Program udający przeglądarkę, kliknięcia

Bash, C, C++, Java, PHP, Ruby, GTK, Qt i wiele innych - wszystko tutaj.
LordKhayyin
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: 12.04
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64
Kontakt:

Program udający przeglądarkę, kliknięcia

Post autor: LordKhayyin »

Witam,

Mam w pracy dostęp do 17 komputerów z różnymi IP i chciałbym napisać program (w C lub Pythonie), który będzie raz dziennie automatycznie wchodził na stronę pewnej znanej akcji humanitarnej i klikał w link na tej stronie.

Moje pytanie to: Czy macie jakieś pomysły czego powinienem użyć (jakie poznać biblioteki by to zrealizować itp?) Nie jestem zbyt zaawansowanym programistą i przy okazji bym się chętnie czegoś nauczył.

Prosiłbym by nie pisać pod tym postem "google nie gryzie". 80% pierwszych wyników google na jakieś pytanie zawiera posty tego typu, co jest całkiem irytujące ;]
Właśnie wgryzam się w temat, ale jeśli ktoś mógłby skrócić moje poszukiwania, bądź je chociaż ukierunkować, byłoby miło.

Co chcę by robił program:
1. musi odpalić stronkę i umieć kliknąć w znaleziony tam javascriptowy link,
2. pewnie musi akceptować ciasteczko wchodząc na stronę (nie wiele wiem o tym, co z tym ciasteczkiem robić),
3. mam dostęp do tych komputerów po kluczu ssh, więc program mógłby startować u mnie i kolejno wykonywać jakoś działanie z każdego komputera zdalnie
4. program mógłby działać automatycznie, chodząc w tle stale na serwerze (żebym nie musiał go sam wywoływać, np w weekend).

1 i 2 jest najważniejsze, 3 można zrealizować np robiąc skrypt w bash, który kolejno łączy się z kompami i odpala program działający wg 1 i 2, ale wolałbym (jeśli się da) napisać to w jednym programie. Co do 4, jest podobnie, zresztą od biedy raz dziennie mogę to odpalać. Ideałem byłoby gdyby program działał na jednym serwerze (4) i co 24 godziny łączył się kolejno ze wszystkimi z listy (3) wykonując (2) i (1).

Jakieś podpowiedzi? :) Przydadzą się względem każdego punktu.