Plusy/minusy baz wbudowanych i normalnych

Instalacja i konfiguracja oprogramowania sieciowego.
filip_b
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: 13.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86_64

Plusy/minusy baz wbudowanych i normalnych

Post autor: filip_b »

Witam wszystkich ponownie, zwracając uwagę na moje wcześniejsze tematy na forum jasne stanie się to że jestem bardzo początkującym użytkownikiem. Wśród wielu, wielu spraw dla mnie jeszcze niezrozumiałych jest jedna rzecz która bardzo mnie ciekawi.
Chodzi mianowicie o kluczowe różnice oraz plusy i minusy wykorzystywania baz wbudowanych (embedded) w niektórych aplikacjach serwerowych zamiast baz (nie wiem czy dobrze to ujmę) normalnych czyli takich co sobie tam siedzą w mysql. Kilka aplikacji z których korzystałem na swoim VPS miało taką opcję (działanie na bazie wbudowanej lub normalnej) z czego dwa serwery pracują na wbudowanej do tej pory.
Czy jest coś na co powinienem uważać lub na co zwracać szczególną uwagę wykorzystując bazy wbudowane?
xwizard
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Wersja Ubuntu: 17.10
Środowisko graficzne: GNOME

Re: Plusy/minusy baz wbudowanych i normalnych

Post autor: xwizard »

Z punktu widzenia komercyjnego programisty z doświadczeniem: to zależy.
Ma na to wpływ wiele czynników. Co aplikacja robi? ile danych trzyma? Jak ważne są te dane? Jak ważna jest aplikacja? Jakie są koszty utrzymania/licencji baz?
Na twoje pytanie o "kluczowe różnice" odpowiedzieć nie umiem. Narzędzia dobiera się do potrzeb zazwyczaj.
Jeśli chodzi o bazy wbudowane, to często stawia się na nich na przykład środowiska testowe, albo lokalne. Ja używałem HSQLDB w tym celu, popularne jest również H2. Być może SQLite - nie wiem, nie moja działka :)
filip_b
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: 13.04
Środowisko graficzne: Unity

Post autor: filip_b »

Bardzo dziękuję za odpowiedź.