/bin/bash - nie ma takiego katalogu lub pliku

Tutaj można zadać pytanie, jeśli Linuksa widzi się pierwszy raz w życiu ;)
Agata94
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: 14.04

/bin/bash - nie ma takiego katalogu lub pliku

Post autor: Agata94 »

Cześć :)

Mam nadzieję, że ktoś mi tu pomoże bo borykam się z tym problemem już od paru dni, no więc tak.
Ogólnie jestem strasznie zielona jeżeli chodzi o Linuxa, dopiero zaczynam z nim przygode.
Parę dni temu, sama nie wiem jak usunęłam plik bash z katalogu bin. Efektem tego niezdarnego
działania jest to, że nie mogę się w ogolę zalogować do systemu. Mam zainstalowanego Ubuntu 14.04 TLS obok Windowsa 10.
Gdy wpisuje hasło niby się loguje ale wraca spowrotem do ekranu logowania, taka pętla logowania.
Przez ctrl + alt +f1 gdy próbuję się zalogować to też nie moge po pojawia sie na ułamek sekundy komunikat "Nie można uruchomić /bin/bash:nie ma takiego pliku
lub katalogu. Nie mam bladego pojecia jak moge to przywrocic i czy w ogole się da. Zależy mi na tym gdyż miałam zainstalowanego keepasx i mam tam hasła. Fajnie by było gdyby chociaż udało mi się uzyskać do nich dostęp.
Awatar użytkownika
mario_7
Administrator
Administrator
Wersja Ubuntu: 20.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Re: /bin/bash - nie ma takiego katalogu lub pliku

Post autor: mario_7 »

Uruchom Ubuntu w trybie live CD (lub USB), zamontuj dysk twardy i skopiuj brakujący plik z systemu live na dysk twardy (w odpowiednie miejsca).

W podobny sposób możesz też wydobyć plik z hasłami z dysku i zapisać go np. na jakimś innym dysku USB.

Gdy uda Ci się uruchomić zainstalowany system wymuś reinstalację pakietu z bashem.
Agata94
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec

Dzięki za odpowiedź :) Ogólnie napisałeś bardzo ogólnikowo a ja jestem jak już wpomniała słaba w te klocki. Partycje zamontowałam, okej ale co dalej. W jaki sposób mam skopiować tego basha z livecd na dysk? Ogolnie wywala mi brak uprawnień ;/
Agata94
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec