, to ja osobiście polecam wersję najnowszą.
Chodzi na niej pięknie zarówno WOW jak i Runes of Magic (dla ROMa trzeba dograć winetricks oraz kilka bibliotek które są dostępne w sieci, ale gra śmiga tak samo stabilnie jak WOW).
EDIT:
Ponieważ temat ma dość ogólny charakter, pozwalam sobie wkleić tu wynik uruchomienia w konsoli BackgroundDownloader.exe
Kod: Zaznacz cały
wine BackgroundDownloader.exe
fixme:ras:RasEnumConnectionsA (0x630607a8,0xa4e80c,0x6305f610),stub!
fixme:ras:RasEnumConnectionsA RAS support is not implemented! Configure program to use LAN connection/winsock instead!
fixme:service:EnumServicesStatusA 0x13b0c8 type=30 state=1 0xa4e594 240 0xa4e7d8 0xa4e7e0 0xa4e7d4
err:ole:CoGetClassObject class {6c736db1-bd94-11d0-8a23-00aa00b58e10} not registered
err:ole:CoGetClassObject no class object {6c736db1-bd94-11d0-8a23-00aa00b58e10} could be created for context 0x1
fixme:ras:RasEnumEntriesA ((nil),(null),0xb4cf58,0xb4d714,0xb4d710),stub!
http error code = 404

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości