Instalacja Javy na linuxie ubuntu 11.04
Instalacja Javy na linuxie ubuntu 11.04
Chciałbym się dowiedzieć jak zainstalować javę na linuxa, krok po kroku. Szukałem, w google, lecz tam były tylko stare tematy, a wytłumaczenie nie było jasne. Proszę, żeby tłumaczone było krok po kroku, żeby nie omijać żadnych podpunktów. Od kilku dni korzystam z linuxa i nie znam się też na programowaniu, więc proszę tłumaczyć najprościej jak się da. Z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2011, 19:19 przez Mioka, łącznie zmieniany 1 raz.
- k2cl
- Przyjaciel
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: LXDE
- Architektura: x86
Re: Instalacja Javy na linuxie ubuntu 11
Przede wszystkim - nie ma czegoś takiego jak "Ubuntu 11". Albo 11.04, albo 11.10 Różnica jest zasadnicza - w przypadku pierwszego Javę znajdziesz w repozytoriach, w przypadku tego drugiego będziesz musiał pokombinować (zainstalować ręcznie / skorzystać z PPA / zainstalować opensource'ową openJDK, czyli alternatywę dla Javy).
Tak więc - poproszę o konkretniejsze informacje, zaktualizowanie profilu na forum i stosowną modyfikację tytułu wątku.
Tak więc - poproszę o konkretniejsze informacje, zaktualizowanie profilu na forum i stosowną modyfikację tytułu wątku.
Re: Instalacja Javy na linuxie ubuntu 11.04
Jak wszedłem w plik /etc/lsb-release to wyskoczyło mi to:
DISTRIB_ID=Ubuntu
DISTRIB_RELEASE=11.04
DISTRIB_CODENAME=natty
DISTRIB_DESCRIPTION="Ubuntu 11.04"
Więc o ile dobrze to zrozumiałem to mam Ubuntu 11.04. Mam nadzieję, że teraz łatwiej będzie mi wytłumaczyć jak zainstalować jave na mój komputer.
DISTRIB_ID=Ubuntu
DISTRIB_RELEASE=11.04
DISTRIB_CODENAME=natty
DISTRIB_DESCRIPTION="Ubuntu 11.04"
Więc o ile dobrze to zrozumiałem to mam Ubuntu 11.04. Mam nadzieję, że teraz łatwiej będzie mi wytłumaczyć jak zainstalować jave na mój komputer.
- Althorion
- Przyjaciel
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
http://www.ubuntu-pomoc.org/ubuntu-11-0 ... ja-java-6/