Czy po instalacji ubuntu 10.10 trzeba się jakoś zabezpieczać do surfowania w necie?

Tutaj można zadać pytanie, jeśli Linuksa widzi się pierwszy raz w życiu ;)
maximus86
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Czy po instalacji ubuntu 10.10 trzeba się jakoś zabezpieczać do surfowania w necie?

Post autor: maximus86 »

Witam, jestem nowym szczęśliwym użytkownikiem ubuntu 10.10, po instalacji na moim lapku wszystko ładnie śmiga (o dziwo żadnych problemów z wifi,bluetooth,camera wbudowana, jedynie z dźwiękiem był problem ale rozwiązałem ) i ogólnie podstawy juz opanowałem w nim :roll: ale nurtuje mnie cały czas jedno pytanie, a mianowicie:
Czy muszę jakoś się zabezpieczać przed wirusami, trojanami itp. podczas surfowania w necie?
Czy mogę korzystać z ubuntu bez obaw o te sprawy zaraz po instalacji?
Bo jednak mam pewnego stracha ale jestem zielony w tym temacie i nie wiem co robić...

PS. Próbowałem w necie coś na ten temat znaleźć ale mało jest konkretów dlatego piszę tutaj wśród ekspertów :roll:
Awatar użytkownika
zakalec
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: 10.10

Odp: Czy po instalacji ubuntu 10.10 trzeba się jakoś zabezpieczać do surfowania w nec

Post autor: zakalec »

W gruncie rzeczy jeżeli aktualizujesz system na bieżąco, to nie powinieneś się obawiać. Nie zaszkodzi jednak zaopatrzyć się w takie narzędzia, jak chkrootkit, skonfigurować systemowego firewalla/w razie problemów doinstalować nakładkę na niego.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
slon666
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Kontakt:

Odp: Czy po instalacji ubuntu 10.10 trzeba się jakoś zabezpieczać do surfowania w nec

Post autor: slon666 »

Wirusy i trojany raczej cię nie powinny interesować - raz na jakiś czas można sprawdzić czy nie masz rootkita (ale jak nie biegasz bo dziwnych, szemranych stronach to jest bardzo niskie prawdopodobieństwo)