Przeniesienie sterowników z instalki jednego systemu do drugiego

Tutaj można zadać pytanie, jeśli Linuksa widzi się pierwszy raz w życiu ;)
Naimad90
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 2
Rejestracja: 11 kwie 2016, 13:16

Przeniesienie sterowników z instalki jednego systemu do drugiego

Post autor: Naimad90 »

Witam,

jeśli chodzi o linuksy jestem bardzo początkujący. Instalacja sterowników stwarza mi problemy.

Posiadam laptop Dell Latitude E5420, istnieje do niego wersja ubuntu instalująca od razu sterowniki.
http://www.ubuntu.com/certification/har ... 1107-8259/

Instalując tą wersję zainstalowane mam wszelkie sterowniki które potrzebuje.
Czy da się w jakiś sposób przenieść sterowniki z tej instalacji do instalacji ubuntu w wersji 16.04 ?

Jeśli jest to niemożliwe, albo zbyt trudne dla początkującego, to powiedzcie to dam sobie spokój :)
bear7
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 6686
Rejestracja: 20 sty 2009, 23:12
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86_64
Lokalizacja: pwd

Re: Przeniesienie sterowników z instalki jednego systemu do drugiego

Post autor: bear7 »

Ubuntu na tym sprzęcie powinno działać bez zbędnego grzebania. Pobierz obraz Ubuntu 16.04, wrzuć instalator na płytę DVD lub pendrive, następnie odpal system w trybie Live i przetestuj. Jak działa w trybie Live, to zadziała po instalacji.

Jak system siedzi teraz na tym Dellu?
O pomoc pytaj a forum, a nie przez PW.
Naimad90
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 2
Rejestracja: 11 kwie 2016, 13:16

Re: Przeniesienie sterowników z instalki jednego systemu do drugiego

Post autor: Naimad90 »

Dzięki, faktycznie masz rację. Wypaliłem dzisiaj płytkę z ubuntu 16.04 i faktycznie wszystko działa od razu.
Czy modem GSM, czy słuchawki Bluetooth, zero problemu. Poza tym co zauważyłem te słuchawki w ubuntu się nawet lepiej zachowują niż w windowsie (z czasem występowały trzaski i żeby ich uniknąć było trzeba zresetować połączenie).