Nowe katalogi... Pewnie głupie pytanie, ale...
Nowe katalogi... Pewnie głupie pytanie, ale...
Witam. Jestem nowicjuszem jeżeli chodzi o linuxa. używam kubuntu 14.04 od tygodnia, i o dziwo narazie poradziłem sobie ze wszystkimi zadaniami jakie napotkałem na swojej drodze... Ale na odkryłem jedną rzecz, która mi nie daje spokoju... Kiedy wejde w Dolphina w katalog domowy to mogę sobie utworzyc tam jakis katalog, skopiowac pliki itp... Natomiast jeżeli wejde w katalog główny,albo w którykolwiek z dysków to nie moge ;/ ani foldera utworzyć ani nic wkleić , a mam 2 partycje po 80gb, które chciałem sobie zagospodarować. Co robie nie tak ?? Help !
- sir_lucjan
- Serdeczny Borsuk
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: Inne
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Re: Nowe katalogi... Pewnie głupie pytanie, ale...
To całkowicie normalne, bo do modyfikowania plików należących do katalogu głównego potrzebujesz uprawień roota. Skoro sam określasz się mianem nowicjusza, lepiej nic nie modyfikuj bez wyraźnej potrzeby 

Dell Inspiron 15-3542 (3542-2538) || Linux Register User: #536661
Inny OS = Arch Linux
Inne środowisko = Plasma 5
Inny OS = Arch Linux
Dodam tylko ze wszystkie partycje są ext4 , mam na nich pliki jakies tam linuxowskie, jedna z nich jest kataloem głównym, i dwa poprostu dyskiem twardym . Nic nie moge zrobić w nich (poza przeglądaniem), chyba ze wejde do katalogu głównego ,nie tylko do tej partycji na której on jest ale do niego samego. Zdaję sobie sprawe ze to pewnie "głupi problem" ,ale nie potrafie dojśc dotego co i dlaczego tak jest. Wyjasni mi ktoś ? jeśli mało info wrzuciłem to prosze pisać co potrzeba... nie znam sie jeszcze na tym wszystkim na tyle... Chciałbym miec swobodny dosep do partycji i umieszczac w nich co chce...
-- 4 kwi 2015, o 11:05 --
aha.. Ale ja bym chcial tylko zagospodarowac sobie tą wolna przestrzeń na tych partycjach... powklejać swoje dane bo musze je miec na kompie
-- 4 kwi 2015, o 11:05 --