Baza danych do zarządzania produkcją - pomysł i realizacja

Bash, C, C++, Java, PHP, Ruby, GTK, Qt i wiele innych - wszystko tutaj.
hagop
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 20
Rejestracja: 22 paź 2008, 18:45
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 8.04
Środowisko graficzne: GNOME

Baza danych do zarządzania produkcją - pomysł i realizacja

Post autor: hagop »

Witam!

Chcę wprowadzić w firmie w której pracuję pewne udogodnienie takie jak w temacie. Projekt ten ma służyć podniesieniu moich kwalifikacji (projekt wykonuje w domu, a jak uda mi się go zrealizować spróbuje go "sprzedać" szefowi może jakaś premia się trafi, albo zbliży mnie to do stanowiska, które chciałbym zajmować w tej firmie). Z wykształcenia jestem elektronikiem a nie informatykiem, więc mam parę problemów z realizacją takiego projektu. W szkole średniej zajmowałem się trochę PHP, a na studiach męczyłem MySQL'a więc chciałem odświeżyć swoje wiadomości w tej dziedzinie. Nie proszę was tu o wykonanie za mnie tego lecz o jakieś wskazówki jak to zrealizować.

Oto mój pomysł:

1. Baza danych "USERS"
ID, LOGIN, PASSWORD, IMIĘ_NAZIWSKO, RANGA
2. Baza danych "ORDER" (tutaj mam problem jak ma to wyglądać)
ID, DATA WYSTAWIENIA, NAZWA KLIENTA, WYSTAWIONE_PRZEZ, DATA_WYDANIA_TOWARU
takie rekordy mają być główne i jeszcze zawartość zamówienia musi być do tego przyporządkowana. Jeżeli ma to być wyświetlane to powinno to wyglądać tak:

1. WAŻNY KLIENT1 (wystawione dnia xx.xx.xxxx przez dyrektor sprzedaży)
Spis zamówienia:
1. KOD_TOWARU1; 100 sztuk; komentarz; stan obecny (oczekuje, w realizacji, brak elementu, gotowe)
2. KOD_TOWARU2; 10 sztuk; komentarz; stan obecny (oczekuje, w realizacji, brak elementu, gotowe)

2. WAŻNY KLIENT2 (wystawione dnia xx.xx.xxxx przez asystentka dyrektora)
Spis zamówienia:
1. KOD_TOWARU1; 100 sztuk; komentarz; stan obecny (oczekuje na realizacje, w realizacji, brak elementu, gotowe), komentarz produkcyjny
2. KOD_TOWARU2; 10 sztuk; komentarz; stan obecny (oczekuje na realizacje, w realizacji, brak elementu, gotowe), komentarz produkcyjny



Zasadza działania tego oprogramowania:

Użytkownik o randze sprzedawca loguje się do systemu. Taki użytkownik ma prawo dodania zamówienia. W zamówieniu użytkownik ten podaje zawartość zamówienia czyli kod towaru, ilość sztuk oraz ewentualny komentarz (może być kilka pozycji towaru w zamówieniu) oraz nazwę klienta. Takie zamówienie zostaje zapisane w bazie danych. Automatycznie pobrana zostaje data i godzina wstawienia tego zamówienia, a stan zamówienia zostaje ustawiony na oczekuje. Taki użytkownik nie ma prawa ingerencji w stan zamówienia oraz nie może go poprawiać (gdyż będzie to generowało zamieszanie). Użytkownik o tej randze ma prawo wglądu do każdego zamówienia czyli widzi stan realizacji zamówienia (każdej pozycji tego zamówienia). Użytkownik ten też ma prawo do przeglądania zamówień zrealizowanych.

Pracownik produkcji ma prawo zmiany stanu każdego każdego elementu zamówienia oraz dodanie komentarza. Gdy całe zamówienie zostanie zrealizowane i przygotowane do wysyłki zmienia wtedy status tego zamówienia na zrealizowane i zostaje ono usunięte z listy zamówień do realizacji i przeniesione do zrealizowanych. Od tego momentu pracownik produkcji nie ma już dostępu do tego zamówienia.

Konto admin ma prawo do kasowania zamówień i ich zmiany.

I teraz pytań kilka:
1. Sprawdzanie rangi użytkownika. Po zalogowaniu się powinna być instrukcja sprawdzająca rangę użytkownika i wyświetlanie odpowiednich elementów czy może lepiej zrobić 3 osobne strony www dla produkcji, sprzedawców i admina ? To drugie wydaje mi się prostsze. Chyba że macie inny pomysł.
2. Jak miała by wyglądać struktura bazy danych zamówień?
3. Może jakieś sugestie? Coś przeoczyłem? Popełniłem gdzieś błąd w założeniach?

Mam teraz wykonane logowanie, wpisanie i edycje komentarza pracownika produkcji, edycje stanu zamówienia przez pracownika produkcji (formularze)
Awatar użytkownika
JSokol
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 67
Rejestracja: 18 mar 2010, 10:57
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 14.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Down under
Kontakt:

Odp: Baza danych do zarządzania produkcją - pomysł i realizacja

Post autor: JSokol »

Przy tworzeniu sesji w trakcie logowania dodaj też np jako $_SESSION['ranga'] na podstawie czego później będziesz wyświetlać (bądź nie) dane elementy strony osobom z konkretnymi rangami.

Jakbyś tworzył (projektował) bazę np w "MySQL Workbench" to byłoby łatwiej pomóc, bo zobaczylibyśmy co masz na myśli w jednoznacznym dla każdego "języku".
Graczy platformy Steam zapraszam na http://banid.pl
hagop
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 20
Rejestracja: 22 paź 2008, 18:45
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 8.04
Środowisko graficzne: GNOME

Odp: Baza danych do zarządzania produkcją - pomysł i realizacja

Post autor: hagop »

Udało mi się już zrealizować większość. Teraz mam pytanko jak można by było zrobić coś w stylu wiadomości o nowym zamówieniu? Chodzi mi o coś takiego że biuro dodaje nowe zamówienie a na produkcji pojawia się np grafika (migająca duża kropka, tak aby nie trzeba było siedzieć przy komputerze, albo nawet odgrywany dźwięk), Może tak że w momencie wysłania zgłoszenia dodawana jest jakaś flaga do jakiegoś rekordu i jeżeli jest ona ustawiona to ma wyświetlać obrazek a jeżeli nie ma to go nie wyświetlać. Sprawdzanie tej flagi odbywało by się przez automatyczne odświeżanie strony co jakiś czas. Może macie jakiś lepszy pomysł? Jak zorbie to zaprezentuje wam moje dzieło:) Teraz nad tym nie będę siedział bo mam mgr do poprawienia.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Programowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości