Baldur's Gate Trilogy - całkowite zwieszenie komputera
- quong
- Piegowaty Guziec
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 gru 2006, 12:03
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 12.04
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Baldur's Gate Trilogy - całkowite zwieszenie komputera
Witam. Niestety, problem mojego poprzedniego tematu dot. gry Dragon Age II nie udało się rozwiązać, zostałem zmuszony do porzucenia gry, przynajmniej na jakiś czas.
Zainteresowałem się jednak Baldur's Gatem. Tyle o tej grze głośno, zawsze i wszędzie, mimo wieku potrafi zachwycić swym urokiem a ja wciąż nie dałem jej szansy. Postanowiłem to zmienić. Przewertowałem mnóstwo poradników jak zainstalować Baldur's Gate'a z dodatkiem Trilogy na ubuntu - w końcu od nadmiaru informacji zrobiłem i tak po swojemu.
To znaczy:
1. Zainstalowałem wszystkie gry i dodatki z serii poprzez Wine
2. Użyłem Wine do instalacji dodatku BGT-WeiDU w jego najnowszej wersji
3. Użyłem Wine do instalacji modu Widescreen, umożliwiającego grę w oknie oraz wyższej rozdzielczości.
Generalnie wszystko poszło, bez najmniejszego zgrzytu. Wszystko zainstalowało się ładnie i bez żadnych errorów - byłem zdumiony. Jednak nie mogło być aż tak pięknie. Coś jednak jest nie tak. Po uruchomieniu gry i rozpoczęciu nowej przygody lub wczytaniu poprzedniego zapisanego stanu nie można grą nacieszyć się zbyt długo. Po paru minutach gra zalicza zwiechę i zwiesza się przez to cały komputer, bez możliwości zrobienia czegokolwiek. Dodam, że problem ten wystąpił już po instalacji samej części pierwszej sagi, bez zastosowanych później modyfikacji. Zignorowałem jednak temat, instalowałem i patch'owałem dale w nadziei, że zaimportowany do BGI silnik z BG2 rozwiąże sprawę - niestety, nie rozwiązał. Problem jest o tyle dziwny, że zawieszenie się komputera następuje także, kiedy z gry normalnie wychodzę przyciskiem "WYJŚCIE". Proces się kończy, okno z grą zamyka, widać pulpit i po kilku sekundach - ryp!
Czy ktoś wie, co może być przyczyną? Dodam, że używam wine w jego najnowszej wersji 1.5.13 oraz Ubuntu 12.04 LTS 32 bit (64 bit z niewiadomego również powodu, działała zdecydowanie wolniej niż odpowiednik 32 bitowy)
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Zainteresowałem się jednak Baldur's Gatem. Tyle o tej grze głośno, zawsze i wszędzie, mimo wieku potrafi zachwycić swym urokiem a ja wciąż nie dałem jej szansy. Postanowiłem to zmienić. Przewertowałem mnóstwo poradników jak zainstalować Baldur's Gate'a z dodatkiem Trilogy na ubuntu - w końcu od nadmiaru informacji zrobiłem i tak po swojemu.
To znaczy:
1. Zainstalowałem wszystkie gry i dodatki z serii poprzez Wine
2. Użyłem Wine do instalacji dodatku BGT-WeiDU w jego najnowszej wersji
3. Użyłem Wine do instalacji modu Widescreen, umożliwiającego grę w oknie oraz wyższej rozdzielczości.
Generalnie wszystko poszło, bez najmniejszego zgrzytu. Wszystko zainstalowało się ładnie i bez żadnych errorów - byłem zdumiony. Jednak nie mogło być aż tak pięknie. Coś jednak jest nie tak. Po uruchomieniu gry i rozpoczęciu nowej przygody lub wczytaniu poprzedniego zapisanego stanu nie można grą nacieszyć się zbyt długo. Po paru minutach gra zalicza zwiechę i zwiesza się przez to cały komputer, bez możliwości zrobienia czegokolwiek. Dodam, że problem ten wystąpił już po instalacji samej części pierwszej sagi, bez zastosowanych później modyfikacji. Zignorowałem jednak temat, instalowałem i patch'owałem dale w nadziei, że zaimportowany do BGI silnik z BG2 rozwiąże sprawę - niestety, nie rozwiązał. Problem jest o tyle dziwny, że zawieszenie się komputera następuje także, kiedy z gry normalnie wychodzę przyciskiem "WYJŚCIE". Proces się kończy, okno z grą zamyka, widać pulpit i po kilku sekundach - ryp!
Czy ktoś wie, co może być przyczyną? Dodam, że używam wine w jego najnowszej wersji 1.5.13 oraz Ubuntu 12.04 LTS 32 bit (64 bit z niewiadomego również powodu, działała zdecydowanie wolniej niż odpowiednik 32 bitowy)
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
- Dwimenor
- Przebojowy Jelonek
- Posty: 1260
- Rejestracja: 18 mar 2008, 16:14
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 13.10
- Architektura: x86_64
Re: Baldur's Gate Trilogy - całkowite zwieszenie komputera
Ja obstawiam, że to jest problem z samym wine. Zainstaluj playonlinux i przez niego zainstaluj BG używając jakiejś starszej wersji wine. Proponowałbym 1.4.x lub 1.2.x. Wersje 1.5.x to mimo wszystko wersje rozwojowe.
