League of Legends instalacja na Ubuntu 10.10 x86

Gry, do uruchomienia których potrzebne są programy typu Wine/Cedega/CrossOver albo jakieś emulatory.
sloniupl
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 6
Rejestracja: 09 sty 2008, 18:22
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.10
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

League of Legends instalacja na Ubuntu 10.10 x86

Post autor: sloniupl »

A więc opiszę jak zainstalować League of Legends na Ubuntu 10.10 x86.

Instalacja wine:

Kod: Zaznacz cały

sudo apt-get build-dep wine1.2

Kod: Zaznacz cały

wget http://puzzle.dl.sourceforge.net/project/wine/Source/wine-1.3.12.tar.bz2

Kod: Zaznacz cały

tar xfvj wine-1.3.12.tar.bz2

Kod: Zaznacz cały

cd wine-1.3.12

Kod: Zaznacz cały

wget http://bugs.winehq.org/attachment.cgi?id=25672 -O ./ole-force-inproc-instead-of-local.patch

Kod: Zaznacz cały

patch -p1 < ole-force-inproc-instead-of-local.patch

Kod: Zaznacz cały

./configure

Kod: Zaznacz cały

make depend && make
z kompilacją trochę zchodzi więc zdążysz zrobić i wypić kawe :D

Kod: Zaznacz cały

sudo make install



Instalacja winetricks i niezbednych dodatków:

Kod: Zaznacz cały

sudo apt-get install winetricks

Kod: Zaznacz cały

winetricks d3dx9 vcrun2005 ie6
Póżniej już tylko pozostaje nam dwuklikiem na setup.exe w katalogu z instalką gry i zainstalowanie jej. :smile:

Przy pierwszym uruchomieniu trzeba poczekać aż się gra zaktualizuje.

Poradnik z którego korzystałem znajduje się pod adresem:
http://unixblogger.wordpress.com/2011/0 ... inux-mint/

Niestety nie mam pojęcia co w nim pisze bo nie znam ani słowa z niemieckiego, dobrze że komendy konsolowe są w języku uniwersalnym 8)

Jeśli komuś będzie słabo gra chodziła to polecam poradnik http://unixblogger.wordpress.com/2011/0 ... l-in-wine/ tym razem już po angielsku :)
KrzysiekSzakal
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2009, 11:09
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Re: League of Legends instalacja na Ubuntu 10.10 x86

Post autor: KrzysiekSzakal »

No zrobilem tak jak napisales ale nie do konca dziala ostatnie dwa kroki nie dzialaja.W terminalu to tak wyglada :

Kod: Zaznacz cały

krzysiek@krzysiek-P35-DS3:~/wine-1.3.12$     sudo apt-get install winetricks
Czytanie list pakietów... Gotowe
Budowanie drzewa zależności
Odczyt informacji o stanie... Gotowe
Pakiet winetricks nie ma dostępnej wersji, ale odnosi się do niego inny pakiet.
Zazwyczaj oznacza to, że pakietu brakuje, został zastąpiony przez inny
pakiet lub nie jest dostępny przy pomocy obecnie ustawionych źródeł.
Zamiast tego :

Kod: Zaznacz cały

 sudo apt-get install winetricks
trzeba wpisac :

Kod: Zaznacz cały

 wget http://www.kegel.com/wine/winetricks
i wtedy dziala a w nastepnym kroku :

Kod: Zaznacz cały

 winetricks d3dx9 vcrun2005 ie6  
trzeba dodac sh przed winetrick. Bedzie to wygladalo tak :

Kod: Zaznacz cały

 sh winetricks d3dx9 vcrun2005 ie6

I otrzymalem cos takiego :

Kod: Zaznacz cały

 ie6 install completed, but installed file  not found
Nie wiem co to znaczy

Gra sie odpala ale grac sie nie da. Wyskakuje taki oto error:

Kod: Zaznacz cały

(mx.messaging.messages::ErrorMessage)#0
  body = (Object)#1
  clientId = (null)
  correlationId = "F0BD76CF-B884-D606-C002-FDFC649D0FCA"
  destination = ""
  extendedData = (null)
  faultCode = "Client.Error.RequestTimeout"
  faultDetail = "The request timeout for the sent message was reached without receiving a response from the server."
  faultString = "Request timed out"
  headers = (Object)#2
  messageId = "498E040D-2FA7-DFBC-0377-FDFD4F13F48A"
  rootCause = (null)
  timestamp = 0
  timeToLive = 0 
Awatar użytkownika
Kuku1985
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 14
Rejestracja: 23 lut 2011, 23:34
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Re: League of Legends instalacja na Ubuntu 10.10 x86

