bash, skrypt wykonujący polecenia, gdzie podpiąć
-
- Piegowaty Guziec
- Wersja Ubuntu: 9.04
- Środowisko graficzne: GNOME
bash, skrypt wykonujący polecenia, gdzie podpiąć
Witam,
na początek chciałbym się z wami Forumowicze serdecznie przywitać.
Jestem laikiem jeśli chodzi o linuxa. Ostatnio udało mi się zestawić na ubuntu VPNa w oparciu o OpenVPN. Niestety zdarza się, że komp na którym to stoi czasem się wyłącza (spadek napięcia + brak UPSa) lub się restartuje. I tak sobie myślę może jakiś skrypcik, który się wykonuję przy starcie? mam w sumie dwie komendy do uruchomienie
start vpn
i forward ip
pozdrawiam
john_doe
na początek chciałbym się z wami Forumowicze serdecznie przywitać.
Jestem laikiem jeśli chodzi o linuxa. Ostatnio udało mi się zestawić na ubuntu VPNa w oparciu o OpenVPN. Niestety zdarza się, że komp na którym to stoi czasem się wyłącza (spadek napięcia + brak UPSa) lub się restartuje. I tak sobie myślę może jakiś skrypcik, który się wykonuję przy starcie? mam w sumie dwie komendy do uruchomienie
start vpn
i forward ip
pozdrawiam
john_doe
- ka_o_3991
- Przyjaciel
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: Xfce
- Architektura: x86_64
Odp: bash, skrypt
hasło do google - "tworzenie skrypów bash"
-
- Piegowaty Guziec
- Wersja Ubuntu: 9.04
Odp: bash, skrypt
źle się wyraziłem. Basha to sobie napiszę jednak gdzie go podpiąć by się wykonał jeszcze przed jakby ekranem logowania??
temat już poprawiam
temat już poprawiam
-
- Piegowaty Guziec
- Wersja Ubuntu: 8.04
- Kontakt:
Odp: bash, skrypt wykonujący polecenia, gdzie podpiąć
Jest taka opcja --up (lub up w pliku konfiguracyjnym). Jej argumentem jest ścieżka do pliku wykonywalnego, który będzie uruchomiony podczas startu serwera. Ja tam właśnie umieszczam wszystkie polecenia systemowe, które mają być uruchamiane podczas startu OpenVPN.