call of duty nie uruchamia się

Gry, do uruchomienia których potrzebne są programy typu Wine/Cedega/CrossOver albo jakieś emulatory.
anton
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 85
Rejestracja: 21 mar 2010, 20:48
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

call of duty nie uruchamia się

Post autor: anton »

witam,

jedyne czego mi brakuje na ubuntu to właśnie możliwość grania w MP call of duty 1.
na xp pomimo, że nie mam najmocniejszego lapa to śmiga na najwyższych aż miło.

nie wiem czy się dobrze zabieram za to wszystko mianowicie mam zainstalowane obok siebie xp i ubuntu 9.10 64-bit. Podmontowuje pod ubuntu swój dysk z xp gdzie mam zainstalowane Cod - odnajduje tam katalog z grą i z prawokliku na pliku wykonawczym daję uruchom za pomocą wine. i wyskakuje mi komunikat, że moja karta nie spełnia jakiś tam wymagań. oto co wyskakuje w konsoli CoD:

Kod: Zaznacz cały

OD MP 1.4 build win-x86 Apr 13 2004
----- FS_Startup -----
Current language: english
Current search path:
Z:\media\24F58F240B10777A\Program Files\Call of Duty\main\paka.pk3 (41 files)
Z:\media\24F58F240B10777A\Program Files\Call of Duty\main\pak9.pk3 (149 files)
Z:\media\24F58F240B10777A\Program Files\Call of Duty\main\pak8.pk3 (235 files)
Z:\media\24F58F240B10777A\Program Files\Call of Duty\main\pak6.pk3 (3 files)
Z:\media\24F58F240B10777A\Program Files\Call of Duty\main\pak5.pk3 (4858 files)
Z:\media\24F58F240B10777A\Program Files\Call of Duty\main\pak4.pk3 (1668 files)
Z:\media\24F58F240B10777A\Program Files\Call of Duty\main\pak3.pk3 (1992 files)
Z:\media\24F58F240B10777A\Program Files\Call of Duty\main\pak2.pk3 (694 files)
Z:\media\24F58F240B10777A\Program Files\Call of Duty\main\pak1.pk3 (2642 files)
Z:\media\24F58F240B10777A\Program Files\Call of Duty\main\pak0.pk3 (12816 files)
Z:\media\24F58F240B10777A\Program Files\Call of Duty/main

File Handles:
----------------------
30074 files in pk3 files
execing default_mp.cfg
couldn't exec language.cfg
execing config_mp.cfg
couldn't exec autoexec_mp.cfg
========= autoconfigure
configure_mp.csv: using configuration 800 cpu MHz 256 sys MB 64 vid MB
execing configure_mp.cfg
cl_language will be changed upon restarting.
fs_basepath is write protected.
fs_homepath is write protected.
Hunk_Clear: reset the hunk ok
...detecting CPU, found AMD w/ 3DNow!
Measured CPU speed is 1.02 GHz
System memory is 1024 MB (capped at 1 GB)
Video card memory is 64 MB
Streaming SIMD Extensions (SSE) supported

Winsock Initialized
Opening IP socket: localhost:28960
Hostname: anton-laptop
IP: 192.168.0.100
WARNING: IPX_Socket: bind: WSAEINVAL
----- Client Initialization -----
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
Initializing OpenGL subsystem
...initializing QGL
...calling LoadLibrary( 'C:\windows\system32\opengl32.dll' ): succeeded
...setting mode 4: 800 600 FS
...using colorbits of 32
...calling CDS: ok
...registered window class
...created window@0,0 (800x600)
Initializing OpenGL driver
...getting DC: succeeded
...GLW_ChoosePFD( 32, 24, 8 )
...9 PFDs found
...hardware acceleration found
...PIXELFORMAT 3 selected
...creating GL context: succeeded
...making context current: succeeded
Initializing OpenGL extensions

GL_VENDOR: DRI R300 Project
GL_RENDERER: Mesa DRI R300 (RS690 791F) 20090101  NO-TCL
GL_VERSION: 1.4 (1.5 Mesa 7.6)
GL_EXTENSIONS:  GL_ARB_depth_texture GL_ARB_draw_buffers GL_ARB_fragment_program GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_point_parameters GL_ARB_shadow GL_ARB_shadow_ambient GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_program GL_ARB_window_pos GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_equation_separate GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_logic_op GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_copy_texture GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_point_parameters GL_EXT_polygon_offset GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_stencil_two_side GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_subtexture GL_EXT_texture GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_vertex_array GL_APPLE_packed_pixels GL_ATI_draw_buffers GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_mirror_once GL_ATIX_texture_env_combine3 GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_INGR_blend_func_separate GL_MESA_pack_invert GL_MESA_ycbcr_texture GL_NV_blend_square GL_NV_light_max_exponent GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_rectangle GL_NV_vertex_program GL_SGI_color_matrix GL_SGI_color_table GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod GL_SGIX_shadow_ambient GL_SUN_multi_draw_arrays
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
Shutting down OpenGL subsystem
...wglMakeCurrent( NULL, NULL ): success
...deleting GL context: success
...releasing DC: success
...destroying window
...resetting display
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
-----------------------
Hunk_Clear: reset the hunk ok
Twoja karta graficzna nie ma jednej lub kilku cech niezbędnych do uruchomienia Call of Duty.

Powinieneś zainstalować najnowsze sterowniki karty graficznej, wcześniej odinstalowując stare. Jeśli masz już najnowsze sterowniki, to należy je odinstalować i zainstalować ponownie. Rozwiązuje to większość problemów. Jeśli gra wciąż nie działa, może to oznaczać, że twoja karta graficzna nie spełnia minimalnych wymagań. Więcej informacji wraz z listą obsługiwanych kart graficznych znajdziesz w pliku CzytajTo.
czy problem jest w ogóle do rozwiązania, czy jestem skazany na grę na xp.
Laptop hp 6715b z ati mobility x1250 na otwartych sterownikach (z tego co czytałem zamknięte już nie rozwijane są niekompatybilne z najnowszymi kernelami).

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Admc
Gibki Gibbon
Gibki Gibbon
Posty: 2149
Rejestracja: 23 lip 2009, 08:57
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 13.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64

Odp: call of duty nie uruchamia się

Post autor: Admc »

Spróbuj z wersją 1.5 lub 1.0, według appdb powinno działać bez problemów. Niektórzy piszą, że nawet szybciej niż na windzie.
╔═╦╗╔╦═╦═╦╗╔╗Blaszak (Phenom II x4 955BE, 4 GB RAM, GF GTX 550Ti) - Kubuntu 13.10 amd64
║═╣║║║╔╣╔╣╚╝║Toshiba Satellite A110-293 - Lubuntu 13.10 x86
║╔╣╚╝║║║║╚╗╔╝HTC Hero - Tegro 2.6 (Android 2.1)
╚╝╚══╩╝╚╝♥╚╝ Liczniki: Linux - 496087, Ubuntu - 28751.
Awatar użytkownika
zbyszek_k007
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 71
Rejestracja: 01 gru 2009, 10:55
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 11.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86
Kontakt:

Odp: call of duty nie uruchamia się

Post autor: zbyszek_k007 »

albo zainstaluj PlayOnLinux i wejdź na http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersionId=3603. Ze strony wynika że najlepiej działa na wine 1.1.10. Następnie wejdź na stronę http://www.playonlinux.com/pl/download.html - tam ściągniesz najnowszą wersję POL a następnie w POL dodaj wejsję wine 1.1.10 ([url=http://wine.playonlinux.com/linux-i386/ ... 1.1.10.pol] ) Ręce opadają-to proste jak drut-chyba że dla laików którzy komputera nie widzieli...
w PlayOnLinux xhyba sobie poradzisz...??
:cry:
anton
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 85
Rejestracja: 21 mar 2010, 20:48
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Odp: call of duty nie uruchamia się

Post autor: anton »

dzięki za informacje. gra pod POL też nie rusza z tym samym komunikatem, że twoja karta graficzna nie ma jednej lub kilku cech niezbędnych do uruchomienia CoD.
Awatar użytkownika
Admc
Gibki Gibbon
Gibki Gibbon
Posty: 2149
Rejestracja: 23 lip 2009, 08:57
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 13.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64

Odp: call of duty nie uruchamia się

Post autor: Admc »

A podaj wynik polecenia glxinfo. Zobaczymy czy otwarte stery zapewniają akceleracje 3D.
╔═╦╗╔╦═╦═╦╗╔╗Blaszak (Phenom II x4 955BE, 4 GB RAM, GF GTX 550Ti) - Kubuntu 13.10 amd64
║═╣║║║╔╣╔╣╚╝║Toshiba Satellite A110-293 - Lubuntu 13.10 x86
║╔╣╚╝║║║║╚╗╔╝HTC Hero - Tegro 2.6 (Android 2.1)
╚╝╚══╩╝╚╝♥╚╝ Liczniki: Linux - 496087, Ubuntu - 28751.
anton
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 85
Rejestracja: 21 mar 2010, 20:48
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Odp: call of duty nie uruchamia się

Post autor: anton »