Post autor: Kuku1985 »

U mnie wcale nie uruchamia :(
Załączniki
zrzut_ekranu-4.png
(9.82 KiB) Nie pobierany
KrzysiekSzakal
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2009, 11:09
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 12.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Re: League of Legends instalacja na Ubuntu 10.10 x86

Post autor: KrzysiekSzakal »

U mnie tylko client odpala i tyle.Gdy włączę grę to mi wyskakuje error.Wydaje mi się ze trzeba do instalować za pomocą winetrick najnowsze microsoft net framework.Nie instalowałem tego jeszcze. Polecenie wygląda tak z tego co na necie znalazłem

Kod: Zaznacz cały

 
dotnet11        MS .NET 1.1 (requires Windows license, but does not check for one)
 dotnet20        MS .NET 2.0 (requires Windows license, but does not check for one)
 dotnet20sp2     MS .NET 2.0 sp2 (requires Windows license, but does not check for one)
 dotnet30        MS .NET 3.0 (requires Windows license, but does not check for one, might not work yet)
pioruns
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1172
Rejestracja: 19 lis 2006, 21:28
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86_64

Re: League of Legends instalacja na Ubuntu 10.10 x86

Post autor: pioruns »

Korzystając z tej instrukcji:
http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... &iId=19141
udało mi się skompilować Wine wraz z dostępnym na WineHQ patchem. Kompilowałem rozwojowe wine z git na Debian Testing 2.6.38-2-amd64, karta graficzna GeForce GTX 460.

Oto efekty:
Launcher: http://upload.fototube.pl/pics/2011/04/ ... e44e13.png
Login screen: http://img823.imageshack.us/img823/4065/loginx.png
PvP.Net: http://img852.imageshack.us/img852/523/pvpnet.png
Rozgrywka na planszy 3vs3: http://img192.imageshack.us/img192/1961 ... anu2hs.png
Szczegóły instalacji poniżej. :razz:
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2011, 16:23 przez pioruns, łącznie zmieniany 8 razy.
pioruns
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1172
Rejestracja: 19 lis 2006, 21:28
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86_64

Re: League of Legends instalacja na Ubuntu 10.10 x86

Post autor: pioruns »

Linux + Wine + League of Legends
How To


Aby uruchomić grę trzeba wykonać kolejno:
Odinstalować kompletnie wine:

Kod: Zaznacz cały

sudo apt-get purge wine wine1.2 wine1.3
Skasować katalog roboczy wine:

Kod: Zaznacz cały

rm -rf ~/.wine
Pobrać kod źródłowy wine, może być to paczka z repozytorium lub skądkolwiek, tutaj przykład pobrania paczki z repozytorium systemu (zamiast wine, możemy pobrać wine1.2 lub wine1.3):

Kod: Zaznacz cały

apt-get source wine
lub rozwojowa wersja Wine z git (przedtem musimy pobrać pakiety git i prelink):

Kod: Zaznacz cały

sudo apt-get install git prelink
git clone git://source.winehq.org/git/wine.git ~/wine-git
Im nowsza wersja Wine tym lepsza w tym przypadku, więc rozważcie użycie repozytorium PPA z rozwojowym Wine albo najświeższa wersja własnie z gita.
Po przejściu do katalogu roboczego (apt-get utworzy odpowiedni katalog w ~, git utworzy katalog ~/wine-git/), pobieramy patch z WineHQ, niezbędny do działania League Of Legends:

Kod: Zaznacz cały

wget http://bugs2.winehq.org/attachment.cgi?id=25672 --output-document=ole-force-inproc-instead-of-local.patch
Aplikujemy ściągnięty patch do kodu źródłowego:

Kod: Zaznacz cały

patch -p1 < ole-force-inproc-instead-of-local.patch
Przy okazji: w wersji git codziennie dodawane są nowe commity poprawiające różne błędy. Aby w późniejszym czasie zaktualizować nasze wine z gita, należy: zdjąć nasz patch z WineHQ, ściągnąć nowe commity z gita i znowu wgrać nasz patch:

Kod: Zaznacz cały

git reset --hard
git fetch
git rebase origin
patch -p1 < ole-force-inproc-instead-of-local.patch
Teraz ściągamy wszystkie konieczne pakiety do kompilacji. Jest tego naprawdę dużo, nie przeraźcie się. Ale takie są wymagania kompilacji swoich wersji programów :D Jeśli pobraliśmy źródła wine1.2 lub wine1.3, to w poniższym poleceniu też proszę tej wersji użyć:

Kod: Zaznacz cały

sudo apt-get build-dep wine
Przechodzimy do konfiguracji źródła. Kompilowanie programów ze źródła wymaga posiadania w systemie wszystkich wymaganych bibliotek. Gdy jakiejś nie mamy, to, co prawda można kontynuować kompilację, ale tak skompilowany program może mieć ograniczoną funkcjonalność. Jeśli ściągnęliśmy wszystkie wymagane pakiety przez build-dep, to powinno być OK. Jeśli użyta była wersja git, to może czegoś brakować, z racji, że jest to wersja nie pochodząca z repozytorium Ubuntu.
To bardzo ważny etap, proszę czytać komunikaty wyplute przez polecenie:

Kod: Zaznacz cały

./configure --with-gnutls
Wszelkie komunikaty mówiące o brakujących zależnościach powinny być naprawione, trzeba znaleźć i zainstalować odpowiednie pakiety. Dodatkowo, jeśli ktoś ma 64bitowy system, musi zainstalować 32bitowe biblioteki do OpenGL (to w przypadku Nvidii, dla AMD nie wiem jak to działa):

Kod: Zaznacz cały

sudo apt-get install nvidia-glx-ia32
Powtarzamy polecenie configure aż do skutku, gdy już nie będzie żadnych błędów, to przechodzimy dalej:

Kod: Zaznacz cały

make -j 4 depend
(gdzie 4 to ilość posiadanych rdzeni CPU)

Kod: Zaznacz cały

make -j 4
(gdzie 4 to ilość posiadanych rdzeni CPU)
Jeśli wszystko się powiodło, to mamy skompilowane ładnie Wine, czekające na instalację. Jeśli kompilacja została przerwana, to trzeba dokładnie poczytać komunikaty i poszukać rozwiązania.
Instalujemy gotowe binarki do systemu:

Kod: Zaznacz cały

sudo make install
Tym samym nasze nowe Wine jest zainstalowane w systemie, możemy to sprawdzić komendą:

Kod: Zaznacz cały

wine --version
Jeśli Wine się poprawnie zgłasza, to odpalamy konfigurację:

Kod: Zaznacz cały

winecfg
Na zakładce Libraries (Biblioteki) dodajemy bibliotekę "mmdevapi", po dodaniu odnajdujemy ją na liście i edytujemy, potwierdzając jej stan na disabled (wyłączony).
Na zakładce Applications (Aplikacje), ustawiamy zgodność z systemem Windows 2000.
Następnie ściągamy winetricks i aplikacje windowsowe wymagane przez grę:

Kod: Zaznacz cały

wget http://www.kegel.com/wine/winetricks
sh winetricks vcrun2005 ie6 d3dx9 wininet
Następnie w plikach konfiguracyjnych gry modyfikujemy wpisy, w katalogu /League of Legends/game/DATA/CFG/defaults. Bez tych wpisów można się spodziewać skoków 5-40 FPS w grze, nawet na najmocniejszym sprzęcie;)
Plik Game.cfg:

Kod: Zaznacz cały

[M­ouseOverEffect]­
Style = 0 
Plik GamePermanent.cfg:

Kod: Zaznacz cały

[FriendlyNametag]
Glow = 0
[EnemyNametag]
Glow = 0
[PlayerNametag]
Glow = 0
­­[FloatingText]
Glow = 0 
Przechodzimy do katalogu z grą i włączamy Launcher:

Kod: Zaznacz cały

wine lol.launcher.exe
Moje wrażenia:
U mnie było całkiem niezłe:D Rozegrałem już pierwszą swoją, linuksową rozgrywkę na 3v3 :)
Ściąganie aktualizacji przez launcher bezproblemowe. Główna strona, profil w PVP.Net działają, chat, statystyki, wybieranie run i czarów - wszystko za wyjątkiem sklepu, który powoduje crash aplikacji. Dźwięk działa, żadnych problemów. Żadnych anomalii graficznych, w wysokich detalach 40-60 FPS, nawet w najbardziej gorących momentach. Jak ktoś ma mniej FPS, to na początek polecam wyłączyć cienie w ustawieniach.

