Piszczenie dysku, bad sectory, niepokojące wyniki Health w HD Tune - co z dyskiem?
-
- Sędziwy Jeż
- Wersja Ubuntu: 16.04
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86
Piszczenie dysku, bad sectory, niepokojące wyniki Health w HD Tune - co z dyskiem?
Witam. W moim nieszczęsnym laptopie z którym mam same problemy znowu coś się popsuło... mianowicie mam problem z dyskiem.
1. Przy ładowaniu systemu (Ubuntu\Windows) dysk piszczy
2. Na Ubuntu nie mogę nic zainstalować (błąd wejścia\wyjścia przy czytaniu listy pakietów)
3. Przy każdym uruchomieniu (Ubuntu\Windows) sprawdzany jest dysk pod kątem błędów
4. HD Tune sypie tym ( http://i42.tinypic.com/30s8uj8.png ; http://i39.tinypic.com/2udw8pg.png )
Co mam z tym dyskiem zrobić? Czytałem o użyciu MHDD, ale wiem że nie będę umiał się nim posługiwać. Nie wiem czy jest to uszkodzenie fizyczne czy programowe. Poza tym przy 20 minutach skanowania pojawiło się ~25 bad sectorów. W zakładce Health 3 pozycje są zaznaczone na żółto. Nie znam się na tym, proszę o pomoc.
1. Przy ładowaniu systemu (Ubuntu\Windows) dysk piszczy
2. Na Ubuntu nie mogę nic zainstalować (błąd wejścia\wyjścia przy czytaniu listy pakietów)
3. Przy każdym uruchomieniu (Ubuntu\Windows) sprawdzany jest dysk pod kątem błędów
4. HD Tune sypie tym ( http://i42.tinypic.com/30s8uj8.png ; http://i39.tinypic.com/2udw8pg.png )
Co mam z tym dyskiem zrobić? Czytałem o użyciu MHDD, ale wiem że nie będę umiał się nim posługiwać. Nie wiem czy jest to uszkodzenie fizyczne czy programowe. Poza tym przy 20 minutach skanowania pojawiło się ~25 bad sectorów. W zakładce Health 3 pozycje są zaznaczone na żółto. Nie znam się na tym, proszę o pomoc.
Samsung N102SP: Intel Atom D2000 1,6Ghz, 2GB RAM, Intel GMA 3600 - 51lite 3.3 (WinXP fork)
HP Compaq 6910p: Intel Core 2 Duo 2,0Ghz, 2GB RAM, Intel Mobile GM965 - Ubuntu 16.04 LTS
----------------------
HP Compaq 6910p: Intel Core 2 Duo 2,0Ghz, 2GB RAM, Intel Mobile GM965 - Ubuntu 16.04 LTS
----------------------
- ka_o_3991
- Przyjaciel