Kod: Zaznacz cały

anton@anton-laptop:~$ glxinfo
name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
    GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, 
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, 
    GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, 
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
client glx vendor string: SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, 
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory, 
    GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control, 
    GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control, 
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, 
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, 
    GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap
GLX version: 1.2
GLX extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, 
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, 
    GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, 
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, 
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
OpenGL vendor string: DRI R300 Project
OpenGL renderer string: Mesa DRI R300 (RS690 791F) 20090101  NO-TCL
OpenGL version string: 1.5 Mesa 7.6
OpenGL extensions:
    GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_draw_buffers, GL_ARB_fragment_program, 
    GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, 
    GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_shadow, 
    GL_ARB_shadow_ambient, GL_ARB_texture_border_clamp, 
    GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map, 
    GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine, 
    GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3, 
    GL_MESAX_texture_float, GL_ARB_texture_mirrored_repeat, 
    GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix, 
    GL_ARB_vertex_array_bgra, GL_ARB_vertex_buffer_object, 
    GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, 
    GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_equation_separate, 
    GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, 
    GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_convolution, 
    GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, 
    GL_EXT_gpu_program_parameters, GL_EXT_histogram, GL_EXT_multi_draw_arrays, 
    GL_EXT_packed_depth_stencil, GL_EXT_packed_pixels, 
    GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, 
    GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color, 
    GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_two_side, GL_EXT_stencil_wrap, 
    GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, 
    GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add, 
    GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3, 
    GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias, 
    GL_EXT_texture_mirror_clamp, GL_EXT_texture_object, 
    GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_texture_sRGB, GL_EXT_vertex_array, 
    GL_EXT_vertex_array_bgra, GL_APPLE_packed_pixels, 
    GL_ATI_blend_equation_separate, GL_ATI_texture_env_combine3, 
    GL_ATI_texture_mirror_once, GL_ATI_separate_stencil, 
    GL_IBM_multimode_draw_arrays, GL_IBM_rasterpos_clip, 
    GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate, 
    GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture, GL_MESA_window_pos, 
    GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_texture_rectangle, 
    GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_vertex_program, GL_OES_read_format, 
    GL_SGI_color_matrix, GL_SGI_color_table, GL_SGIS_generate_mipmap, 
    GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp, 
    GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays

8 GLX Visuals
   visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
 id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x21 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x22 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x62 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x63 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x64 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x65 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x66 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x59 32 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 Ncon

8 GLXFBConfigs:
   visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
 id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x5a  0 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x5b  0 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x5c  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x5d  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x5e  0 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x5f  0 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x60  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x61  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
akceleracja jest. pytanie czy dobrze się za wszystko zabieram uruchamiając grę już zainstalowaną na podmontowanej partycji z windowsem. pzdr
Awatar użytkownika
Admc
Gibki Gibbon
Gibki Gibbon
Posty: 2149
Rejestracja: 23 lip 2009, 08:57
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 13.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64

Odp: call of duty nie uruchamia się

Post autor: Admc »

Dlatego nie działa, aplikacje bardzo często dodają wpisy do rejerstru i biblioteki do system32. Musisz zainstalować grę jeszcze raz.
╔═╦╗╔╦═╦═╦╗╔╗Blaszak (Phenom II x4 955BE, 4 GB RAM, GF GTX 550Ti) - Kubuntu 13.10 amd64
║═╣║║║╔╣╔╣╚╝║Toshiba Satellite A110-293 - Lubuntu 13.10 x86
║╔╣╚╝║║║║╚╗╔╝HTC Hero - Tegro 2.6 (Android 2.1)
╚╝╚══╩╝╚╝♥╚╝ Liczniki: Linux - 496087, Ubuntu - 28751.
Awatar użytkownika
zbyszek_k007
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 71
Rejestracja: 01 gru 2009, 10:55
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 11.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86
Kontakt:

Odp: call of duty nie uruchamia się

Post autor: zbyszek_k007 »

Możesz jeszcze spróbować tego. U mnie też nie działało sporo gier bez tego, chociaż to chyba dlatego, że mam kartę graficzną intela i trzeba było to doinstalować.
anton
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 85
Rejestracja: 21 mar 2010, 20:48
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Odp: call of duty nie uruchamia się

Post autor: anton »

no tak,
próbuję zainstalować grę przez wine na ubuntu. wkładam pierwszy dysk i wszystko ładnie leci i wtedy pojawia się komunikat, że trzeba drugą, a ponieważ jestem nowy w ubuntu to nie wiem jak to zrobić ponieważ przycisk tacki nie działa i nie chce się wysunąć. jak mając otwarty w wine instalator otworzyć napęd? pozdrawiam
Awatar użytkownika
ati81
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 34
Rejestracja: 02 maja 2010, 08:00
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 14.04
Środowisko graficzne: LXDE
Architektura: x86_64
Kontakt:

Odp: call of duty nie uruchamia się

Post autor: ati81 »

ODPOWIEDZ

Wróć do „Z innych systemów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości