Czy używanie starszej wersji Firefoxa z archiwum Mozilla stwarza zagrożenie dla systemu?
- eskimoss
- Serdeczny Borsuk
- Wersja Ubuntu: 16.04
- Środowisko graficzne: Inne
- Architektura: x86_64
Czy używanie starszej wersji Firefoxa z archiwum Mozilla stwarza zagrożenie dla systemu?
Czy używanie aplikacji portable jest bezpieczne i czy bardziej bezpieczne niż normalnie instalowanych (z podaniem hasła), szczególnie mi chodzi o Firefox?
EDIT:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/in ... of-firefox
Rozpakowuję paczkę i w katalogu jest plik firefox, który się uruchamia bez instalacji.
W jakimkolwiek sensie. Nie znam się to się pytam.
Nowa wersja 24 nie jest kompatybilna z niektorymi wtyczkami wcześniejszej, więc zacząłem używać 23 portable. Najprostszy sposób na downgrade. Ale zawsze mnie zastanawiało, czy podawanie hasła administratora nie daje programowi przy instalacji dostępu do czegoś, do czego by nie miał dostępu gdyby działał bez instalacji. To akurat tak ogólnie mnie interesuje, a nie tylko w odniesieniu do Firefox. Wydaje mi się, że jakby się nie podawało hasła przy instalacji, lub kiedy się korzysta z programu bez instalacji to lepiej, bo może program nie daje się pewnych uprawnień, ale może się mylę, bo nie sprawdzałem jakie to niby daje się programowi uprawnienia podczas instalacji, których by nie miał działając w wersji portable. Po co programowi prawa administratora podczas instalacji? Chyba nie tylko po to aby sobie wgrać pliki na partycję root?
Firefox 23.0.1 tar.bz2
https://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org ... .1.tar.bz2
EDIT:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/in ... of-firefox
Rozpakowuję paczkę i w katalogu jest plik firefox, który się uruchamia bez instalacji.
W jakimkolwiek sensie. Nie znam się to się pytam.