Poniższe zdanie jest fałszywe.
Powyższe zdanie jest prawdziwe.
Powyższe zdanie jest prawdziwe.
- quong
- Piegowaty Guziec
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 gru 2006, 12:03
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 12.04
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Re: Baldur's Gate Trilogy - całkowite zwieszenie komputera
Dzięki za odpowiedź. Jeśli zainstaluję grę przez PlayOnLinux to wydaje mi się , że nie będę wstanie wykonać poprawnie patchowania BGT z racji tego, że samego patchera nie uruchomię przez PlayOnLinux, który tworzy tzw. virtual drive'y w innym miejscu niż wine, co sprawi, że patcher uruchomiony przez samo wine nie wykryje poprawnej lokalizacji gry. Czy mając już zainstalowanego BG poprzez WINE mogę zrobić downgrade wersji do 1.4, nie tracąc przy tym danych i jakiś zapisów w "wirtualnym" rejestrze? Szkoda, że WINE nie posiada powłoki, która umożliwiała by instalację kilku wersji i wybraniu odpowiedniej do uruchamiania żądanej aplikacji.
- Jusko
- Przebojowy Jelonek
- Posty: 1380
- Rejestracja: 21 gru 2007, 18:51
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Baldur's Gate Trilogy - całkowite zwieszenie komputera
PlayOnLinux instaluje grę w swoim prefixie, nie wiem o jakiego patchera chodzi bo gry nie znam, ale uruchomienie patchera w tym samym prefikie może wykryje to. POL posiada to, o czym również mówisz, tj. istalację wielu wersji Wine i przypisanie z możliwością zmiany w każdym momencie, jakie Wine ma grę uruchomić. Z wypowiedzi rozumiem też, że dla Ciebie Wine nie jest jednoznaczne z PlayOnLinux. Otóż to jedno i to samo - POL to wyłącznie nakładka graficzna na Wine, dająca wygodne opcje konfiguracji. Różnica tylko taka, że wine operuje na katalogu .wine, POL na swoim lokalnym .PlayOnLinux, gdzie wszystko składuje (gry, wersje Wine itd). Nadążanie za najnowszą wersją Wine nie zawsze jest dobre - to duży projekt i regresy są bardzo często i niejeden raz trzeba cofać się dla konkretnego programu o ileś wersji w tył, tutaj właśnie POL pozwala wygodnie tym zarządzać.quong pisze:Dzięki za odpowiedź. Jeśli zainstaluję grę przez PlayOnLinux to wydaje mi się , że nie będę wstanie wykonać poprawnie patchowania BGT z racji tego, że samego patchera nie uruchomię przez PlayOnLinux, który tworzy tzw. virtual drive'y w innym miejscu niż wine, co sprawi, że patcher uruchomiony przez samo wine nie wykryje poprawnej lokalizacji gry. Czy mając już zainstalowanego BG poprzez WINE mogę zrobić downgrade wersji do 1.4, nie tracąc przy tym danych i jakiś zapisów w "wirtualnym" rejestrze? Szkoda, że WINE nie posiada powłoki, która umożliwiała by instalację kilku wersji i wybraniu odpowiedniej do uruchamiania żądanej aplikacji.
- quong
- Piegowaty Guziec
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 gru 2006, 12:03
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 12.04
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Re: Baldur's Gate Trilogy - całkowite zwieszenie komputera
Zniechęciłem się do PlayOnLinux z racji mojego tematu instalacji DragonAge II, który ani na wersji 64 bitowej systemu Ubuntu ani na 32 bitowej nie był wstanie dokończyć instalacji do końca. Ale jak tylko wrócę do domu z pracy to postaram się zainstalować w jakiś sposób Baldurs'a poprzez POL. Zobaczymy, czy to pomoże. Swego czasu ( za czasów Ubuntu w wersji 6 ) używałem CEDEGI do uruchamiania gier. Może nie było tego zbyt wiele ale równie łatwo można było wszystko skonfigurować a World of Warcraft, który w tym czasie ogrywałem maksymalnie działał aż miło.Jusko pisze:PlayOnLinux instaluje grę w swoim prefixie, nie wiem o jakiego patchera chodzi bo gry nie znam, ale uruchomienie patchera w tym samym prefikie może wykryje to. POL posiada to, o czym również mówisz, tj. istalację wielu wersji Wine i przypisanie z możliwością zmiany w każdym momencie, jakie Wine ma grę uruchomić. Z wypowiedzi rozumiem też, że dla Ciebie Wine nie jest jednoznaczne z PlayOnLinux. Otóż to jedno i to samo - POL to wyłącznie nakładka graficzna na Wine, dająca wygodne opcje konfiguracji. Różnica tylko taka, że wine operuje na katalogu .wine, POL na swoim lokalnym .PlayOnLinux, gdzie wszystko składuje (gry, wersje Wine itd). Nadążanie za najnowszą wersją Wine nie zawsze jest dobre - to duży projekt i regresy są bardzo często i niejeden raz trzeba cofać się dla konkretnego programu o ileś wersji w tył, tutaj właśnie POL pozwala wygodnie tym zarządzać.quong pisze:Dzięki za odpowiedź. Jeśli zainstaluję grę przez PlayOnLinux to wydaje mi się , że nie będę wstanie wykonać poprawnie patchowania BGT z racji tego, że samego patchera nie uruchomię przez PlayOnLinux, który tworzy tzw. virtual drive'y w innym miejscu niż wine, co sprawi, że patcher uruchomiony przez samo wine nie wykryje poprawnej lokalizacji gry. Czy mając już zainstalowanego BG poprzez WINE mogę zrobić downgrade wersji do 1.4, nie tracąc przy tym danych i jakiś zapisów w "wirtualnym" rejestrze? Szkoda, że WINE nie posiada powłoki, która umożliwiała by instalację kilku wersji i wybraniu odpowiedniej do uruchamiania żądanej aplikacji.
