Witam. Jestem początkującym użytkownikiem Ubuntu, w sumie zainstalowałem Linuxa żeby się trochę podszkolić... Mam laptopa na którym już drugi raz instalowałem Ubuntu, najpierw miałem wersje 9.04 notebook a później zainstalowałem 10.04 Lampart, także w wersji notebook przy którym zostałem do dziś. Mimo tego że Lampart jest już trochę ładniejszy i wygodniejszy w obsłudze, nadal nie bardzo mi pasuje. Nie mogę sobie umieszczać ikonek na pulpicie itp.
Zainstalowałem wersje na notebook bo tak mi polecono na innym forum, że niby lepsza wydajność i mniejsze zużycie procesora. Niby tak, ale ja nie odpalam Bóg wie ile programów więc i nie bardzo mi zależy na wydajności.
Teraz pytanie, czy jeśli zainstaluje zwykłą wersje Ubuntu, będzie ona poprawnie działała? Chodzi mi o połączenie Wi-Fi, touchpad itp.
Jeśli wymagania do zwykłej wersji są o wiele wyższe, nie będę miał z tym problemu, mogę sobie w każdej chwili dołożyć jeszcze 2 kostki pamięci RAM i powymieniać inne komponenty.
Ubuntu na Laptopie
- kordys
- Serdeczny Borsuk
- Wersja Ubuntu: 12.04
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86_64
Re: Ubuntu na Laptopie
Jakiego masz notebooka? (Producent i model).
Z reguły na 32 bitowy OS wystarczy 512 mb ram, 1Ghz i 32 mb vram. Jednak aby praca była jak najbardziej komfortowa zalecam 1GB ram, 1,5 Ghz o 64 vram.
Do tego proponuję Ubuntu wydanie 10.04 LTS czyli z 4 letnim wsparciem producenta.
Należy także pamiętać że z wydania na wydanie Ubuntu potrzebuje troszeczkę więcej mocy.
PS. Na przyszłość polecam przeszukanie forum ponieważ takich postów jak Twój było od groma.
Z reguły na 32 bitowy OS wystarczy 512 mb ram, 1Ghz i 32 mb vram. Jednak aby praca była jak najbardziej komfortowa zalecam 1GB ram, 1,5 Ghz o 64 vram.
Do tego proponuję Ubuntu wydanie 10.04 LTS czyli z 4 letnim wsparciem producenta.
Należy także pamiętać że z wydania na wydanie Ubuntu potrzebuje troszeczkę więcej mocy.
PS. Na przyszłość polecam przeszukanie forum ponieważ takich postów jak Twój było od groma.