Łączenie z internetem - automatyzacja

Instalacja i konfiguracja oprogramowania sieciowego.
Hastatus
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Łączenie z internetem - automatyzacja

Post autor: Hastatus »

Zacznę może od opisu problemu. Otóż korzystam z internetu mobilnego - modem na usb. Zostawiam sobie netbooka włączonego na noc, po to żeby spokojnie ściągnąć większe pliki. I tutaj pojawia się problem, czyli zrywanie połączenia...

Od razu zaznaczę, że jestem początkującym użytkownikiem - więc delikatnie z odpowiedziami ;)

Czego mi potrzeba?

Skryptu, który sprawdzi najpierw czy aktualnie jest połączenie z siecią, a jak go nie ma, to je uruchomi. I żeby nie było zbyt łatwo, jest jeszcze jedna sprawa... Otóż, kiedy mam podłączoną sieć i to połączenie się zerwie, nie mogę normalnie połączyć się ponownie - przy próbie pojawia się tylko komunikat że sieć jest 'disconnected'. Dlatego też skrypt powinien zakładać systemowe odłączenie i ponowne podłączenie modemu, przed połączeniem z internetem - po ponownym podłączeniu modemu nie problemu z połączeniem się z siecią.

Ewentualnie dajcie znać jeśli znacie jakiś sposób na to, by można było ponownie połączyć się z siecią, bez konieczności odłączania i podłączania modemu.

Co do uruchamiania skryptów o określonej godzinie, to poszperałem trochę i wiem że jest program do tego - crontab?

Podsumowując. Regularnie, co pewien czas (np co godzinę) chciałbym aby uruchamiał się skrypt, który powoduje:

1. Sprawdza czy jest połączenie z siecią
2. Jeśli jest - nie robi nic
3. Jeśli nie ma to odłącza modem
4. Podłącza go z powrotem
5. Łączy z internetem

Na chwilę obecną jest to dla mnie rzecz nie do przejścia - jak napisałem wcześniej jestem początkującym użytkownikiem. Więc będę wdzięczny za pomoc i pomysły.
Cieniek
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Wersja Ubuntu: 14.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: Łączenie z internetem - automatyzacja