Korzystam z wine-1.3.17-173-g6eed4c4, na Debian Testing 2.6.38-2-amd64.
Pod tym adresem znajdziecie pełno wskazówek, jak zoptymalizować wydajność gry i pozbyć się błędów.
http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... &iId=19141
A tu kolejny workaround dla większej wydajności - ustawienie CPU affinity dla procesu z grą 3D - sprawdziłem to samo, rzeczywiście działa:
http://unixblogger.wordpress.com/2011/0 ... with-wine/
Miłej gry :D
Awatar użytkownika
salemus
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 234
Rejestracja: 22 paź 2008, 16:01
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 19.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Re: League of Legends instalacja na Ubuntu 10.10 x86

Post autor: salemus »

Poradnik elegancki, (jednak żółtodziób mógłby się trochę pogubić) ja tylko dodam od siebie, krótki gameplay - nagrywany oczywiście na Ubuntu :):
http://www.youtube.com/watch?v=LnRcC_QQ ... ideo_title
I mała autoreklama czyli link do mojego konta na youtube :P (z czterema innymi grami)
http://www.youtube.com/user/salemus007? ... nRcC_QQQ2c
gwizdekk
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 1
Rejestracja: 14 kwie 2011, 20:52
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.10
Architektura: x86
Kontakt:

Re: League of Legends instalacja na Ubuntu 10.10 x86

Post autor: gwizdekk »

Witam! Postępuje wg w/w poradnika. Wszystko ok do czasu sprawdzania czy czegoś nie brakuje .
"./configure --with-gnutls" ====>>>> na koniec

configure: WARNING: No OpenGL library found on this system.
OpenGL and Direct3D won't be supported.

configure: Finished. Do 'make' to compile Wine.

Sterowniki (mobility ATI HD 5730) mam zainstalowane.
Jak ktoś wie jak zainstalować brakująca paczkę proszę o wytłumaczenie.
Piszę bo jeszcze mi się instalują jeszcze jakieś badziewia, jak uda mi się odpalić to opiszę co ew zrobiłem .
pioruns
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1172
Rejestracja: 19 lis 2006, 21:28
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86_64

Re: League of Legends instalacja na Ubuntu 10.10 x86

Post autor: pioruns »

Podaj wynik

Kod: Zaznacz cały

apt-cache search libgl1 |awk {'print $1'}
I zainstaluj te 3 pakiety

Kod: Zaznacz cały

sudo apt-get install libgl1-mesa-dri libgl1-mesa-glx libgl1-mesa-swx11-dev
Wtedy sprawdź ponownie.
Pamiętaj, że wszystko to wypluje

Kod: Zaznacz cały

sudo apt-get build-dep wine1.2
(może być wine1.3 jeśli masz w repo) musisz mieć zainstalowane.

EDIT:

Zrobiłem graficzny skrypt w bashu, korzystający z okienek GNOMEowych, instalujący i kompilujący to wszystko.
Oto adres: http://manishe.bshellz.net/wine-git.sh (5 kB)
Aby uruchomić skrypt, klikamy go PPM, na zakładce Uprawnienia dajemy zezwolenie na wykonanie pliku jako programu, potem odpalamy i dajemy "Uruchom w terminalu".
Oto, co skrypt robi po kolei: w trybie graficznym, korzystając z zenity oraz libnotify, pokazuje po kolei okienka z postępem instalacji:
-kasuje wszystkie znalezione poprzednie wersje wine
-pobiera i instaluje zależności konieczne do zbudowania samodzielnie pakietu wine
-pobiera i instaluje git, libnotify a następnie całe źródło wine z gita
-pobiera i instaluje patch wine do LoLa
-konfiguruje i kompiluje paczkę wine
-instaluje wine w systemie
-instaluje winetricks i ściąga niezbędne komponenety (DirectX 9, IE itp)

Przy kolejnym uruchomieniu, skrypt wykryta istniejące źródło git i ściąga aktualizacje do Wine, a następnie kompiluje je. A więc skryptu można używać jako instalatora Wine, a także do aktualizowania do nowszej wersji Wine.
Proszę o Wasze testy i uwagi. Jest to w tej chwili wersja testowa, nie posiadająca checków na wszelkie możliwe błędy.
Jednorazowe uruchomienie skryptu, na typowym komputerze z kartą Nvidii ze sterownikami własnościowymi, da nam od razu działające środowisko Wine z działającym League Of Legends. Miłej gry;)
Registered Linux user #454644 ---> https://linuxcounter.net/
Huzi
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 1
Rejestracja: 02 maja 2011, 18:01
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 11.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Re: League of Legends instalacja na Ubuntu 10.10 x86

Post autor: Huzi »

Wszystko zrobione wg poradnika, ruszyło nawet, gra ok, tyle, że mam fps max 7 i to nie podczas walk :/
Po wkopaniu się głębiej w forum jednak potwierdziło się to samo, co na Win7 - ATI od czasów Catalyst 9.3 nie wspiera mojej karty graficznej Radka x1600Pro. Co gorsza tutaj na linuxie nie można zainstalować tych starych sterowników, bo jądro ma nowsze open-suorce i tylko na nie zezwala :/

Zainstalowałem sterowniki Mesa 7.11, na tym gra mi ruszyła w sposób podany powyżej, podobnie na sterownikach domyślnych xserver.
Wyniki na nich też marne, w dodatku brak wsparcia OpenGL:

Kod: Zaznacz cały

$ glxinfo | grep render
direct rendering: Yes
OpenGL renderer string: Software Rasterizer
    GL_EXT_vertex_array_bgra, GL_NV_conditional_render, 
$ glxgears
712 frames in 5.0 seconds = 142.361 FPS
755 frames in 5.0 seconds = 150.960 FPS
Na sterach fglrx wykrywa mi, że mogę mieć monitor max 17', nie te 19' co mam, poza tym obraz jakoś dziwnie skacze. Ponoć, wg Piorunusa, ten sterownik nie wspiera mojej grafiki, trudno.

W tych sterownikach Mesa są też do wyboru sterowniki eksperymentalne libgl1-mesa-swx11. Po ich instalacji mam zarówno obsługę Open GL, jak i znacznie lepsze wyniki:

Kod: Zaznacz cały

$ glxgears
2334 frames in 5.0 seconds = 466.573 FPS
2658 frames in 5.0 seconds = 531.543 FPS
$ glxinfo | grep render
direct rendering: Yes
OpenGL renderer string: Mesa X11
    GL_EXT_vertex_array_bgra, GL_NV_conditional_render
I tu pojawia się moje pytanie: jak zrobić, by przy konfigurowaniu paczki wine-git wykrywało mi te nowe sterowniki? Bo na razie wykrywa, że nie ma starych, które obsługuje, a są nowe, które z radością usuwa. To zjawisko zauważyłem teraz przy ponownej kompilacji wszystkiego krok po kroku.
Wcześniej, gdy miałem skompilowany wine-git pod starą paczkę i zmieniłem sterowniki na te eksperymentalne, to nie dość, że po załadowaniu gry na 100% następował crash gry, to w dodatku wywalało mi od groma różnych błędów, że czegoś brakuje

Kod: Zaznacz cały

esa 7.11-devel implementation error: Bad rb DataType in clear_color_buffer
Please report at bugs.freedesktop.org
fixme:winnumDisplayDevicesW ((null),0,0x33e674,0x00000000), stub!
fixme:ras:RasEnumEntriesA ((nil),(null),0xf0dcc74,0xf0dd430,0xf0dd42c),stub!
fixme:servicenumServicesStatusW resume handle not supported
err3d:WineD3D_ChoosePixelFormat Can't find a suitable iPixelFormat
fixme3d9:wined3dformat_from_d3dformat Unhandled D3DFORMAT 0x41
err3d:WineD3D_ChoosePixelFormat Can't find a suitable iPixelFormat
fixme3d9irect3DShaderValidatorCreate9 stub
(  ERROR)[14:23:26.581] RADS::API::Impl::Main:penFile: Empty file name
(  ERROR)[14:23:26.585] RADS::API::Impl::Main:penFile: Empty file name
, nie wspominając już o oknie łądownaia, a tam.. 0,2 fps chyba o.O
W kazdym razie w Win7 na tych samych ustawieniach mam na spokojnie 30-40 fps.

Jakieś pomysły, jak zaimplementować od razu te nowe, eksperymentalne sterowniki, żeby były brane pod uwagę przez wine-git?

Edit: Jeszcze o jednym zapomniałem. Mam Pentium D-915 2x2,8 GHz. wpisanie przed kompilacja make -j 2 chyba coś u mnie dziwnie działa, bowiem jak gra się ładowała, zużycie jednego rdzenia wynosiło 100%, a drugiego w porywach 40-60%. W dodatku kolejność, w którym momencie który rdzeń jedzie na 100%, jest jakoś dziwnie skokowa: 1 działa na 100% przez 30 sec, drugi potem przez 10, i na odwrót.

Edit2:
Nowy patcher wszedł, zaktualizował cała grę, teraz za cholere nie odpala się gra, nawet launcher nie rusza:/

Kod: Zaznacz cały

~/Riot Games/League of Legends$ wine lol.launcher.admin.exe
~/Riot Games/League of Legends$ err:ntdll:RtlpWaitForCriticalSection section 0x541850 "?" wait timed out in thread 0022, blocked by 0027, retrying (60 sec)
pioruns
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1172
Rejestracja: 19 lis 2006, 21:28
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86_64

Re: League of Legends instalacja na Ubuntu 10.10 x86

Post autor: pioruns »

No niestety, po zaktualizowaniu do nowej wersji patchera nie da się teraz grać. Sprawdzone na najnowszej rozwojowej wersji 1.3.20 a także na wersji z repozytorium Git. Launcher i klient Pvp.Net można normalnie odpalić, uruchamiając grę skryptem (albo można sobie zrobić skrót na pulpit zawierający to samo, ale w jednej linijce):

Kod: Zaznacz cały

#!/bin/sh
lol_dir=/home/pioruns/.wine/drive_c/Program\ Files/League\ Of\ Legends/
version=$(ls "$lol_dir"/RADS/projects/lol_launcher/releases/)
cd "$lol_dir"/RADS/system/
wine rads_user_kernel.exe run lol_launcher $version LoLLauncher.exe
Tylko trzeba tam w lol_dir wpisać ścieżkę do katalogu gry, ja mam taką jak tam. Problem z uruchomieniem rozgrywki nadal występuje, Launcher zgłasza błąd i można tylko klikać Reconnect.
Gdy uda się to obejść lub naprawić, to dam wam znać.
@Huzi:
Edit: Jeszcze o jednym zapomniałem. Mam Pentium D-915 2x2,8 GHz. wpisanie przed kompilacja make -j 2 chyba coś u mnie dziwnie działa, bowiem jak gra się ładowała, zużycie jednego rdzenia wynosiło 100%, a drugiego w porywach 40-60%. W dodatku kolejność, w którym momencie który rdzeń jedzie na 100%, jest jakoś dziwnie skokowa: 1 działa na 100% przez 30 sec, drugi potem przez 10, i na odwrót.
make -j 2 ma tylko wpływ na szybkość kompilacji, na nic więcej. Ta gra tak ma, że tak chodzi pod Wine (że żre jednym wątkiem całą moc rdzenia, też tak mam). Pod Windows kilka % CPU, pod Linuksem 100% jeden rdzeń. Tak współpracuje własnie Wine z frameworkiem Adobe Air, który jest zaszyty w Launcherze i kliencie Pvp.net.
Skrypt do kompilacji i instalacji w pełni działającego Wine-Git z patchem dla League of Legends do pobrania tutaj: [url]http:/manishe.bshellz.net/wine-git.sh[/url]
Skrypt do uruchamiania gry, żeby Pvp.Net klient działał: [url]http:/manishe.bshellz.net/lol.sh[/url]
Awatar użytkownika
greatmefisto
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 33
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:07
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: League of Legends instalacja na Ubuntu 10.10 x86

Post autor: greatmefisto »

Wybaczcie odgrzewanie starego kotleta. Wszystko poszło ładnie według poradnika do momentu odpalenia samej gry.

Kod: Zaznacz cały

wine lol.launcher.exe
zwraca

Kod: Zaznacz cały

wine: cannot find L"C:\\windows\\system32\\lol.launcher.exe"

natomiast przeciągnięcie lol.launcher.exe do terminalu zwraca:

Kod: Zaznacz cały

Can't exec "/usr/lib/cli/binfmt-detector-cli": Nie ma takiego pliku ani katalogu at /usr/share/binfmt-support/run-detectors line 92.
run-detectors: unable to find an interpreter for
/home/tomek/.wine/drive_c/users/tomek/League of Legends/lol.launcher.exe
Nadmienię, że próbowałem LoLa odpalać z partycji Windowsowej. Kiedy się nie udało to skopiowałem katalog gry do katalogu wine. W obydwu przypadkach pojawiały się te komunikaty.
metson
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 21
Rejestracja: 21 maja 2010, 11:49
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Re: League of Legends instalacja na Ubuntu 10.10 x86

Post autor: metson »

Gdzieś coś czytałem (chyba na forum LOLa), że po najnowszych patchach nie da się odpalić gry przez wine. Riot Games kiedyś obiecało wersję na Linuxa, ale trochę czasu już minęło i nic..
Awatar użytkownika
greatmefisto
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 33
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:07
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: League of Legends instalacja na Ubuntu 10.10 x86

Post autor: greatmefisto »

Wiesz byłem na forum LoLa. Był tam dosyć świeży, ale wydawało się bardziej skomplikowany poradnik z lipca. Ludzie tam piszą, że odpalają klienta, ale następuje crash przy próbie połączenia z serwerem. Ja nie mogę nawet klienta odpalić. Jeżeli sprawy mają się tak jak mówisz to $$$$$$$$ blada :/. Nie rozumiem dlaczego Riot nie może zrobić tak jak Blizzard chociażby i poprawić współpracy z Wine.
metson
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 21
Rejestracja: 21 maja 2010, 11:49
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Re: League of Legends instalacja na Ubuntu 10.10 x86

Post autor: metson »

Zaraz przejrzę LOLowe forum w takim razie. Ja na razie muszę korzystać z windowsa żeby odpalić lola, ale nie chcę trzymać drugiego systemu żeby sobie pograć.. szkoda, bo to wciągająca gra. Dobra - koniec offtopa :P
pioruns
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1172
Rejestracja: 19 lis 2006, 21:28
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86_64

Re: League of Legends instalacja na Ubuntu 10.10 x86

Post autor: pioruns »

Witajcie. To ja założyłem topic na forum LoLa, tak samo jak i tutaj - z pełną instrukcją, jak skompilować Wine i ogarnąć wszystko, żeby można było zagrać w LoL na Linuksie. Niestety, od czasu gdy Riot Games zaktualizowało grę, nie można w żaden sposób zagrać w LoLa pod Wine.
Sprawa ciągnie się już parę miesięcy i nie widać żadnego światełka w tunelu, na domyślnym Wine nawet instalator gry nie pójdzie, a co dopiero mówić o zalogowaniu się, dołączeniu do kolejki i rozpoczęciu jakiejś gry.
Nie wiem czy jest to rozmyślne zagranie Riot Games czy nie, ale gra nie działa w żaden sposób pod Wine - mimo, że kiedyś działało wszystko i sam grałem z powodzeniem. Teraz sobie po prostu odpuściłem tą gierkę i tam też zostaje to zrobić, no chyba, że ktoś bardzo lubi rebooty do Windows. Pozdro ;)
Registered Linux user #454644 ---> https://linuxcounter.net/
Awatar użytkownika
epluskydiver
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 5
Rejestracja: 22 cze 2011, 18:30
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.10
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Lokalizacja: EPLU
Kontakt:

Re: League of Legends instalacja na Ubuntu 10.10 x86

Post autor: epluskydiver »

Sorry za odkopanie, ale chyba jest szansa na odpalenie LoL'a. Mianowicie istnieje takie coś jak ACE-Client i z tego co widzę po komentarzach na forum, gra jako tako działa, jakieś większe problemy z wydajnością występują. Będę próbować, dam znać jak coś wykombinuje.
pioruns
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1172
Rejestracja: 19 lis 2006, 21:28
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86_64

Re: League of Legends instalacja na Ubuntu 10.10 x86

Post autor: pioruns »

Tak, jakies szanse są. Na WineHQ jest bardzo aktywna dyskusja nt. grania w lola pod wine, dyskusja ma już około 500 komentarzy:)
http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... &iId=19141
Z tego co tam na szybkiego przejrzałem, to: można grać przez ACE-Client (problemy z wydajnością), przez zwykły klient, po ręcznym zmodyfikowaniu i skompilowaniu Wine (problemy ze stabilnością), pod wirtualną maszyną VMWare z Windows (problemy z wydajnością). Jeśli ktoś jest zdesperowany, żeby grać w to na Linuksie, to można poczytać:)
Registered Linux user #454644 ---> https://linuxcounter.net/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Z innych systemów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości