Witam Panowie
Problem być może błahy. Lecz nie mam kompletnie doświadczenia w używaniu edytorów programowania na linux'a.
Posiadam edytor Geany no i cóż mam mały problem bo nie mam zielonego pojęcia, jak mogę zobaczyć, jak dany kod źródłowy działa (terminal) niestety trochę inna jest to bajka niż na windows'ie. Dany kod zapisuje w obecnym wypadku jest to *.pas i, co dalej? Pytanie brzmi, jak mogę zobaczyć, jak to działa w terminalu?
Wiem, że mam trochę dziwny problem dla niektórych być może śmieszny ale uparłem się, na Linux'a. Proszę o wyrozumiałość
Serdecznie pozdrawiam
SZ
Geany[Pascal]
- balrog84
- Sędziwy Jeż
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Odp: Geany[Pascal]
Przede wszystkim musisz to skompilować, nie wiem jak tam z Pascalem to wygląda, ale proponuje użyć kompilator gpc. Pod tą nazwą znajdziesz w repozytorium.
AMD Athlon II X2 255, Asus M4A87TD/USB3, DualDDR Kingston 2x2GB 1333MHz,
GeForce GT240 Asus 512MB GDDR3, Seagate Barracuda 1TB SATA-III, OS DEBIAN TESTING
GeForce GT240 Asus 512MB GDDR3, Seagate Barracuda 1TB SATA-III, OS DEBIAN TESTING
- ka_o_3991
- Przyjaciel
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: Xfce
Zmień tytuł tematu tak, aby w sposób możliwie precyzyjny przedstawiał sedno sprawy, w której piszesz. Miej na uwadze również zgodność z REGULAMINEM
Tytuł tematu zmienisz edytując pierwszy post
W razie wątpliwości/zastrzeżeń odnośnie powyższej informacji skontaktuj się z moderatorem, który ją wstawił.Tytuł tematu zmienisz edytując pierwszy post
Zbuduj -> Skompiluj, potem Zbuduj -> Execute
albo skrótami - F8, F5.
-
- Serdeczny Borsuk
- Wersja Ubuntu: 10.04
Troche nie na temat, ale może się zainteresuj LAZARUS-em (darmowe środowisko pascal / delphi pod linuxa i windows).
Windows 7 & Ubuntu & Fedora powered by INTEL Core i7.
Android OS powered by SE Xperia X8.
Ubuntu for Netbook powered by INTEL Atom
Android OS powered by SE Xperia X8.
Ubuntu for Netbook powered by INTEL Atom
- karmelek