Nowe katalogi... Pewnie głupie pytanie, ale...

Tutaj można zadać pytanie, jeśli Linuksa widzi się pierwszy raz w życiu ;)
kogut113
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec

Nowe katalogi... Pewnie głupie pytanie, ale...

Post autor: kogut113 »

Witam. Jestem nowicjuszem jeżeli chodzi o linuxa. używam kubuntu 14.04 od tygodnia, i o dziwo narazie poradziłem sobie ze wszystkimi zadaniami jakie napotkałem na swojej drodze... Ale na odkryłem jedną rzecz, która mi nie daje spokoju... Kiedy wejde w Dolphina w katalog domowy to mogę sobie utworzyc tam jakis katalog, skopiowac pliki itp... Natomiast jeżeli wejde w katalog główny,albo w którykolwiek z dysków to nie moge ;/ ani foldera utworzyć ani nic wkleić , a mam 2 partycje po 80gb, które chciałem sobie zagospodarować. Co robie nie tak ?? Help !
Awatar użytkownika
sir_lucjan
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: Nowe katalogi... Pewnie głupie pytanie, ale...

Post autor: sir_lucjan »

To całkowicie normalne, bo do modyfikowania plików należących do katalogu głównego potrzebujesz uprawień roota. Skoro sam określasz się mianem nowicjusza, lepiej nic nie modyfikuj bez wyraźnej potrzeby :)
Dell Inspiron 15-3542 (3542-2538) || Linux Register User: #536661
Inny OS = Arch Linux
Inne środowisko = Plasma 5
kogut113
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec

Post autor: kogut113 »