Strona 2 z 2

Odp: [python] szukam ludzi do stworzenia gry

: 13 kwie 2009, 19:56
autor: grymek3
skombinuję jakiegoś irca ale nie obiecuję że sie uda :p

Odp: [python] szukam ludzi do stworzenia gry

: 14 kwie 2009, 11:50
autor: 17piotrek
python jest przenosny, wiec jak napiszesz cos po windowsem to i pod linuxem bedzie działac
Jesli chcecie cos przenosnego napisac, to polecam Jave - zwlaszcza dla ludzi znajacych C/C++/C#/PHP - jezyki skladniowo bardzo podobne, niemal identyczne. A i mozna napisac cos ciekawego zarowno jako normalna gre/program, jako aplet na strone www (tez moze byc gra), a takze jako midlet na komorke:)

Odp: [python] szukam ludzi do stworzenia gry

: 14 kwie 2009, 19:38
autor: I.L.O.
przybysh pisze:Proponuję spojrzeć na http://panda3d.org/ .
W pythonie naprawdę można zrobić grę i nie jest to trudne.
Dzięki temu silnikowi z wydajnością też nie jest najgorzej.
to chyba nie sa biblioteki pod pythona tylko program w którym mozna skryptowo sterowac odpowiednimi ustawieniami silnika, tak jak w blenderze mozna napisac skrypt do animacji np postaci, lub psełdosilnik gry, jednak nie znaczy to ze sa to biblioteki do pythona.
ja też chciałbym się przyłączyć.

siedziałem kilka lat w gimpie, teraz kilka miechów w pythonie no i c++.
W programowaniu jestem cienki dlatego biorę pierwszą lepszą fuchę

narazie jest tyle wolnych ze sam mozesz sobie wybierac, moze grafiką chcesz sie zajmowac?
Also: Frets On Fire jest grą napisaną w całości w pythonie, więc może wypadałoby się przyjrzeć jej bliżej.
gierke ta widziałem kiedys, skoro oni potrafili to i nam moze sie uda
Jesli chcecie cos przenosnego napisac, to polecam Jave - zwlaszcza dla ludzi znajacych C/C++/C#/PHP - jezyki skladniowo bardzo podobne, niemal identyczne. A i mozna napisac cos ciekawego zarowno jako normalna gre/program, jako aplet na strone www (tez moze byc gra), a takze jako midlet na komorke
teraz jest moda na pythona, python ma dokumentacje w sobie. jak nie wiesz do czego jest jaksa funkcja czy obiekt to tylko wywołujesz opowiednia metode i juz masz opis.

trzeba zdecydowac o czym ma byc gra, jak bardzo zaawansowana
trzeba sie tez jakos podzielic pracą

proponuje najpierw zrobic burze mózgów, niech kazdy rzuci jakis pomysł odnosnie gatunku gry

- mysle ze moze jakas gra ewolucyjna, teraz jest moda na takie gierki

Odp: [python] szukam ludzi do stworzenia gry

: 14 kwie 2009, 21:33
autor: ka_o_3991
jeśli padłoby w końcu na grę w 3D, i byłyby potrzebne modele - chętnie coś zrobię :)

Odp: [python] szukam ludzi do stworzenia gry

: 15 kwie 2009, 06:55
autor: command_dos
@ka_o_3991 ;) moze tutaj chlopaki cos wymysla, bo jak sam widziales z mojego watku nici... bardzo dobrym pomyslem jest to, zeby zaczac od malo skomplikowanej gierki - jak sie uda, moze zrobimy wiekszy projekt (w miare jedzenia apetyt rosnie), tylko ze w pythonie nic jeszcze nie robilem... na razie, to moge wymyslac plansze i testowac - na tyle mi czas pozwala. jak troche w wolnej chwili lykne pythona, to moge troche pomoc w pisaniu - ale to nie predko...
powracajac do gierki, to proponuje cos a la robbo :) naprawde prosta gierka, a mozliwosci wiele. wystarczyly by plansze 20x20 zapisywane do pliku tekstowego - napisalem kiedys takie cos w pascalu z grafika 16 kolorowa 640x480 na moim 386 i cala szkola swego czasu w to grala ;)

dzialalo to tak, ze po nacisnieciu start, program wczytywal z pliku plansze do tablicy dwuwymiarowej (array[x,y]) w podwojnej petli for y=1 to 20 do for x=1 to 20 do - w zaleznosci od rodzaju znaku, ustawial elementy na ekranie, i tak np. #-element do przesuwania, *-bohater, $-serduszko do zbierania, %-mur, itd, itp - naprawde latwizna... potem tylko przejac kontrole nad klawiszami i - gotowe :)

tez fajny pomysl, oprocz robbo, to cos w stylu heartlight (ja przepraszam, ale wychowalem sie na tego typu grach...) - zasada podobna.
a w heartlight mozna pobawic sie tutaj: http://www.classicdosgames.com/xland/hl.zip - sciagnac uruchomic w dosboxie...
robbo tutaj: http://www.classicdosgames.com/xland/robbo.zip

Odp: [python] szukam ludzi do stworzenia gry

: 15 kwie 2009, 09:12
autor: I.L.O.
ka_o_3991 pisze:jeśli padłoby w końcu na grę w 3D, i byłyby potrzebne modele - chętnie coś zrobię :)
@ka_o_3991 moze tutaj chlopaki cos wymysla, bo jak sam widziales z mojego watku nici
gre 3d mozna zrobic gdy wyjdzie nam 2d. bo na dobra sprawe to nikt z nas nie ma zadnego doswiadczenia w robieniu gier wiec wypadało by zrobic cos na próbe :P
i byłyby potrzebne modele - chętnie coś zrobię
nawet w grze 2 d przydadza sie modele 3d, pozatym zawsze mozzzna je zachowac i wykorzystac w nastepnym projekcie
tez fajny pomysl, oprocz robbo, to cos w stylu heartlight (ja przepraszam, ale wychowalem sie na tego typu grach...) - zasada podobna.
a w heartlight mozna pobawic sie tutaj: http://www.classicdosgames.com/xland/hl.zip - sciagnac uruchomic w dosboxie...
robbo tutaj: http://www.classicdosgames.com/xland/robbo.zip
Wczoraj 21:33
jak tylko bede miał czas to zobacze te gierki, a wiec proponujesz planszówke?
w sumie łatwe do wykonia

Odp: [python] szukam ludzi do stworzenia gry

: 15 kwie 2009, 09:17
autor: grymek3
takie robbo może być.
narazie jest tyle wolnych ze sam mozesz sobie wybierac, moze grafiką chcesz sie zajmowac?
wolę raczej programować w pythonie bo talentu do grafiki nie mam :D
jedakże na upartego mogę coś w gimpie zrobić

Odp: [python] szukam ludzi do stworzenia gry

: 15 kwie 2009, 11:23
autor: command_dos
Panowie, kiedys napisalem gierke w pascalu (teraz sobie przypomnialem), taka zrecznoscowke w grafice 320x200 i 256 kolorow. Mozecie pobierac, modyfikowac i wykorzystywac do woli:
[url]http://command_dos.w.interia.pl/download/space.zip[/url]
Przy czym widze, ze w dosbox'ie muli, wiec stargalem freedos'a i... naprawde dziala, tylko po starcie gierki trzeba odczekac jakas minute, az ustabilizuje sie fps na poziomie okolo 40 (dzisiaj dysponujemy duzo szybszym sprzetem niz w latach 2000), co widac po nacisnieciu F2. F1 podczas gry to screenshot, a F3 to mapa. F4, z tego co pamietam, to pauza.
dosbox boot'owalny do wypalenia na plytke jest tu:
http://www.ibiblio.org/pub/micro/pc-stu ... fullcd.iso
Moze sie komus spodoba, a w domu poszukam mojego zremba albo zremba2, ktorego pisalem po zakochaniu sie w robbo...

Zapomnialem dodac: przy powyzszej gierce (space) jest tez edytor planszy (spacelev.exe) - normalnie po latach jestem pod wrazeniem ;)

Odp: [python] szukam ludzi do stworzenia gry

: 15 kwie 2009, 19:12
autor: vlogical
a po co emulator?? zapewne pisałeś w Turbo pascalu. Wystarczy ściągnać freepascal'a (w pełni zgodny z TP7) i skompilować (jak widziałem źródła są w paczce)

Odp: [python] szukam ludzi do stworzenia gry

: 16 kwie 2009, 11:08
autor: ad3r
Chetnie przylacze sie do pisania gry.
Mam w glowie kilka pomyslow na ciekawe (wg. mnie ;) ) projekty ale najpierw trzeba tak jak ktos tu wczesniej napisal zrobic cos prostego na rozgrzewke i wyczucie kto w czym sie czuje lepiej.

Moja propozycja jest taka:
- na poczatek moze byc robbo - ze wzgledu na wszystko;) tylko 2 wymiary, prosta fizyka, banalni przeciwnicy(o ile wogole jacys beda), mozliwosc szybkich efektow pracy
- pozniej wejscie w 3D - jesli koniecznie ma to byc python to integracja z Panda3D musi byc bo jak to sie mowi "po co wywazac otwarte drzwi". Dzieki temu efekty tez moga byc uzyskane w calkiem szybkim czasie i nikt nie zdazy sie zniechecic. Moglby to byc jakis prosty shooter albo wyscigi.
- na koniec wlasciewa gra o niespotykanej grywalnosci, unikalnym sterowaniu i powalajacych mozliwosciach :P

Z gory przepraszam ze od razu startuje ze swoja wizja w cudzym temacie ale z doswiadczenia wiem ze takie projekty trzeba zaczynac zanim opadnie zapal.

Odp: [python] szukam ludzi do stworzenia gry

: 16 kwie 2009, 23:14
autor: I.L.O.
ad3r pisze:Chetnie przylacze sie do pisania gry.
Mam w glowie kilka pomyslow na ciekawe (wg. mnie ;) ) projekty ale najpierw trzeba tak jak ktos tu wczesniej napisal zrobic cos prostego na rozgrzewke i wyczucie kto w czym sie czuje lepiej.

Moja propozycja jest taka:
- na poczatek moze byc robbo - ze wzgledu na wszystko;) tylko 2 wymiary, prosta fizyka, banalni przeciwnicy(o ile wogole jacys beda), mozliwosc szybkich efektow pracy
- pozniej wejscie w 3D - jesli koniecznie ma to byc python to integracja z Panda3D musi byc bo jak to sie mowi "po co wywazac otwarte drzwi". Dzieki temu efekty tez moga byc uzyskane w calkiem szybkim czasie i nikt nie zdazy sie zniechecic. Moglby to byc jakis prosty shooter albo wyscigi.
- na koniec wlasciewa gra o niespotykanej grywalnosci, unikalnym sterowaniu i powalajacych mozliwosciach :P

Z gory przepraszam ze od razu startuje ze swoja wizja w cudzym temacie ale z doswiadczenia wiem ze takie projekty trzeba zaczynac zanim opadnie zapal.
a moze mi ktos w 2 zdaniach wytłumaczyc o czym jest ten robbo ?
zna ktos jakies proste forum do załozenia, co by mozna było dyskutowac o grze?
bo zanim uruchomie strone to trzoszke potrwa

Odp: [python] szukam ludzi do stworzenia gry

: 16 kwie 2009, 23:57
autor: ka_o_3991
I.L.O, http://it-bits.pl/www/robbo/
logiczno-zręcznościówka :) dyskutować można chyba tu, dopóki coś konkretnego nie będzie ustalone ;)

Odp: [python] szukam ludzi do stworzenia gry

: 17 kwie 2009, 09:17
autor: ad3r
I.L.O. pisze:zna ktos jakies proste forum do załozenia, co by mozna było dyskutowac o grze?
bo zanim uruchomie strone to trzoszke potrwa
Mysle ze dobrym rozwiazaniem byloby utworzenie prostego bloga na ten temat.
Ale jesli juz koniecznie chcesz tworzyc strone samodzielnie to jesli zaprzegniesz do tego railsy to moge pomoc.

Forum proponuje pozostawic na razie tutaj - wiecej osob przeczyta

Odp: [python] szukam ludzi do stworzenia gry

: 17 kwie 2009, 10:00
autor: command_dos
zna ktos jakies proste forum do załozenia, co by mozna było dyskutowac o grze?
bo zanim uruchomie strone to trzoszke potrwa
http://www.fora.pl/

Odp: [python] szukam ludzi do stworzenia gry

: 17 kwie 2009, 10:45
autor: darkwolf
można też założyć projekt na google.code albo sourceforge od razu powstaję grupa dyskusyjna, svn, wiki, itd.

Odp: [python] szukam ludzi do stworzenia gry

: 17 kwie 2009, 15:57
autor: grymek3
grafikę mogę powycinać z tej flashowej gry albo dać podobną swoją ( w gimpie są podobne teksturki ).
Obczajam teraz ten wykład co ilo dał. Nie dość że po polsku to jeszcze biblioteka jest bardzo prosta w obsłudze.
Puki co to trzeba poczekać na rozłożenie obowiązków kto co będzie robił itd.

Odp: [python] szukam ludzi do stworzenia gry

: 17 kwie 2009, 20:06
autor: vlogical
Chcesz forum?? Mówisz masz :) gra-python.cba.pl

EDIT:
forum już jest - skromne ale jest

Odp: [python] szukam ludzi do stworzenia gry

: 17 kwie 2009, 22:27
autor: I.L.O.
dobra panowie ewakuujemy sie tu http://www.gra-python.cba.pl/news.php

Odp: [python] szukam ludzi do stworzenia gry

: 18 kwie 2009, 00:02
autor: rack
Zajrzyjcie na pygame .
Jak ktoś ma ochotę na łatwe api dla ruby to polecam gosu ... pare dni napisałem krótki tutorial na temat uzycia tej biblioteki, ma ona niezwykle uzyteczne i łatwe w obsłudze api , gry 2d z jej udziałem to kwestia 2-3 dni. Używa się jej w konkursach do pisanie gier właśnie w takim czasie ... Więcej info na ten temat oraz kilka screenów http://rubyhelp.org/articles/gosu

Gosu łatwo daje się zintegrowac z opengl, image magick, texplay i wieloma innymi rzeczami dostępnymi spod ruby. Całość jest oparta na wolnym oprogramowaniu. Biblioteka przenośna miedzy systemami , działa na macu , win i linuksie ...

powodzenia