League of Legends - Co najlepsze do uruchomienia?

Gry, do uruchomienia których potrzebne są programy typu Wine/Cedega/CrossOver albo jakieś emulatory.
Awatar użytkownika
kumakum
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 109
Rejestracja: 09 sty 2012, 17:15
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 11.10
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86
Kontakt:

League of Legends - Co najlepsze do uruchomienia?

Post autor: kumakum »

Witam!
Mam pytanie co do gry League of Legends. Mianowicie jestem początkujący z Wine, Play on Linux i innymi programami tego typu.
Zastanwiam się jakiego programu użyć aby udało się uruchomić tę gre? Który byłby najlepszy? I mógłby ktoś jeszcze napisać jak
skonfigurować, ponieważ jest wiele poradników opisujących konfiguracje, ale nie wiem który sposób by uruchomił tą grę.
Próbowałem przez Wine bez żadnych konfiguracji uruchomić i taki jest tego efekt :

Kod: Zaznacz cały

user@user-K72Jr:~/Pobrane$ wine LeagueofLegends.exe
err:seh:raise_exception Unhandled exception code c0000005 flags 0 addr (nil)
PS. Wiem że w tym dziale jest już podobny problem z tą samą grą, ale tam jeszcze próbowano skonfigurować jakoś Wine.
Jeśli uważasz, że Linux jest lepszy od Windowsa wklej to do swojego podpisu.
3qn
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 7
Rejestracja: 06 gru 2010, 23:31
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Wrocław

Re: League of Legends - Co najlepsze do uruchomienia?

Post autor: 3qn »

LOL też nie uruchomiłem a walczyć zbyt długo nie miałem ochoty.
Może pomogę troszkę na bok ale :P "Heroes of Newerth" posiada natywnego klienta pod linuxa.
DUBIAN
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 4
Rejestracja: 16 lut 2012, 21:09
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 11.10
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: League of Legends - Co najlepsze do uruchomienia?

Post autor: DUBIAN »

http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... &iId=19141
Na tej stronie sprawdź czy LoL uruchamia się na twoim systemie. Na moim Xubuntu 11.10 lol uruchamia się bez problemu ale mam 6 fps w grze. Jeżeli chcesz żebym napisał tobie opis instalacji wine i lola na linuxie to napisz w tym temacie.
Awatar użytkownika
kumakum
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 109
Rejestracja: 09 sty 2012, 17:15
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 11.10
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86
Kontakt:

Re: League of Legends - Co najlepsze do uruchomienia?

Post autor: kumakum »

DUBIAN pisze:http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... &iId=19141
Na tej stronie sprawdź czy LoL uruchamia się na twoim systemie. Na moim Xubuntu 11.10 lol uruchamia się bez problemu ale mam 6 fps w grze. Jeżeli chcesz żebym napisał tobie opis instalacji wine i lola na linuxie to napisz w tym temacie.
Wine instalowałem po prostu wklepując komendę

Kod: Zaznacz cały

sudo apt-get install wine
Jak dotąd prawie żadnych programów nie udało mi się uruchomić przez Wine, więc pewnie instalacja polegająca na pobraniu paczki .deb i jej ręcznej instalacji jest lepsza od tej apt-get. Jakim Ty sposobem instalowałeś i czy pobierałeś jeszcze jakieś dodatki do Wine?
Jeśli uważasz, że Linux jest lepszy od Windowsa wklej to do swojego podpisu.
DUBIAN
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 4
Rejestracja: 16 lut 2012, 21:09
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 11.10
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: League of Legends - Co najlepsze do uruchomienia?

Post autor: DUBIAN »

Instalacja najnowszej wersji wine pod którym działa lol to wine-1.4-rc4
Należy odinstalować zaistalowanie pakiety wine:

Kod: Zaznacz cały

sudo apt-get remove wine

Kod: Zaznacz cały

sudo apt-get remove wine1.3

Kod: Zaznacz cały

sudo apt-get autoremove
Instalacja bibliotek do wine:

Kod: Zaznacz cały

sudo apt-get build-dep wine

Kod: Zaznacz cały

sudo apt-get build-dep wine1.3
Tworzymy nowy katalog w tym celu otwieramy konsole i wpisujemy:

Kod: Zaznacz cały

mkdir winelol
przechodzimy do katalogu:

Kod: Zaznacz cały

cd winelol
Pobieramy otwarty kod:

Kod: Zaznacz cały

wget http://sourceforge.net/projects/wine/files/Source/wine-1.4-rc4.tar.bz2/download -O wine
następnie rozpakowujemy archiwum

Kod: Zaznacz cały

tar -xvf wine
nazwa może się różnić zależnie od pliku
przechodzimy do pliku

Kod: Zaznacz cały

cd wine-1.4-rc4
jeżeli wpiszemy tylko wine i naciśniemy tab to automatycznie dopisze nam reszte
ściągamy patche do wine:

Kod: Zaznacz cały

wget http://bugs2.winehq.org/attachment.cgi?id=25672 -O patch.patch
oraz

Kod: Zaznacz cały

wget http://bugs.winehq.org/attachment.cgi?id=37449 -O patch1.patch
wgrywamy patche do wine

Kod: Zaznacz cały

patch -p1 < patch.patch

Kod: Zaznacz cały

patch -p1 < patch1.patch
W przypadku wyskoczenia błędów pisz w tym temacie.
Kompilacja wine

Kod: Zaznacz cały

./configure && make depend && make
po kompilacji instalacja

Kod: Zaznacz cały

sudo make install
kiedy mamy zainstalowane w konsoli

Kod: Zaznacz cały

wine --version
jeżeli wyskoczy nam wine-1.4-rc4 to się udało. W przypadku błędów pisz
teraz kolej na konfiguracje wine.
w konsoli

Kod: Zaznacz cały

winecfg
Ukaże się interfejs graficzny, ustawiamy wirtualny pulpit i odznaczamy "Pozwól manedzerowi na dekoracje okien" Ustawiamy aby wine był jak windows 7
teraz czas na winetricks

Kod: Zaznacz cały

wget http://www.kegel.com/wine/winetricks

Kod: Zaznacz cały

sudo chmod +x winetricks

Kod: Zaznacz cały

sudo mv winetricks /usr/local/bin
U mnie ta komenda nie była potrzebna
teraz instalacja do wine

Kod: Zaznacz cały

winetricks vcrun2005 d3dx9 corefonts wininet adobeair
po takim zainstalowaniu, przechodzimy do folderu z lolem z pomocą konsoli i polecenia Po przejściu do folderu z lolem przechodzimy do

Kod: Zaznacz cały

cd RADS/system
Teraz uruchomienie wine:

Kod: Zaznacz cały

wine "rads_user_kernel.exe" run lol_launcher $(ls ../projects/lol_launcher/releases/) LoLLauncher.exe
Jeżeli coś nie działa pisz
Awatar użytkownika
kumakum
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 109
Rejestracja: 09 sty 2012, 17:15
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 11.10
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86
Kontakt:

Re: League of Legends - Co najlepsze do uruchomienia?

Post autor: kumakum »

Dziękuje za zaangażowanie, jednak nie wiem gdzie jest ten katalog z lolem, opisany pod koniec twojej instrukcji. Lol na moim komputerze nie był nigdy instalowany, i najpierw nie trzeba by było zainstalować go za pomącą instalatora o nazwie LeagueofLegends.exe ? Dodatkowo wystąpił jakiś błąd przy wgrywaniu tego drugiego patcha.
Jeśli uważasz, że Linux jest lepszy od Windowsa wklej to do swojego podpisu.
DUBIAN
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 4
Rejestracja: 16 lut 2012, 21:09
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 11.10
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: League of Legends - Co najlepsze do uruchomienia?

Post autor: DUBIAN »

Błąd przy drugim patchu może wystąpić(u mnie występuje jednak trzeba trochę pokombinować) . U mnie downlader również się nie uruchamia(musiałem z windowsowej partycji lola brać). Jeżeli tak bardzo zależy ci na graniu w lola to spróbuj na Ace client(modyfikacja klienta do lola ale są problemy z wydajnością, mało fps w grze). Co do katalogu z lolem, myślałem że już masz wszytko ściągnięte :roll: Jeżeli naprawde chcesz pograć w lola, to napisz w tym temacie i podaj swój katalog z wine, to na pisze tobie skrypcik.
Awatar użytkownika
Heos
Zakręcona Traszka
Zakręcona Traszka
Posty: 534
Rejestracja: 17 sie 2008, 16:08
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: League of Legends - Co najlepsze do uruchomienia?

