Witam Państwa po raz pierwszy!Pisze ten post aby rozstrzygnąć pewne kwestie dotyczące pakietów które mnie prześladują a w internecie nie znalazłem na nie odpowiedzi. Nie jestem nowicjuszem jeśli chodzi o użytkowanie Ubuntu ale chciałbym zrozumieć go jeszcze lepiej.
1. Użytkuje już od dłuższego czasu moja pierwsza instalacje Ubuntu 10.10 wiec trenowałem na niej od samego początku mojej przygody z tym systemem co skutkuje tym ze na początku instalowałem pewne pakiety bez opamiętania i baczenia na ich wersje (oczywiście instalowałem je ręcznie) co spowodowało taka sytuacje ze mam zainstalowane parę wersji tego samego pakietu w innych katalogach np. posiadam biblioteki dynamiczne tego samego pakietu w katalogach:
-/usr/local/lib/libz.so -> libz.so.1.2.5
libz.so.1 -> libz.so.1.2.5
libz.so.1.2.5
-/usr/lib/libz.so -> /lib/libz.so.1.2.3.4
-/lib/libz.so.1 -> libz.so.1.2.3.4
libz.so.1.2.3.4