niespełnione zależności podczas instalacji Firebird v2.5.x

Wyłącznie system! Wątpliwości dotyczące aplikacji proszę umieszczać niżej, w odpowiednich forach.
masakryczny
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 7
Rejestracja: 15 sty 2013, 09:21

niespełnione zależności podczas instalacji Firebird v2.5.x

Post autor: masakryczny »

Witam,
Na poczatek napisze, ze jestem laikiem w tym temacie, wiec proszę o wyrozumiałość.

Mam wersje Ubuntu 12.04.2 LTS (nie mam systemu - wszystkie działania robiłem w konsoli) na niej zainstalowany firebird2.1 na którym jest program do zarządzania firmom. Program wymagał aktualizacji, ale aby działał musiałem zaktualizować do nowszej wersji firebirda ( 2.5.2) i właśnie tutaj się zaczynają schody.

Najpierw odinstalowałem starego firebirda komenda remove ( wyskakiwały komunikaty, że niektóre elementy nie zostaną usunięte, bo nie są zainstalowane), następnie chcąc zainstalować nowszego firebirda wpisałem komende sudo apt-get install firebird2.5, dostałem komunikat Następujące pakiety mają niespełnione zależności.....E: Niespełnione zależności. Proszę spróbować wykonać "apt-get -f install" bez pakietów (lub podać rozwiązanie).
Wpisałem tą komende, która nic nie dała.

Poszedłem z tym problemem do firmy u ktorej kupilismy program do zarzadzania. Napisali, zeby nie instalowac z pakietow linuxa tylko bezposrednio ze strony. Za pomoca programy FTP wrzucilem sciagniety plik na dysk do katalogu /home. Plik byl spakowany z rozszerzeniem .rpm, wiec chcialem go skonwertowac do rozszerzenia .deb programem alien, ale znow problem z instalacja programu tego samego typu: Następujące pakiety mają niespełnione zależności...

Proszę o pomoc, generalnie ciezko mi bedzie wrzucac zrzuty ekranu, bo jak pisalem wczesniej: dzialam tylko na konsoli...
Ostatnio zmieniony 23 maja 2013, 10:57 przez bear7, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: doprecyzowanie tytułu wątku
Awatar użytkownika
ethanak
Wygnańcy
Posty: 3054
Rejestracja: 04 gru 2007, 13:19
Płeć: Mężczyzna