Xonar DS na Karmic Koala

Karty graficzne, dźwiękowe, tv, monitory etc.
Mattix
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: 9.10
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Xonar DS na Karmic Koala

Post autor: Mattix »

Witam !

Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc prosiłbym o wyrozumiałość :) Jeszcze jakieś 2 lata temu miałem zainstalowany Ubuntu 8.10 a od tamtego czasu mój sprzęt trochę się zmienił. Jeszcze wtedy miałem zintegrowaną kartę dźwiękową a teraz Xonar DS zastąpił ją. Pod Windows'em XP nie miałem problemów, ale niestety nie wiem co zrobić pod Linux'em z nią. Nie ma dźwięku, a w zakładce System-> Preferencje -> Dźwięk chyba nie ma mojego Xonara, przy przełączaniu w zakładce sprzęt też nic się nie dzieje.
NIe wiem skąd wziąć sterowniki pod Linuxa, gdyż te dołączone na płycie są pod windowsa, którego mam powyżej uszu po 9 latach używania :craz: NIe wiem za bardzo co mogę zrobić i jestem ,, zielony '' jeżeli chodzi o Linuxa. Dlatego zwracam się do Was o pomoc ;)

Pozdrawiam !
Mateusz
rEA
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: 13.04
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64

Odp: Xonar DS na Karmic Koala

Post autor: rEA »

Asus Xonar DX 7.1 to CMI8788 [Oxygen HD Audio]. Zobacz w opcjach dzwieku. Ubuntu 9.10 wykrywa Xonara bezproblemowo.
Mattix
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: 9.10
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Odp: Xonar DS na Karmic Koala

Post autor: Mattix »

No właśnie może i Xonara DX wykrywa bezproblemowo, ale niestety Xonara DS nie. W preferencjach dźwięku mam:

CX23880 PCI Video and Audio Decoder - Karta TV, która również nie działa :-(
RS780 Azalia Controler - Nie wiem co to jest, ale nie Xonar DS raczej nie
Wewnętrzny dźwięk - ustawione jako Analog Surround 5.1 + Analog stereo input - to jest karta zintegrowana.

Na stronie Alsy znalazłem że karta jest jeszcze nie obsługiwana : ,, not supported yet ''.
Nie wiem co mam za bardzo robić :(

EDIT:
Wpisując komendę w terminalu :