Witam nie wiem czy to jest ale tak od siebie napisałem i dodałem, mam nadzieje ze komuś się to przyda.
Ubuntu Server proces instalacji
1. Bootowanie z płytki
2. Wybranie języka (Polski)
3. Wybierz Instaluj
4. Język nie jest kompletnie przetłumaczony (Tak)
5. Lokalizacja potwierdzić
6. Configure the keyboard (Tak)
7. Konfiguruj siec
- Nazwa hosta: edi_ubuntu
8. Zegar (tak)
9. Partycje dysku
- Przewodnik cały dysk i ustawienie LVM
- Zapisać zmiany do dysków I skonfigurować LVM (Tak) -> podz. dysku (Tak)
10. Zapisać zmiany (Tak)
11. Pełna nazwa nowego użytkownika
- edi -> dalej
- hasło xxx
12. Szyfrowanie katalogu domowego (Tak)
13. Dane servera pośredniczącego
- Dalej
14. AKTUALIZACJA SYSTEMU
- pkt: 2
15. WYBÓR OPROGRAMOWANIA
(zaznaczenie spacja, tab okienka)
open ssh, dns server, samba file server, ->dalej
16. Postfix configuration
- no configuration
17. Config Grub -pc
- Tak
18. Zakończ interlace
- Dalej
19. Wpisać login I hasło ustalone wcześniej
20. updat system linux (wpisac)
- sudo su
- hasło xxx
21. apt-get update
22. apt-get install apache2 (-tak)
23. apt-get install php5 (-tak)
24. apt-get install phpmyadmin (-tak)
25. Konfiguracja pakietu phpmyadmin
- apahe2 (-ok)
26. apt-get install mysql -server
27. New password for the MySql "root"user:
- haslo: xxx -> ok
28. apt-get install libapache2 -mod -auf -mysql
29. apt-get install php5 -mysql
30. Restart Server
- /etc/init.d/apache2 restart
31. lynx (adres naszego serwera, w tym Momencie nie ma go wiec będzie błąd wiec zainstalujemy go)
32. apt-get install lynx
33. lynx wpis servera enter
34. if config = ip servera
inet addr = ip server
35. Włącz przeglądarkę wpisz ip naszego servera “It Works“;
36. apt-get install proftpd
37. standalone
- ok
38. apt-get install mc
39. mc (enter)
40. var->www->index.html
Lewy (F9) ->plik->zmień uprawnienia->esc->F9->plik->zmień właściciela-> n. użytkownik n. swoje, grupa swoja ->Ustaw
Dobrze jest pozapisywać ustawienia i zrestartować nasz server komenda:
/etc/init.d/apache2 restart
Dalej instalujemy to co nam jest potrzebne
(Do tego momentu opisalem sam proces instalacji, dalsze info czyli pkt. 42 zaczerpniety ze strony http://www.lms.org.pl)
41. Jeżeli chcemy zainstalować LMS-a:
LMS w postaci archiwum tar.gz można pobrać ze strony domowej projektu (http://www.lms.org.pl), a następnie rozpakować i umieścić w wybranym katalogu (np. /var/www/lms ) dostępnym dla serwera www:
$ cd /var/www
$ wget http://www.lms.org.pl/download/stable/lms-x.x.x.tar.gz
$ tar zxf lms-x.x.x.tar.gz
Biblioteka Smarty zawarta jest w paczce z LMS-em. Natomiast gdy używasz wersji systemu pobranej wprost z CVS-u musisz sam zadbać o jej instalację. Najprościej skorzystać ze skryptu /devel/smarty_install.sh, który pobierze bibliotekę Smarty z Internetu i skopiuje zawartość katalogu /lib z pobranej paczki do katalogu /lib/Smarty.
Położenie wszystkich katalogów możesz zmienić w sekcji [directories] pliku lms.ini.
Pliki z konfiguracją (sample/lms.ini i sample/lms-mgc.ini) umieść w katalogu /etc/lms.
Skrypty wykonywalne z katalogu bin najlepiej przenieść do katalogu /usr/sbin.
Serwer www musi mieć prawo odczytu pliku lms.ini oraz prawa odczytu i zapisu do katalogu backup. Stanowi to potencjalne obniżenie poziomu bezpieczeństwa systemu.
Bezwzględnie LMS wymaga wyłączenia opcji PHP register_globals.
Począwszy od wersji 1.6 przechowywanie konfiguracji interfejsu użytkownika w lms.ini jest przestarzałe. Jedynymi koniecznymi sekcjami w tym pliku są [database] i [directories] oraz konfiguracja skryptów perlowych. Ustawienia LMS-UI przechowywane są w bazie danych i mogą być modyfikowane przez interfejs użytkownika, mają także wyższy priorytet od tych zawartych w lms.ini.
Zalecane zmiany w php.ini (lub httpd.conf dla wirtualki LMS-a):
mbstring.func_overload = 7
register_globals = off
max_execution_time = 60 ; co najmniej
memory_limit = 32M ; co najmniej
Przed pierwszym uruchomieniem LMS-a wymagane jest ustawienie opcji konfiguracyjnych bazy danych i katalogów w pliku lms.ini. Następnie po uruchomieniu LMS-UI zakładamy konto użytkownika uprzywilejowanego (zaznaczając wszystkie uprawnienia). Po czym możemy przystąpić do konfiguracji podstawowej systemu. W menu Konfiguracja -> Interfejs użytkownika ustawiamy podstawowe opcje odnoszące się do LMS-UI. Następnie wymagane jest zdefiniowanie przynajmniej jednej firmy (oddziału) oraz wskazane jest zdefiniowanie stawek podatkowych, planów numeracyjnych, województw oraz hostów.
-- 13 gru 2011 18:05 --
Jak by się wdarł błąd to poprawcie mnie
Ubuntu Server proces instalacji
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 paź 2007, 00:38
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 7.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Kontakt:
Re: Ubuntu Server proces instalacji
co to jest za polecenie ?
28. apt-get install libapache2 -mod -auf -mysql
gdzie tam sa spacje ?
28. apt-get install libapache2 -mod -auf -mysql
gdzie tam sa spacje ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości