Nie można połączyć się poprzez multipleyer w Baldur's Gate II Cienie Amn

Gry, do uruchomienia których potrzebne są programy typu Wine/Cedega/CrossOver albo jakieś emulatory.
Awatar użytkownika
necrordian
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 130
Rejestracja: 08 cze 2010, 18:41
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.10
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86_64

Nie można połączyć się poprzez multipleyer w Baldur's Gate II Cienie Amn

Post autor: necrordian »

Witam. Chciałem z kolegą (Windows XP, gra z tej samej płyty co ja czyli saga baldur's gate) zagrać w baldura przez sieć. Gra na single player przez wine jest bezproblemowa. Natomiast w multiplayer nie mogę się połączyć. Próbowałem nomalnie jak i przez hamachi. Wine mam najnowsze, system 9.10. Dodatkowo, ja nie mogę postawić serwera gry, to znaczy wpisuję nazwę gry, swój nick, daję nowa gra i nic się nie dzieje.
bozoo88
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 2
Rejestracja: 28 paź 2010, 14:57
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Odp: Nie można połączyć się poprzez multipleyer w Baldur's Gate II Cienie Amn

Post autor: bozoo88 »

Witam,
Dopisuje sie do prosby o pomoc, u mnie wystepuje to samo.
Pozdrawiam, Bozoo.
Awatar użytkownika
Raphael_13
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 15
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:01
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86
Kontakt:

Re: Nie można połączyć się poprzez multipleyer w Baldur's Gate II Cienie Amn

Post autor: Raphael_13 »

Na jednym z anglojęzycznych forów pisali, że udało im się rozwiązać problem dzięki zainstalowaniu DirectX 9 w odpowiedniej butelce Wine, nie wiem, co zrobiłem źle, ale u mnie to nie pomogło. Oprócz tego mamy takie rozwiązanie ze strony WineHQ:
Mentioned in a comment by zsolty_szasz:
Multiplayer can work, but requires some setup first.

The problem is with the current DirectPlay implementation. Read here how to set it up: http://wiki.winehq.org/DirectPlayGames

To get multiplayer working for games that use a DirectPlay version prior to 8, place the following DLLs:
dplayx.dll, dpnet.dll, dpnhpast.dll and dpwsockx.dll in this archive in WINE's windows/system32 directory, then add DLL overrides (native,builtin) with WINECFG.
Próbowałem, ale chyba nie do końca radzę sobie ze zrozumieniem angielskiego w niektórych momentach. I znowu lipa. Odświeżam na wypadek, gdyby ktoś miał ten sam problem za kolejne dwa lata ;)

PS Z Baldurem jedynką jest ten sam problem, ale nie znalazłem śladów rozwiązania. Może jest takie samo, jak z BG2 - ciężko powiedzieć.

PS2 Udało mi się rozwiązać problem z BG1. Oto tłumaczenie instrukcji, którą się kierowałem. Link do oryginału zamieściłem już wyżej.
1. Pobierz winetricks za pomocą:

Kod: Zaznacz cały

sudo apt-get install winetricks
2. Uruchom:

Kod: Zaznacz cały

winetricks directplay
3. Pobierz DirectX mar 2009 redistributable z http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=en
4. Uruchom pobrany plik exe, rozpakowując pliki do /tmp/directxcabs
5. Za pomocą cabextract wyodrębnij pliki z /tmp/directxcabs/dxnt.cab
6. Skopiuj wyodrębnione dplayx.dll, dpnet.dll, dpnhpast.dll, dpwsockx.dll, dplaysvr.exe do folderu ~/.wine/windows/system32
7. Dla wszystkich bibliotek dll z wyjątkiem dpwsockx.dll uruchom regsvr32, np.:

Kod: Zaznacz cały

wine regsvr32 dplayx.dll
8. W winecfg dodaj te cztery dll w zakładce Biblioteki. Pamiętaj, by dodać je globalnie, a nie dla danej aplikacji.

Et voila!

EDIT Działa także dla BG2! Proszę o zmianę tematu na [SOLVED] Multiplayer w Baldur's Gate: TotSC oraz Baldur's Gate 2: ToB
ODPOWIEDZ

Wróć do „Z innych systemów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości