VOIP/SIP (NIE Skype) - Temat ogólny - Warto się w to ładować?

Forumowy magiel: pogaduchy o wszystkim i o niczym.
Awatar użytkownika
Hwiparam
Zakręcona Traszka
Zakręcona Traszka
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Openbox
Architektura: x86_64

VOIP/SIP (NIE Skype) - Temat ogólny - Warto się w to ładować?

Post autor: Hwiparam »

Jak pogaduchy to pogaduchy, mam nadzieję, że wątek nie wyleci z hukiem :mrgreen:
Otóż zastanawiam się ostatnio nad korzystaniem z VOIP, gdzie bynajmniej nie mam na myśli Skajpaja, tylko coś na SIP, a o ile wiem na tej zasadzie działa np. voipdiscount.com. Też nie chodzi mi o sprawy techniczne, bo tu akurat sobie dam radę, pytanie mam odnośnie wyboru ewentualnego operatora (jestem zielony w temacie) i czy w ogóle ma to sens :roll: Specjalnych wymagań nie mam, używałbym tego jako zamiennika klasycznego telefonu (czyli do dzwonienia z kompa, w odległej przyszłości może zainwestuję w jakieś fizyczne ustrojstwo do obsługi VOIP).
A tak bardziej konkretnie, to mnie taka kwestia nurtuje , czy istnieje jakiś klient SIP działający w przeglądarce, na zasadzie: wchodzę na stronę, loguje się na swoje konto i dzwonię? Chodzi mi o to, żebym mógł używać tego np. w robocie (ogólnie mówiąc: na nieswoim kompie) bez instalacji żadnych aplikacji (czyli tylko potrzebny mikrofon i słuchawki)?
Temat zakładam, ponieważ możliwe, że czeka mnie dłuższy wyjazd za granicę i upatruję w SIP w pewnym sensie alternatywę dla roamingu/połączeń międzynarodowych. Bo z tego co widzę w ofercie, to ceny na większość europejskich państw wydają się spoko. No i ciekawi mnie oferta darmowych minut na stacjonarne :roll:

Czy ktoś na forum w tym temacie "siedzi" i mnie jako-tako naprowadzi?
Ubuntu: "Nie możesz używać tej samej wersji OS przez 12 lat i cały czas otrzymywać do niej aktualizacje oraz wsparcie!"
Arch Linux: "Hahahahaha Rolling Release robi brrrrrr!!!"

Miej wygooglane, a będzie ci dane ;)
Awatar użytkownika
jacekalex
Gibki Gibbon
Gibki Gibbon