Post autor: Heos »

Koniecznie jest Ci potrzebny właśnie LoL? Bardzo podobna do niego jest natywna gra na Linuksa. HoN.
https://www.heroesofnewerth.com/free2play_download.php
"Chciałbym, żeby zaczęto od szanowania siebie: wszystko inne wypływa z tego." – Fryderyk Nietzsche
openSUSE Leap 15.1 | Xfce4 | Firefox
Awatar użytkownika
kumakum
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 109
Rejestracja: 09 sty 2012, 17:15
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 11.10
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86
Kontakt:

Re: League of Legends - Co najlepsze do uruchomienia?

Post autor: kumakum »

Udało się uruchomić klienta LoLa, ale, kiedy wpisuje login i hasło i próbuję łączyć z serwerem, po połączeniu nic się nie dzieje. Raport z terminala:

Kod: Zaznacz cały

user@user-K72Jr:~/Gry/League of Legends/rads/system$ wine "rads_user_kernel.exe" run lol_launcher $(ls ../projects/lol_launcher/releases/) LoLLauncher.exe
(  DEBUG)[21:09:56.990] RADS::Common::RegistryHelp::RegKeyValueString::RegKeyValueString: (Software\Riot Games\RADS, LocalRootFolder, c:\rads)
(  ERROR)[21:10:09.851] RADS::User::PandoManager::start: StartPMB failed, returned error 6
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x33f938,0x00000000), stub!
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
(  ERROR)[21:10:18.852] RADS::UserKernel::NamedPipe::ConnectionThread::ThreadProc: The handle that was passed to the API has been either invalidated or closed.
(  ERROR)[21:10:18.852] RADS::UserKernel::NamedPipe::ConnectionThread::ThreadProc: ConnectNamedPipe failed.
(  ERROR)[21:10:18.857] RADS::Common::HTTPConnection::GetFile: perform request failed with code 7
(  ERROR)[21:10:18.857] RADS::Common::HTTPConnection::GetFile: Failed on /rest/getToken?format=xml&ClientID=PMB_Client
(  ERROR)[21:10:18.861] RADS::Common::HTTPConnection::GetFile: perform request failed with code 7
(  ERROR)[21:10:18.861] RADS::Common::HTTPConnection::GetFile: Failed on /rest/getToken?format=xml&ClientID=PMB_Client
(  ERROR)[21:10:18.865] RADS::Common::HTTPConnection::GetFile: perform request failed with code 7
(  ERROR)[21:10:18.865] RADS::Common::HTTPConnection::GetFile: Failed on /rest/shutdown?format=xml&netToken=
[1]+  Unicestwiony            wine "rads_user_kernel.exe" run lol_launcher $(ls ../projects/lol_launcher/releases/) LoLLauncher.exe
user@user-K72Jr:~/Gry/League of Legends/rads/system$ wine "rads_user_kernel.exe" run lol_launcher $(ls ../projects/lol_launcher/releases/) LoLLauncher.exe
(  DEBUG)[21:10:26.528] RADS::Common::RegistryHelp::RegKeyValueString::RegKeyValueString: (Software\Riot Games\RADS, LocalRootFolder, c:\rads)
(  ERROR)[21:10:26.600] RADS::User::PandoManager::start: StartPMB failed, returned error 6
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x33f938,0x00000000), stub!
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3dcompiler:D3DAssemble flags 1
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
err:winediag:SECUR32_initNTLMSP ntlm_auth was not found or is outdated. Make sure that ntlm_auth >= 3.0.25 is in your path. Usually, you can find it in the winbind package of your distribution.
fixme:lsa:LsaGetLogonSessionData 0x82f334 0x82f344 stub
fixme:winsock:WSAIoctl -> SIO_ADDRESS_LIST_CHANGE request: stub
fixme:winsock:WSAIoctl -> SIO_ADDRESS_LIST_CHANGE request: stub
fixme:imm:ImmReleaseContext (0x10082, 0x4fad3d8): stub
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:wininet:URLCache_FindFirstFreeEntry Grow file
err:wininet:CommitUrlCacheEntryInternal no free entries
fixme:secur32:schan_imp_create_session Using hardcoded "NORMAL" priority
Dodatkowo gdy próbuje się zalogować na stronie jest napisane:
You must first create a Summoner by logging into League of Legends before logging into our website.
Jeśli uważasz, że Linux jest lepszy od Windowsa wklej to do swojego podpisu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Z innych systemów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości