Witam serdecznie,
Pozwólcie, że opiszę tu moją historię, by lepiej nakreślić wam problem jaki mam z ubuntu.
Od jakiegoś czasu zaczął mi się sypać windows 7 (64bit). Wirusy itd. Doszło do tego, że za każdym razem, gdy włączałem kompa musiałem ręcznie wybierać, by botowało go z dysku twardego (pomimo że takie ustawienia był w biosie).
Dnia wczorajszego, postanowiłem przesiąść się na ubuntu, by oszczędzić sobie kłopotów z windą. Jednak stwierdziłem, że będę miał dwa systemy. Windows 7 i Ubunty. Windę do gier i Photoshopa, a Ubuntu do normalnej pracy na komputerze itd.
Ubuntu porbrałem stąd: http://www.ubuntu.com/download/desktop wersja 64bit. Za pomocą programu "USB Universal Istaller" zrobiłem bootowanego pendrive. Włożyłem do gniazda USB, reset, boot z pendriva, pokazał mi się GRUB (chyba, ja się nie znam - wybaczcie jestem ZIELONY w tych sprawach), wybrałem by odpalił mi ubuntu z pendriva bez instalacji - chciałem się systemem pobawić. Wszystko działa - byłem zachwycony.
Dnia następnego sformatowałem dysk. Usunąłem partycję i stworzyłem dwie: jedną 100gb na Windowsa 7, drugą 200gb na Photoshopa, gry itd, automatycznie stworzyła sie partycja 100mb do "czegoś tam". Windows się zainstalował - działa. Pozostawiłem ponad 600GB jako przestrzeń nieprzypisana, by później z niej utworzyć partycję pod Ubuntu.
Następnie przystąpiłem do instalacji Ubuntu. Wkładam pendrive, reset, bootowanie i jest problem. Gdy wybiorę jako bootowanie pendriva, to pojawia mi się czarny ekran i w lewym górnym rogu miga tzw "podłoga". Gdy wybiorę bootowanie z pendriva z dopiskiem przed tym UEFI, to ładuję mi się GRUB (chyba) i która opcję bym nie wybrał, instalacja ubuntu lub tylko odpalenie go z pendriva powoduje pojawienie się czarnego ekranu i po około 15s komputer sam się resetuję.