- Jusko
- Przebojowy Jelonek
- Posty: 1380
- Rejestracja: 21 gru 2007, 18:51
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Baldur's Gate Trilogy - całkowite zwieszenie komputera
PlayOnLinux ma to do siebie, że nie wszystkie gry działają mimo skryptu - Wine ma tę dziwną tendencję, że komuś może coś działać przykładowo na 1.3.11 a innemu nie (pewnie są czynniki zależne, ale nie drążę tego tak bardzo). Ba - niektóre skrypty obsługują tylko wersje retail, toteż takie które mają strukturę płyty przerobioną przez polskiego wydawcę, mogą być przez skrypty niewykrywane (siła rzeczy). Także czasem coś na POL mimo skryptu może nie działać, bo skrypt to tak naprawdę tylko instrukcje dociągnięcia odpowiedniej wersji Wine na której gra niby działa/daje się zainstalować i dociąga odpowiednie np. dll jeśli wymagane, nic więcej. Cała instalacja i gry odbywa się poprzez Wine i tu POL nie ma wielkiego wpływu. Osobiście nie mam sił już na granie pod Wine i jeśli na grze X bardzo mi zależy a siłą rzeczy nie daje rady jej ruszyć pod Wine, to po prostu instaluję Windows obok tylko dla niej, Wine jako loteria działa lub nie, przestał mnie bawić jakieś 2 lata temu (ostatnio kupiłem Alone in The Dark na PC, Wine wykłada się już przy instalatorze, więc albo wyrzucić stracone pieniądze, albo...instalować na tę chwilę Windows).
Cedega nie jest już wydawana dla Linuksa, ale trzeba przyznać, że spełniała swoje zadanie - miała listę gier pod które była zoptymalizowana by działały, aczkolwiek nadal było to najzwyklejsze Wine, lecz podpakowane. Podobną zasadę działania ma CrossOver Games obecnie, hmm...może sprawdzę jej ceny
Cedega nie jest już wydawana dla Linuksa, ale trzeba przyznać, że spełniała swoje zadanie - miała listę gier pod które była zoptymalizowana by działały, aczkolwiek nadal było to najzwyklejsze Wine, lecz podpakowane. Podobną zasadę działania ma CrossOver Games obecnie, hmm...może sprawdzę jej ceny

- Dwimenor
- Przebojowy Jelonek
- Posty: 1260
- Rejestracja: 18 mar 2008, 16:14
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 13.10
- Architektura: x86_64
Re: Baldur's Gate Trilogy - całkowite zwieszenie komputera
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zainstalować BG przez POL, potem użyć patchera z użyciem prefixu POLa bez użycua POL a na koniec grać przez POL. Nawet mieszając wersje wine na poszczególnych etapach.
Lub na etapie drugim wykorzystując wine z POL. Coś w tym stylu:
Lub na etapie drugim wykorzystując wine z POL. Coś w tym stylu:
Kod: Zaznacz cały
WINEPREFIX=~/.PlayOnLinux/wineprefix/dany_prefix ~/.PlayOnLinux/wine/linux-x86/wersja_wine/bin/wine /sciezka/do/patchera
Poniższe zdanie jest fałszywe.
Powyższe zdanie jest prawdziwe.
Powyższe zdanie jest prawdziwe.
- quong
- Piegowaty Guziec
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 gru 2006, 12:03
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 12.04
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Re: Baldur's Gate Trilogy - całkowite zwieszenie komputera
Dzięki wszystkim za porady. Nie wiem czy akurat to było przyczyną ale na chwilę obecną problem się rozwiązał. Komputer na razie zwiechy nie zalicza. Przestawiłem parę rzeczy w opcjach graficznych gry a przede wszystkim zmieniłem głębie bitową z 32 na 16 bitów i poszło
- mam nadzieję, że nie napotkam innych błędów po drodze 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości