Windowsowskie uprawnienia
-
- Piegowaty Guziec
- Wersja Ubuntu: 12.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
- Kontakt:
Windowsowskie uprawnienia
Witam, na wstępie chciałbym powiedzieć, że jestem nieco zielony w sprawach Ubuntu, więc proszę nie mówić do mnie szyframi. Ostatnio zawirusowało mi Windowsa, więc zachciałem się przerzucić się na Ubuntu. Wszystko poszło ładnie i śpiewająco. Jedynie pewna istotna rzecz nie daje mi spokoju. Mianowicie nie mogę edytować folderu i plików w nim zawartych, które skopiowałem przed sformatowaniem (już wcześniej miałem zmienione uprawnienia na Windows) i teraz nie mogę ich zmienić. Nie mogę używać tych plików, a nie ukrywam są mi one bardzo potrzebne do pracy. Co poradzicie?
- mucha090
- Zakręcona Traszka
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: Brak
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Re: Windowsowskie uprawnienia
wpisać w terminal tą komende:
a będzie tobie dane mieć ten folder i jego pliki na własność 
Kod: Zaznacz cały
sudo chown -hR nazwa_użytkownika /pełna/ścieżka/do/folderu/który/chcemy/mieć/na/własność

- kondziu jah
- Zakręcona Traszka
- Środowisko graficzne: Fluxbox
- Kontakt:
Wtrącę, że zamist pisać ręcznie ścieżkę do folderu, możesz przeciągnąć i upuścić folder na terminal, a ścieżka sama się napisze 
Poza tym, windowsowe uprawnienia nie działają na Linuksie. Jesteś pewien, że nie masz dostępu tylko do jednego foderu, a nie całej partycji? Ów folder znajduje się na partycji windowsowej czy linuksowej?

Poza tym, windowsowe uprawnienia nie działają na Linuksie. Jesteś pewien, że nie masz dostępu tylko do jednego foderu, a nie całej partycji? Ów folder znajduje się na partycji windowsowej czy linuksowej?
Skrypt pobierający najnowszy sterownik nvidia -> http://adf.ly/Y8HRT
http://adf.ly/Y8HMh -> zaproszenie do dropboksa -> 500MB gratis.
http://adf.ly/?id=5385762 -> zarabiaj na linkowaniu
http://adf.ly/YIOh1 -> UIQ3 is not dead!
http://adf.ly/Y8HMh -> zaproszenie do dropboksa -> 500MB gratis.