Utracone dane na partycji Linux Swap? Pomocy!
-
- Piegowaty Guziec
- Wersja Ubuntu: 10.10
- Środowisko graficzne: Inne
- Architektura: x86_64
Utracone dane na partycji Linux Swap? Pomocy!
Jestem zielony jeżeli chodzi o użytkowanie linuxa i już od początku zrobiłem chyba błąd mojego życia. Przy instalowaniu linuxa (kubuntu 10.10) zaznaczyłem jako partycję linux swap, partycję, na której miałem dane i używałem jej w windowsie. W tej chwili windows w ogóle nie widzi tej partycji i z tego co się dowiedziałem, przy tworzeniu linux swap partycja ta jest formatowana. Czy jest możliwość odzyskania danych i przywrócenie możliwości używania tej partycji w windowsie? Proszę o pomoc. Będę bardzo wdzięczny. Z góry dziękuję.
PS. Przeszukałem net, ale nie znalazłem żadnych informacji na ten temat.
PS. Przeszukałem net, ale nie znalazłem żadnych informacji na ten temat.
- Pan Świnka
- Serdeczny Borsuk
- Wersja Ubuntu: 11.04
- Środowisko graficzne: GNOME
Odp: Utracone dane na partycji Linux Swap? Pomocy!
Jeśli działał linux na tym swapie, to raczej ładnie poszatkowało już ci dane. Raczej nic tej partycji nie "formatowało" przy instalacji (ale mogę się mylić).
Po pierwsze, trzeba jak najszybciej przestać używać swapa, później zmienić jego rodzaj na taką partycję jaką tam miałeś. Proponuję: gdzie NAZWADYSKU to będzie coś typu /dev/sdX (przewaznie sda) i kursorem wchodzisz na dobrą partycję (strzałki góra i dół) i wybierasz typ z menu (na dole strzałkami w prawo i lewo). Typ zmieniasz na taki jak miałeś np. 07 to ntfs.
Później dajesz zapisz.
Później módl się i spróbuj zamontować X dysk Y nr partycji. Nie pamiętam też czy do ntfsu nie trzeba jakiś przełączników.
Pamiętaj że używając cfdiska trzeba to robić bardzo rozważnie, bo jak zajedziesz sobie partycję główną, to będzie średnio.
I jeszcze jedno, jak usuniesz sobie swapa z systemu, pamiętaj to też poprawić w /etc/fstab